וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארוך טווח: חודש שלישי עם רנו מגאן קופה

רנו מגאן קופה סוגרת חודש שלישי במערכת עם 7,700 קילומטרים על מד האוץ. שיפור חיובי חל בצריכת הדלק, מוסך היא רואה רק מבחוץ

למכוניות קופה יש חיי מדף ארוכים. והנוסחה לאריכות חייהן מבוססת על כלל אחד פשוט שלא השתנה: פרופורציות. הקדשתי לכך תשומת לב החודש (במיוחד, אבל לא רק) כשפגשתי בחוג מכוניות קופה שחלפו כאן במהלך השנים והותירו בזירה סימני דרך. יש ביניהן כמה איטלקיות, מעט גרמניות, צרפתית אחת או שתיים וכמובן שיש נציגה קוריאנית - יונדאי קופה, שהיא לכאורה מהבודדות ששווקה כאן ברציפות.

הנקודה היא, שרנו מגאן קופה של היום נאמנה במהות אל הראשונה. לא יודע אם זה בכוונה, אבל שתיהן מבוצרות בזהותן. המגאן ההיא, משנת 1995, הצליחה להתבלט קודם בזכות העיצוב, ופחות בגלל הביצועים (סבירים ככל שהיו). אבל, ההבשלה של הדור השלישי היא עיבוד מודרני ומוצלח של החלוצה, פלוס תיבה רציפה. מסיבה זאת, אני מאוד מעריך את רנו על הניסיון הזה בעקבות הדור השני הקרפדי שלא פגע בכלום.

זה מורגש היטב, כי הביקורת מהרחוב היא חיובית והרבה אנשים עוצרים לתהות על קנקנה של הצרפתייה הנאה הזו ומחייכים לעברה, בדיוק כמו פעם. זה כשלעצמו, נותן לה הרבה נקודות לצד גרסת ה-RS המושחזת. ועד כאן, חובתנו לעולם האופנה.

אתם כמובן, רוצים לקרוא אם אירעו תקלות, ואם המגאן, באופן אירוני, אכן "רואה מוסך". ובכן, לא ממש, ובעצם המגאן קופה מפגינה אמינות ומסירות עד לרגע זה. יתרה מכך; בחודש השלישי, צברנו 3,380 קילומטרים שנערמו על צג האוץ ל-7,700 ק"מ בסך הכול. ההתנסות איתה החודש גם הייתה מאירת עיניים, משום שהיא לקחה חלק בעימות מול האסטרה טורבו והסיאט איביזה של המערכת במסגרת מבחן צריכת דלק עד אילת, עליו תוכלו לקרוא בהמשך החודש. יסלחו לי שני המשתתפים האחרים, אולם אוכל לגלות לכם כבר כעת שהיא אמנם הגיעה לשם בעמדת נחיתות, אבל הצליחה להפתיע בענק. מה שמביא אותנו לגולת הכותרת החודשית.


בחודש הראשון והשני, צריכת הדלק הממוצעת של המגאן קופה, עמדה על כ-9 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת - הן בעיר והן בחוץ. זה היה מעצבן ומתסכל, ואולי קצת מביך. כעת איפוא, עומד הנתון הזה על ממוצע של כ-11.2 ק"מ לליטר בתנאי דרך משולבים. השיפור יכול שנובע מאותן הנחות שטוענות שהמנוע צריך "להפתח" אחרי הרצה ראשונית. עוד אפשרות על השולחן, מבוססת יותר, היא שמשהו בהרגלי הנהיגה שלי על סיפונה התחדד, לאחר שלמדתי אותה על בורייה והרגישות על דוושת ההאצה השתנתה לטובה. אני בכל אופן הולך עם ההבחנה השנייה.

איך שלא מסתכלים על זה, המגאן קופה מקבלת בסיום החודש השלישי צל"ש קטנצ'יק, על כך שהיא לא שולחת אותי לתחנת הדלק בתכיפות כל-כך גבוהה. לכך אני גם מוסיף לה עוד מחמאה על בקרת שיוט ומגביל מהירות נוחים לשימוש, ומערכת מתלים מאוזנת שמקפידה להנעים את זממנו בנסיעות ארוכות. נתראה בחודש הבא.

על הצד הטכני:

מידות: אורך 430 ס"מ, רוחב 1.85 ס"מ, גובה 144 ס"מ, בסיס גלגלים 264 ס"מ
תא מטען: 375 ל'
משקל: 1273 ק"ג
מכל דלק: 60 ליטר
מנוע: 2.0 ל' בנזין. 140 כ"ס ב-6,000 סל"ד, 19.9 קג"מ ב-3,750 סל"ד
תיבה: רציפה
0-100 קמ"ש: 10 שניות
מהירות מרבית: 195 קמ"ש
צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 10.9

לדיווח הקודם

עוד מבחנים ארוכי-טווח בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • רנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully