וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצב הכלכלי מפחית מהירות

ירון אדרי

19.9.2011 / 11:34

סקר שערכה חברת 'מנהיים אוקשן' בבריטניה מצא כי המיתון הכלכלי גורם למחצית מהנהגים להאט את מהירות נסיעתם כדי לחסוך בדלק. גם מספר הנסיעות הצטמצם

ישנה סברה לפיה אפשר לגרום לנהגים להוריד את הרגל מהגז אם רק פוגעים להם בארנק. הכוונה כמובן לדו"חות תנועה והקנסות הנלוות להם, אולם העבר לימד אותנו שזה לא ממש גרם לנהגים להאט את נסיעתם. סקר עדכני שמתפרסם בבריטניה מוצא כעת כי אכן יש לארנק משמעות גדולה על מהירות הנסיעה ונסיעה בכלל, אלא שזו מגיעה דווקא ממקום אחר לגמרי.

על פי הסקר שערכה 'מנהיים אוקשן', חברת המכירות הפומביות לרכב משומש, מעל ל-50 אחוזים מהנהגים הפחיתו את הלחץ על דוושת האצה בשל המיתון במממלכה המאוחדת הנוגס ביכולתם הכלכלית. זאת לעומת 34 אחוזים שהשיבו כך בסקר דומה שנערך לפני שנה בדיוק. הסיבה לכך טמונה כמובן בצריכת הדלק שעשויה להשתפר פלאים עם שולטים על רגל ימין.

אלא שלא בכך מסתכמת השפעת המצב הכלכלי על הנהגים. כ-60 אחוזים מהנסקרים דיווחו כי שינו בשנה האחרונה את אופן השימוש במכוניתם, זאת לעומת 38 אחוזים אשתקד. כך למשל, 26 אחוזים מוותרים על נסיעה לקניות ועושים זאת ברשת האינטרנט, 17 אחוזים משתמשים בתחבורה ציבורית כדי להגיע אל וממקום העבודה ו-10 אחוזים עובדים מהבית ככל שמתאפשר להם.

נתונים נוספים שמציגה מנהיים מגלים כי בשנה האחרונה נטו יותר ויותר בריטים לרכוש מכוניות קטנות מאשר בעבר, זאת בשל צריכת הדלק העדיפה שלהן ומחירן הנמוך. גם בישראל התגברה בשנתיים האחרונות הדרישה למכוניות מיני וסופרמיני ופתאום גם חזר הביקוש למכוניות עם תיבות הילוכים ידניות. אבל האם המצב הכלכלי ומחירי הדלק השפיעו גם על אופן השימוש במכונית? אתם ממעטים לצאת מהבית אם העניין כרוך בנסיעה במכונית? אתם נוהגים לאט יותר? ספרו לנו בפייסבוק.


עוד סקרים ומחקרים בוואלה! רכב

בואו לדבר על זה בפורום וואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully