וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספורטיביות לכל כיס: עד 30,000 שקלים

בא לכם מכונית ספורטיבית והתקציב מוגבל? קבלו פרויקט חדש שיציג בפניכם את האפשרויות המומלצות להנאה על ארבעה גלגלים. חלק א'

לא אחת הופנתה אלינו שאלה איזה רכב ספורטיבי כדאי לרכוש. ואת התשובה, ברוב המקרים, מחלקים לשתי אפשרויות: יש את מה שטוב ואפשר להשיג משומש (אבל קצת מתפורר), ויש את מה שטוב וחדש ועולה הרבה. בסדרת הכתבות הקרובה, יצאנו למצוא חלק מן המכוניות הספורטיביות הבולטות שנמצאות בשוק הישראלי, כאשר רמת המחיר ההתחלתית נעה בין 5,000 ל-30 אלף שקלים ועד מחירים ללא הגבלה בפרק האחרון. מובן שלא כולן תכללנה, רק המומלצות לטעמנו, אך סביר שכל אחד מכם יצליח למצוא לפחות רכב מסוים שמדבר אליו ואל כיסו. נדגיש כי יש לזכור שמכוניות ספורטיביות, מתוקף מעמדן, נהנות ממחירים שאינם בהכרח תואמים את המחירונים המופצים. אז מה יש לשוק הישראלי להציע לנו? חלק א'.

אופל אסטרה GSI

באמצע שנות ה-90 אופל אסטרה GSI עדיין הייתה רחוקה מהישג ידם של נגועי הנהיגה הספורטיבית. השילוב בין מכונית גדולה למנוע 2.0 ל' ו-150 כ"ס, ריכז אותה בקבוצה נפרדת מלהקת האריות מצרפת תחת מכוניות ה'טורינג GT'. היא אולי לא נהנתה מהפופולאריות שלהן, אבל היו לה ביצועים שבאו לידי ביטוי בתאוצה ל-100 קמ"ש בפחות מ-8 שניות ומהירות מרבית מעל 220 קמ"ש. החלפים לא היו זולים, העותקים בארץ היו נדירים, ובזמנה היה קשה מאוד להשיג רכב משומש בן שנה-שנתיים שלא פורק לגורמים ועבר שיפורים. המחיר, עד 17 אלף שקלים. נראה אתכם מוצאים אחת במצב תקין.

פיג'ו 205 GTI

אין הרבה דברים שלא נכתבו (ונחקקו בסלע המדבר) על פיג'ו 205 GTI. המכונית שהפכה לאייקון תרבותי בסוף שנות ה-80 ותחילת ה-90 היא אגדה מוטורית עם קבלות. המכונית הצרפתית שייסדה יחד עם גולף GTI שבאה לפניה את המונח 'הוט-האץ' והגיעה לתארים אינספור במסגרות תחרותיות בעולם (וגם בארץ מידי פעם), העמידה בידי הנהגים רכב קל משקל עם מנועים בנפח שבין 1.6 ל' ל-1.9 ל' והספקים בגובה 115 ועד 130 כ"ס. את הלהטוטים שלה על הכביש מנסות כל יצרניות הרכב לתרגם לרכב מודרני בצל ההגבלות והתקנות. כולם יודעים שזה בלתי אפשרי, אבל מה לא עושים למען הנוסטלגיה. עד 30 אלף שקלים - לעתים יותר, לדגמים שמורים במיוחד. קלאסית.

רנו קליאו RSI

שנתיים אחרי שהושקה הסופר-מיני קליאו, מהפופלאריות בכל הזמנים בקבוצה, רנו אפשרה לה להתחמש במנוע בנפח 1.8 ל' לו 110 כ"ס שנשלף מדגמי המשפחה. כמו אחיותיה הצרפתיות היא הייתה מכונית מאוד מהנה לנהיגה, זריזה, בעלת הילוכים קצרים, מושבים חובקים ושובבה לא קטנה. את התאוצות ל-100 קמ"ש היא סיימה מתחת ל-9 שניות בקלות, וטסה במעלה הסקאלה בצלילים מרגשים.

לנהגים היא הייתה פרטנרית חמה אבל עבור המכונאים הייתה סיוט. אלה פיללו לא להתקל בה בכל פעם שנכנסה לטיפול, שכן המנוע הגדול תפס את כל נפח החלל הקדמי - מה שדרש זרועות בעובי קיסם כדי לטפל בחלקיה, ואלסטיות נפשית של פסיכולוג כדי לא לאבד סבלנות. המחיר, עד 12 אלף שקלים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

סיטרואן ZX וולקן

ב-1992 ניסו שלטי החוצות לשכנע אותנו שאת "ההבדל נרגיש בסיבוב". סיטרואן הביאה לנו את ה-ZX המצוינת שהייתה מכונית גדולה ונוחה, שימושית מאוד, ובעלת יכולת כביש גבוהה. גרסאות הוולקן בעלות מנוע 2.0 ל' ו-121 כ"ס הפכו למוצר מחוזר למי שהעז להיות שונה, והן שמרו על מחירן הגבוה עד תקופה מאוחרת בהשוואה לדומות לה. היא אולי לא הייתה מהירה כמו רקטה, אבל התנהגה כמו אתלטית עם מאמן מהשורה הראשונה. במקביל שווקו גם גרסאות אוטומטיות לוולקן, אך אלה אינן מומלצות. סיטרואן הרחיבה למהדורות חזקות יותר כגון ה-16V הנדירות. המחיר, עד 15 אלף שקלים.

טויוטה סליקה

את טויוטה סליקה זכינו להכיר רק כשהגיעה לדור החמישי שלה ב-1989, כאשר דגמים ראשונים נחתו בארץ כשנתיים מאוחר יותר. מכוניות הקופה הספורטיביות היו נדירות אז בישראל, ולמעט סובארו XT טורבו הבעייתית (אך הנאה, כמובן) הסליקה התברגה כחלופה אמינה וחטובה לדגמים ספורטיביים מהזרמים הצרפתים והאיטלקים. היא הייתה יקרה מאוד, ולראייה, דגמים משנת ייצור 91 ו-92 יכולים לגרוע מכסכם מעל 30 אלף שקלים. המנוע הגיע מהקורולה עם נפחים בין 1.6 ל' ל-2.0 ל' (בישראל) ותפוקה של 160 כ"ס מתחת למכסה המנוע. הסליקה היא בחירה לא שגרתית, אבל היא מספקת את הסחורה.

עוד אפשרויות במחירים אלה: מאזדה MX3, פיאט בראבו HGT, פיאט פונטו GT, פיאט טיפו 16, פיג'ו 106 XSI, פיג'ו 306 XSI (גבולית במחיר, אך מומלץ לחפש) אלפא רומיאו 145 (מנוע 2.0 ל'), אופל קורסה GSI, ב.מ.וו 320, סיטרואן AX ספורט, סיטרואן סקסו VTS.

אוהבים ספורטיביות? בואו לדבר על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully