וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמה אלקטרונית בצמיגים בלויים

ירון אדרי

4.10.2011 / 16:14

מכשיר ה-H3-D של חברת 'פרו קונטור' הגרמנית יעזור לפעילות אכיפה נגד נהגים שלא מקפידים על תקינות הצמיגים. עדיף על מצלמות מהירות?

יש לנו לא מעט טענות כנגד מכשירי אכיפה אלקטרוניים, אך דווקא כנגד מכשיר המדידה הבא יש לנו רק מילים טובות לומר וגם היינו שמחים לראותו במחוזותינו. אתר 'אוטואקספרס' מדווח כי משטרת בריטניה שוקלת להכניס לשימוש מבצעי את מכשיר ה-H3-D של חברת 'פרו קונטור' הגרמנית, המודד את עומק החריצים בצמיגים תוך כדי ומתריע כאשר צמיג אינו תקין. כך באמת אפשר למנוע תאונות דרכים על ידי אכיפה אלקטרונית.

מכשיר ה-H3-D פועל באמצעות קרני לייזר ומצלמות מיוחדות היוצרות על גבי מסך מחשב תמונה תלת ממדית של צמיגי המכונית שחלפה על פניו. הוא מסוגל למדוד את עומק החריצים גם במכונית הנעה במהירות של 120 קמ"ש בדיוק של 0.05 מ"מ. כך למעשה ניתן להציבו על פני כביש מהיר ובמרחק של 300 מטרים ממנו להציב עמדת בקרה בה ניתן לעצור רכב שאחד מצמיגיו זוהה כלא תקין. אביזר נוסף שניתן לצרף למערכת היא מצלמת לוחית רישוי אשר תאפשר ליצור קשר עם הנהג גם במידה והוא לא נעצר במקום, בדומה לשיטה הנהוגה עם מצלמות מהירות.

חברת פרו קונטור מצהירים כי המכשיר שלהם מסוגל למדוד גם בתנועה כבדה של מכוניות וכן למדוד את עומק החריצים במשאיות להן חישוקים כפולים (דאבל-ג'אנט) כאשר הדמייה נעשית לכל גלגל בנפרד. כמו כן, ניתן להתקינו על פני מספר נתיבים במקביל וכך להכפיל את מספר הבדיקות. בנוסף, מכשיר בסיסי יותר מאפשר לבדוק מכוניות בעמדות בדיקה מיוחדות במהירות של עד 15 קמ"ש, כך שניתן להתקינו למשל בכניסה לנתיב בדיקת רכב בעמדת בחינה (בכביש או בטסט השנתי) וכדומה.

אין יותר חשוב ברכב מצמיגים תקינים, וה-H3-D בהחלט יכול להיות מכשיר האכיפה שיעזור למנוע תאונות דרכים, פי כמה ממצלמות מהירות. לפני כשנה במבצע שערכו איגוד המוסכים והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים נמצא כי 43 אחוזים מכלי הרכב בישראל נעים עם צמיגים לא תקינים וסקר דומה בארה"ב גילה כי שם מדובר בתשעה אחוזים, כלומר מאות אלפי מכוניות מסוכנות. פרו קונטור שקיימת רק חמש שנים יודעת זאת ועל כן מקפידה לפתח באופן רציף וקבוע את המערכת שלה וכעת כל שנותר הוא שמדינות תאמצנה אותו. הוא בהחלט שווה 50 אלף יורו.


עוד על טכנולוגיות ובטיחות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully