וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ארוך טווח: חודש שלישי עם סיאט איביזה FLOW

ירון אדרי

7.10.2011 / 9:02

סיאט איביזה FLOW ממשיכה לצבור אלפי קילומטרים והחודש ניצלנו עד תום את השימושיות שלה, ביקרנו במוסך וגם אצל מומחה

סיאט איביזה FLOW חותמת חודש נוסף במבחן הארוך טווח שלנו, במהלכו הוסיפה עוד כ-3,000 ק"מ למד האוץ וגם ביקרה במוסך המרכזי בשל הממצאים עליהם דיווחנו בסיכום החודש השני עמה. תזכורת - סטייה ימינה של המכונית בנסיעה ותקתוקי ממסרים מאזור הדשבורד.

בשיחת טלפון עם מרכז השירות קבענו תור והתייצבנו כמתוכנן אצל נציג השירות, המלווה את שהיית הרכב במוסך. לאחר המתנה של כעשר דקות,הוא התפנה לטפל בנו כאשר לבקשתו יצאנו לנסיעה קצרה בה הוא ביקש לבחון בעצמו את תלונותינו. לא נדרש מרחק רב מידי כדי שגם הוא יבחין בסטיה הקלה של המכונית, אולם אותם תקתוקי ממסרים שנשמעו עוד באותו בוקר בדרכנו למוסך נדמו הפעם.

עם חזרתנו למוסך הוכנסה האיביזה לבדיקת מחשב על מנת לבדוק האם מקור התקתוקים אכן בתקלה. במקביל, הזמין נציג השירות איש מקצוע ממכון כיוון פרונט 'אהרון רוט' הסמוך למוסך המרכזי בבני ברק כדי שייקח אותה לבדיקת מקור הסטייה. בזמן הזה המתנו בסבלנות עם כוסשתיה חמה מהמכונה שבאולם התצוגה.

לאחר מספר דקות חזר נציג השירות וסיפר כי לא נמצאה תקלה ברכב שגורמת לתקתוקי הממסרים, אולם מבדיקה שערך גילה כי אכן אלה קיימים בחלק מהדגמים. מדובר ככל הנראה בעניין מקיף היות ולדבריו סיאט בעצמה נתנה לכך מענה - היא ייצרה צמת חוטים מיוחדת אשר תאפשר להעביר את הממסרים לתא המנוע כך שפעולתם לא תטריד במהלך נסיעה. אולם צמת החוטים אינה נמצאת במלאי היבואנית והובטח לנו כי היא תגיע בתוך שבועות ספורים.

לאחר כחצי שעה המתנה הגיע נציג מכון הפרונט לקחת את המכונית אל סדנתו. שם נמצא כי אכן יש צורך לכוון את זוויות ההיגוי מחדש על פי הוראות היצרנית, אולם לא נמצאה כל סיבה מדוע יצא זה מאיפוס. "כיוון פרונט יכול להשתנות בכניסה לבור או עלייה על מדרכה, אבל אין כאן שום סימן לזה. יצרניות רכב מייצרות אלפי מכוניות ביום ובהחלט יתכן שבכמה מהן הכיוון לא יהיה 100 אחוז", כך הסביר זאת אורי, המנהל המקצועי במכון. גם אצל היבואנית מודעים לכך כנראה היות ולדבריהם לאור העובדה כי הרכב נמצא רק מספר חודשים על הכביש ואין כל סימן לחבלה, התיקון ניתן בחינם כשירות אפילו שאינו מכוסה במסגרת האחריות.

בסך הכל מרגע הגעתנו למוסך בבוקר ועד שנציג השירות מסר לנו את מפתחות הרכב בחזרה ושיחרר אותנו, חלפו כשלוש שעות. סביר ומהיר בהחלט.

ובשאר החודש?

בחודש האחרון העמדנו את סיאט איביזה FLOW במספר מבחנים. אחד מהם נועד כדי לבדוק את השימושיות המשופרת של מרכב סטיישן, נפח הטענה מרבי של 1,164 ל' במקרה שלנו, ובכל הזדמנות שהייתה לנו בדקנו עד כמה ניתן לנצל את נפחה. בהזדמנות אחת עזרנו לחבר להעביר ציוד מהחנות שלו לתערוכה בה הציג, בהזדמנות אחרת הצטרפנו למשפחה במסע קניות מרוכז לפני החגים וכך עשינו בה שימוש בעוד מספר הזדמנויות. מרכב הסטיישן אכן נמצא שימושי מאוד, יותר ממרכב האצ'בק ושימושי בהרבה ממרכב סדאן.

מבחן נוסף בו עמדה איביזה היה תחרות צריכת דלק בדרך לאילת מול שתי המכוניות הנוספות שנמצאות בידי מערכת וואלה! רכב במבחן ארוך טווח - אופל אסטרה טורבו ורנו מגאן קופה. כפי ששערנו מראש, הניצחון אכן היה שלה עם צריכת הדלק הטובה ביותר, אולם לא הצלחנו להציג צריכת דלק טובה יותר מהצהרת היצרנית למרות שניסינו. גם בהשוואה למחשב הדרך התוצאות בפועל היו מעט שונות כאשר זה הראה שצרכנו ליטר בנזין לכל 20.8 ק"מ בעוד שבפועל הספיק כל ליטר ל-18.3 ק"מ. עוד נספר כי מד האוץ הציג סטייה זניחה של 1.5 ק"מ על פני מרחק של 307 ק"מ. זאת בניגוד לשתי המכוניות האחרות שהראו סטייה גדולה יותר, בעיקר רנו.

בשלושת החודשים בהם סיאט איביזה FLOW נמצאת תחת חסותנו גמאנו עימה כעשרת אלפים ק"מ, בנוסף לאלפי הקילומטרים שנצברו בה בזמן שהייתה מכונית המבחן של היבואנית. במשך כל הזמן הזה אנו עוקבים ומתעדים כל ביקור בתחנת הדלק ותוצאות החודש האחרון מלמדות שצרכנו בממוצע ליטר אחד לכל 13.6 ק"מ. במשך כל תקופתה אצלנו צרכה איביזה 13 ק"מ לליטר ולהזכירכם, רובם ככולם עם מזגן דלוק ובתנאים עירוניים צפופים לרוב. האם הימים ההולכים ומתקררים יעזרו לנו לשפר את הנתון הזה?

החודש הקרוב הינו האחרון שלנו עם סיאט איביזה FLOW ובו נמשיך להשתמש בה ככל שניתן בהתאם לייעודה. פרט להעברת הממסר המתקתק, לא נתקלנו בשום תקלה,כך שלא צפוי לנו כל ביקור יזום במוסך בקרוב. האם בכל זאת השקט המכאני עמה ימשיך גם בשבועות הקרובים? בעוד חודש, עם הדיווח המסכם תדעו.


חודש שני עם סיאט איביזה FLOW

חודש ראשון עם סיאט איביזה FLOW

יש לכם מה לומר? דף הפייסבוק של וואלה! רכב ממתין לתגובותיכם

  • עוד באותו נושא:
  • סיאט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully