וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמכרה המכונית העתיקה בעולם דה דיון בוטון לה מרקיז 1884

ירון אדרי

11.10.2011 / 8:17

דה דיון בוטון לה מרקיז משנת 1884, המכונית העתיקה ביותר בעולם שעדיין נוסעת, נמכרה ב-4.62 מיליון דולרים. שווה ליד רביעית?

המכונית העתיקה ביותר בעולם שעדיין נוסעת נמכרה בסוף השבוע האחרון ב-4.62 מיליון דולרים. מכונית הקיטור דה דיון בוטון משנת 1884 שכונתה 'לה מרקיז' (או בשמה המלא De Dion Bouton Et Trapardoux Dos-A-Dos Steam Runabout), הועמדה למכירה על ידי בית המכירות הפומביות 'RM הרשיי' בפנסילבניה שהשיג עבורה את מחיר השיא למכוניות מסוגה. מדובר על סכום כמעט כפול מזה לו ציפו בבית המכירות.

דה דיון בוטון 1884. אתר יצרן
81 שנים בידי משפחה אחת. לה מרקיז דה דיון בוטון/אתר יצרן

יצרנית המכוניות הצרפתית הוקמה על ידי המרקיז ז'ול-אלברט דה דיון, ג'ורג בוטון וצ'ארלס טרפארדו. היא פעלה בין השנים 1883 ל-1932, כשההשראה למכונית הראשונה שלהם באה ממספר כיוונים - קטרי קיטור, רכבי צעצוע של אותה תקופה וכדומה. עם הידע, הניסיון והכסף שכל אחד הביא בנפרד, יוצרה מכונית הקיטור הראשונה ושנה לאחר מכן יוצרה המכונית שנמכרה כעת.

כדי להוכיח את כוחה ואמינותה, התייצבה לה מרקיז למירוץ המכוניות הראשון בעולם שם ניצחה במסלול שאורכו עמד על 32 ק"מ. אמנם היא הייתה המכונית היחידה, אבל עם מהירות מרבית של 60 קמ"ש (26 קמ"ש בממוצע לאורך כל המסלול) היא בהחלט השיגה את מבוקשה. למזלה, המסלול לא היה ארוך יותר היות וזהו המרחק המרבי אותו היא יכולה לעבור על מכל אחד. של מים.

רק 20 יחידות יוצרו במרוצת השנים, מהן ידוע על שש ששרדו ורק אחת שעדיין נוסעת כאמור. ב-81 השנים האחרונות היא הייתה בבעלות אותה משפחה ובסך הכל הקונה האמיד ששילם עליה את הסכום הנכבד הוא הבעלים החמישי שלה ב-127 שנים.


קלאסיקה ואספנות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully