וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספורטיביות לכל כיס: 50 עד 80 אלף שקלים

בחלק ג' לפרוייקט הספורטיביות, עולות על הבמה מכוניות הקופה החתיכות, צרפתיה מוכשרת, וכמה יפניות מושחזות ואלופות עולם לשעבר

בפרק הקודם של לקט הספורטיביות התרכזנו בטווח מחירים בעייתי ונזיל, שנע החל מ-30 אלף שקלים ומסתכם ב-50 אלף שקלים. ההערות והביקורות לפיהן מקבץ המכוניות מתומחרות בצורה מוגזמת היו, ברוב המקרים, במקום. אף על פי כן, יש להבחין כי ההיצע הספורטיבי בישראל עני וחסר, והדגמים הישנים עדיין מבוקשים בקרב חובבי הספורטיביות גם אם מדובר בענתיקות. אי לכך, המשא ומתן, המיקוח והקונצים בין הקונה למוכר, לעתים מסתיימים במחיר מכירה שאין לו נגיעה למחירונים המופצים.


זאת ועוד, מבחר הדגמים - כפי שהדגשנו בתחילת הפרויקט, לא בהכרח מצביע על המכוניות השכיחות ביותר (שביניהן גם חסרות טעם בכלל), אלא דווקא על הנדירות והמעניינות שבהן. גם הפעם, אנו מתרכזים בקבוצה קטנה ומגובשת של כלי-רכב שעשו לנו את זה בעשור וחצי שחלף, ובמחירים שמתחילים ב-50 אלף שקלים, ועד 80 אלף שקלים ליקרות ביותר.

אלפא רומיאו GTV ופיאט קופה

שתי האיטלקיות האלה ממש הופרדו בלידתן. פיאט שיווקה בשנות ה-90 שתי מכוניות קופה קלאסיות עם מנועים נפלאים ועיצוב מעולם אחר. פיאט קופה נראתה כמו גרסה ממוזערת של פרארי והושקה עם מנוע טורבו ו-194 כ"ס, ואילו אלפא רומיאו GTV הביאה לכבישים תמהיל מסוגנן ומושך, ולישראל גם מנועים אטמוספריים בנפח 2.0 ל' טווין ספארק ו-150 כ"ס.

שתיהן הוסיפו מאוחר יותר מנועים מעודכנים - פיאט קיבלה 20 שסתומים חמישה צילינדרים טורבו ו-220 כ"ס (ובאירופה גם בלי טורבו), ובאלפא הותקן מנוע שישה צילינדרים עם 230 כ"ס. פיאט איפשהו וויתרה על מכונית קופה שתירש את מקומה, אחרי שאלפא רומיאו נבחרה כמותג הספורט של הקונצרן, אולם הביקוש לה טרם דעך והיא מככבת בראש מצעד החלומות של הנהגים הצעירים. צמד הגרסאות החזקות ביותר של שתיהן, יכולות להחליף ידיים בתמורה למעל 80 אלף שקלים. בקלות.

אלפא רומיאו GTV. אתר יצרן
אלפא רומיאו GTV. יש יפה ממנה?/אתר יצרן

סובארו אימפרזה טורבו ו-WRX

סובארו אימפרזה טורבו התחילה בישראל כגרנד-לאונה GT, ורק ב-1998 שמטה את הגרנד והסתפקה ב-GT כפי שרצו מתכנניה המקוריים. כך או כך, היפנית התחילה את מה שהיום נראה כמו חלק מרתק מתעשיית הרכב הספורטיבית - מכוניות משפחתיות מתגרזנות עם תא מטען נפרד. מנוע הטורבו של האימפרזה לו 218 כ"ס שודך להנעה כפולה סימטרית, והיה הבריון השכונתי שכולם התקבצו סביבו בערב לבדוק למי יש יותר גדול. בעלי ה-VR6 ראו בה איום גדול, ומיד החלו כולם לחפש איפה ואת מה לשפר. בל נשכח, היא גם הייוותה בסיס עבור אלופת העולם בראלי, והפכה את סובארו למותג חזק, ואת קולין מקריי (עליו השלום) לאחד האנשים המוערכים ביותר בעולם. דגמי 99' מומלצים מאוד אם שמורים בקפידה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

פיג'ו 306 GTI

כל מי שהתנסה בפיג'ו 306 GTI יודע שני דברים: א. היא מכונית ההנעה הקדמית הטובה ביותר שאי פעם יוצרה, וב' – כבר לא תהיה כמוה, כנראה, ולכן היא גם עולה בהתאם. העובדה שפיג'ו זנחה את ה-205 GTI לטובת מכוניות סופר מיני דוגמת ה-106 הותירה אחריה וואקום גדול. פיג'ו השתדלה לבצע קאמבק עם ה-XSI אבל הבינה מהביקורות שלא מתעלפים ממנה. ב-1996, אחרי ה-S16, היא חשפה את ה-306 GTI עם מנוע 2.0 ל' ו-167 כ"ס ושישה הילוכים בתיבה. היא הייתה הדבר הכי קרוב למכונית קיצונית עממית עם חמישה מושבים ומזגן וטרפה את הקלפים בקבוצה ומחוצה לה. אל תתנו למחירונים לבלבל אתכם, המכונית הזאת נמכרת בגבולות ה-60 אלף שקלים ומעלה.

רנו קליאו ספורט MK2

אחרי שרנו הפסיקה לייצר את ה-RSI הוותיקה, וברי מזל באירופה הניחו את ידם על קליאו ווליאמס, היא ביצעה קפיצת מדרגה משמעותית כשחטיבת רנו ספורט הפיקה את 'קליאו ספורט'. במונחים של רכב חם הייתה כמו הר-געש: 172 כ"ס ואפס ל-100 קמ"ש בפחות מ-7 שניות. דור ראשון פחות מומלץ כיום מהדור השני מפאת התעללות וכיסוחים מצד בעלים קודמים, ולכן הדור השני של קליאו B הוא הדגם שצריך לחפש - תא נוסעים משודרג, בקרת אקלים ועוד מגיעים כסטנדרט במכונית החזקה מצרפת.

סקודה אוקטביה RS

הנה אוקטביה שאין לה קשר למוניות. ה-RS של הצ'כים בהחלט ראויה לתואר "זאב בעור כבש". בשנת 2001 הציגה אותה סקודה כשהיא מצוידת במנוע טורבו משותף ללאון מספרד ולאודי, המפיק 180 כ"ס ועובר דרך תיבה ידנית לכל ארבעת הגלגלים. הביצועים היו גבוהים מאוד לרכב מסוגה, עם תאוצה ל-100 קמ"ש בפחות מ-8 שניות ופוטנציאל שיפורים נרחב. בארץ בכל אופן היא נמכרה במספרים בודדים, אבל אם אתם באמת רוצים משפחתית שעושה הכול, עם ערך מוסף ומהנה, נסו לחפש לכם אוקטביה RS. לא תתאכזבו.

הונדה סיוויק ואקורד טייפ R

בתחילת שנות ה-2000, משום מקום, נחתו כאן שתי הונדות בכותנות משוגעים - סיוויק ואקורד טייפ R. בהונדה הספיקו עד אז להתנסות בכמה וכמה דגמים עם מנועי VTEC משופרים דוגמת האינטגרה, אבל אנחנו בישראל – כרגיל, חווינו הכול בשלט רחוק. כאשר החל השיווק המצומצם, הסיוויק והאקורד הציגו יכולות של מכוניות תיור תחרותיות. כל אחת מהן הפיקה מעל 200 כ"ס ושודכה לתיבת הילוכים ידנית. הסיוויק הייתה חדה יותר, ממוקדת, אבל האקורד מרגשת ממנה (בעיקר בגלל רעש מנוע עמוק יותר בטורים גבוהים). מי שרוצה חווית נהיגה וצלילים משכרים עד איבוד הכרה הגיע למקום הנכון. רק לך תמצא אחת שלא שבורה לשתי חתיכות. על הדור החדש מומלץ לוותר.

עוד אפשרויות: פיג'ו 206 GTI, מאזדה MX5 (נכללת בכל רמות המחיר למעט הראשונה), פולקסווגן גולף GTI (דור רביעי), סיאט איביזה טורבו, אלפא רומיאו 156 מנוע 2.5 ל', סיאט לאון טורבו (דור ראשון), טויוטה MR2, פיג'ו 406 קופה (אם אוטומטי זה הקטע שלכם), מיני קופר.

חלק א' - ספורטיביות מ-5,000 שקלים עד 30 אלף שקלים
חלק ב' - ספורטיביות עד 50 אלף שקלים

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully