וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארוך טווח: חודש רביעי עם רנו מגאן קופה

הקופה הנאה של רנו סוגרת חודש נוסף במערכת עם 10,420 ק"מ על מד האוץ. תקלות עדיין אין, סימנים ראשונים לבלאי דווקא כן

בשלושים וכמה הימים האחרונים חוותה המגאן קופה מספר אירועים מחשלים. ראשית, היא מצאה את עצמה משתתפת במבחן צריכת דלק שלקח אותה עד אילת נגד שתי מכוניות משפחתיות - אופל אסטרה וסיאט איביזה FLOW, ממנו יצאה עם ניצחון אישי (למרות הסטייה המשונה בקילומטראז').

שנית, החודש קראתם שבעימות ישיר מול מכונה מיומנת כמו פולקסווגן שירוקו, אין לצרפתייה הזאת בכלל במה להתבייש, אלא להפך. היא הוכיחה שלמרות תיבה רציפה מסרסת ומנוע אטמוספרי מוגבל, היא מסוגלת להצטיין בזכות תכונות אחרות ולא פחות חשובות, כמו היגוי ושלדה. בקצרה, היה עמוס, מרתק וגם מעשיר להבחין היכן היא בדיוק מדורגת מול קופה תחרותית מגרמניה, כמו השירוקו.

החודש החמישי איתה ייצא לדרך כשמד מחשב הדרך מורה 10,420 ק"מ בלוח המחוונים. המשמעות למי שלא עוקב אחר הדיווחים היא כי זו עברה מרחק מצטבר של 2,720 ק"מ נוספים - שזה אמנם פחות מפעם קודמת, אך הדרך עד לקו הגמר הייתה הרבה יותר קשה.

העומסים באו לידי ביטוי בנסיעה מאומצת שכללה כאמור את הטיול לאילת (ועוד סיבוב אחד לשם לאחרונה) ואת המבחן מול השירוקו, אבל הוסיפה את הפקק העירוני המייגע שבסופו של דבר גבה בסיום החודש צריכת דלק גבוהה יותר שהסתכמה בממוצע של 10 ק"מ לליטר, בהשוואה ל-11.2 ק"מ בדיווח שקדם לזה. מפתיע? לא ממש.

על תיקונים ותקלות למרבה אכזבתכם (יש לשער), אין מה לדווח. המגאן קופה ממשיכה להיות אמינה ונאמנה. בהקשר זה ראוי לציין, כי השבוע התפרסם באחד ממדורי הכלכלה בישראל (דה-מרקר) מבחן אמינות, בו המגאן הקודמת הייתה למכונית הכי פחות אמינה בקבוצות הליסינג. אז נכון שהיום מדובר בפלואנס מטורקיה וקיים הבדל בין הדגמים. אך לאור חיזוק היחסים בתוך קונצרן רנו-ניסאן, ושיתוף המכללים המורחב (הגיר והמנוע בגרסת ה-2.0 ל' מקורם בחברה היפנית), התוצאות לא תשארנה כפי שהן בעוד כמה שנים, כשיערכו סקר דומה המשקף אמינות ארוכת טווח. כך מקווים וחוזים לפחות ברנו.

תופעה שכן אירעה במהלך חג הסוכות מצביעה על התחלה של בלאי, שכנראה נגרם מחומרים לא ידידותיים באצבעות הידיים של המשתמשים; דופן בחריץ פתח המיזוג מראה סימנים של שחיקה (חומר החיפוי התקלף בקצוות). ייתכן שזה פגם כלשהו בדגם הספציפי, אבל מותר להניח שלאקלים המקומי יש יד בעניין נוכח שינויי הטמפרטורה הקיצוניים בישראל. אם זה תירוץ או לא נאלץ לבדוק רק בכניסה לשירות שככל הנראה תדחה עד לדיווח הבא. בכל מקרה מחובתנו היה לדווח על זה, גם אם בעיני כמה מכם מדובר בעניין פעוט.

הזמן של המגאן קופה הולך ואוזל והנה בעוד פחות מחודש היא כבר חוזרת לקרסו מוטורס. ששה חודשים נגמרים להם ותקלות רציניות עוד לא נרשמו. האם זה יימשך כך עד לרגע האחרון שלה אתנו?

לדיווח השלישי עם מגאן קופה

לכל מבחני ארוך טווח

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully