וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

את הרכב לחורף כבר הכנתם?

ירון אדרי

25.10.2011 / 14:43

איגוד המוסכים יפתח במבצע הכן רכבך לחורף ב-1 בנובמבר. בשנה האחרונה חלה עלייה של חמישה אחוזים במספר הנבדקים

חודש נובמבר מסמן באופן רשמי, לפחות מבחינת תקנות התעבורה, כי החורף כבר כאן. החל מה-1 בנובמבר חובה להדליק אורות דרך גם ביום לכל כלי הרכב בדרך בינעירונית, כאשר כלים דו גלגליים, משאיות ואוטובוסים מחוייבים להדליק אורות גם בתחומי הערים (אנו כמובן ממליצים להדליק אורות כל השנה ובכל דרך). בתאריך זה גם יחלו פורום ארגוני הרכב, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ואיגוד המוסכים במבצע הכן רכבך לחורף ללא תשלום.

איגוד המוסכים מוסר כי בחורף האחרון חלה עליה של חמישה אחוזים במספר בדיקות הרכב שהתבצעו, ומקווים שמגמה זו תמשך גם השנה במסגרת המבצע שיימשך עד לחודש מרץ. עוד מציגים באיגוד נתוני מחקר שפרסמה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים לפיו בחודשי החורף ישנה ירידה במספר נפגעי תאונות הדרכים - מ-9,894 בין החודשים אוקטובר ועד מרץ ל-9,749 בין אפריל לספטמבר. באיגוד מייחסים את הירידה לאותן בדיקות מקדימות שתורמות לעלייה ברמת הבטיחות של כלי הרכב גם בהסתמך על ירידה של כ-150 נפגעים בין החורף האחרון לחורף לפניו, בעוד שברשות מייחסים זאת לנסועה הנמוכה יותר בחודשים הרטובים.

"אין ספק כי הקפדה על הבטיחות עוזרת למנוע כשלים ברכב שעלולים לגרום לתאונות דרכים", כך לדברי יו"ר איגוד המוסכים רונן לוי. לדבריו מצטרף גם מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים רון מוסקוביץ שמוסר כי "מזג האוויר בחורף טומן בחובו סכנות רבות לנוהגים בכבישים. על כן, אני קורא לכל ציבור הנהגים, לשתף פעולה, לגשת בהקדם למוסכים המשתתפים במבצע ולבצע בדיקת בטיחות מקיפה לקראת בואו של החורף, בכדי שיהיה לכולנו חורף נעים ובטוח בכבישים".

נציין כי החוק מחייב משאיות, אוטובוסים ורכב הכבד לסוגיו לבצע בדיקת בטיחות לקראת החורף. יחד עם זאת, הבדיקהתינתן בחינם לכל סוגי הרכב במאות מוסכים ברחבי הארץ המשתתפים במבצע. את רשימת המוסכים ניתן למצוא באתר איגוד המוסכים. בנוסף, בשבוע שבין ה-6 ל-11 בנובמבר תוצבנה ניידות משרד התחבורה בעורקי תנועה ראשיים לצורך בדיקת תקינות צמיגים לנהגים.


בטיחות בדרכים בוואלה! רכב

כנסו לפורום הרכב של וואלה!

וואלה! רכב אצלכם גם בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully