וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה: מאזדה 6 החדשה

חודש לפני פתיחת תערוכת הרכב בטוקיו חושפת מאזדה את הקונספט טקארי, המאותת על היורשת החדשה למאזדה 6 הבאה

למי שלא יכול לחכות, מאזדה 6 החדשה תופיע באולמות התצוגה בעוד פחות משנתיים. אבל כבר כעת חושפת החברה היפנית את הקונספט שמקדים את בכורתה, תחת הכותר טקארי (Tekari). מכונית הראווה תוצג בתחילת דצמבר עם פתיחת תערוכת הרכב בטוקיו, ותיישם מגוון רחב של חידושים שביניהם גם מנועי ה-סקיי-אקטיב המתוחכמים. לצד אלה, מספרת מאזדה שה-6 המודרנית תהיה מלוטשת מקודמתה בכל ההיבטים, בפרט בתחום החסכון, הביצועים, הנוחות והמשקל.

הטקארי תצטרף למאזדה CX-5, הקרוסאובר הקומפקטי שהושק אשתקד, על פי לשון המעצבים המעודכנת - 'קודו-דיזיין'. סקירת התמונות החיצוניות מלמדת שהמאפיינים הבולטים של שני הדורות הקודמים נשארו פחות או יותר במקומם, תוך הקניית סגנון בוטה ודינאמי יותר. הגריל הקדמי מאכלס שבכה צרה וספורטיבית ולצידו בתי-תאורה מלוכסנים. הספויילר התחתון קיבל מעט יותר נפח אך ספק אם חישוקים אלה יגיעו למכוניות סדרתיות במהדורות פשוטות (או בכלל).

תא הנוסעים גם הוא שואל הרבה מהקרוסאובר הקטן, אך משקף חשיבה על מינימליזם בתפעול המערכות הקדמיות ובקונסולה. חלל הפנים יהיה מרווח, נעים, ונוח לשהייה מהדור הקודם, ואיכות החומרים שודרגה בכמה דרגות. תכנון התפאורה מזכיר במעט את המכוניות הספורטיביות של המותג היפני, ואכן ניתן להבחין שמבנה לוח המחוונים קיבל תצוגה חדשה, וכך גם גלגל ההגה הקומפקטי (שסביר שיגיע לייצור בשינויים קלים).

הטכנולוגיות המנועיות נמצאות בראש סדר העדיפויות של מאזדה בשנה האחרונה. סדרת מנועי הסקי-אקטיב עתידים להיכנס לשירות בחודשים הקרובים, כאשר מאזדה CX-5 יעשה בהם שימוש בפעם הראשונה לצד הדמיו היפנית. מדובר בחטיבות כוח (דיזל ובנזין) מופחתות נפח ומשקל, בשידוך לתיבות ידניות ואוטומטיות להן ששה יחסי העברה.

הטקארי תיחשף כשהיא מצוידת במנוע טורבו דיזל בנפח 2.2 ל', עמוס במערכות חסכוניות כגון מנגנון 'עצור וסע' (דימום הרכב בעמידה ממושכת) ומערכת אגירת אנרגיה מבלימה (מעבירה כוח חשמלי למכללים ומפחיתה את צריכת הדלק). ההספק הרשמי עומד על כ-175 כ"ס ב-5,500 סל"ד ו-40.9 קג"מ מתחום של 1,900 סל"ד. צריכת הדלק הממוצעת של מנוע זה תעמוד על כ-16 ק"מ לליטר, ופליטת דו תחמוצת הפחמן (CO2) על 104 גק"מ.

לא ידוע כרגע אילו מנועי בנזין יגיעו עם ה-6 החדשה, אולם סביר שההספקים יהיו גבוהים בהרבה מגרסאות קודמות נוכח קפיצת המדרגה שביצעו המתחרות. מאזדה אף עובדת כעת על מכונית חשמלית טהורה שתבוסס על פי ה-3 הבאה, ותצא לאור במהלך שנת 2014.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • מאזדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully