וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי המכונית האמינה ביותר ב-2011?

ירחון הצרכנות קונסיומר ריפורטס מפרסם את תוצאות סקר האמינות השנתי. פורד נקטלת, שברולט בירידה, קרייזלר מטפסת ומאזדה וולוו מככבות

פורד מסתבכת. לפני כחצי שנה דיווח JD פאוור ממצאים אודות כשלים במערכת הבידור MYFORD המותקנת בכלי-הרכב הבכירים של המותג, וכעת עם פרסום סקר האמינות השנתי שעורך קונסימור ריפורטס, עולה כי לפחות שלושה דגמים של המותג סובלים מבעיות מכאניות בנוסף על האלקטרוניות : פורד פיאסטה, פוקוס ואקספלורר, צברו ציונים נמוכים מהממוצע.

פורד דורגה במקום ה-20 מתוך 28 יצרנים. זוהי ירידה של עשרה מקומות לעומת השנה הקודמת, המשקפת גם את הצניחה הגדולה ביותר מבין כל המותגים המשתתפים בסקר. ההערה החריפה ביותרה נרשמה בפעולה מגושמת של תיבת ההילוכים כפולת המצמד – פאוורשיפט, המותקנת בדגמי פיאסטה, פוקוס ואקספלורר. "במהירויות נמוכות ובשטחי חניות, היא מאוד לא רהוטה. היה קשה מאוד לצאת איתה בצורה חלקה מהמקום", כך מתאר עורך הירחון דיוויד צ'מפיון את ההתנסות עימה. שאר הדגמים יש לציין (מונדאו, אדג' וכו') אינם מושפעים מהתופעות הללו מסתבר.

שאר המותגים האמריקנים גם כן לא מבריקים, אבל יש מי שמצא את הזמן להשתפר. קרייזלר למשל חווה עלייה מרשימה, במיוחד בזכות מותג ג'יפ שזינק למקום ה-13 מהמקום ה-20 אשתקד, ולמעשה הוכרז למותג האמין ביותר של הקונצרן האמריקני. מנגד, שברולט זכתה לציונים סבירים בדגמי הקרוז, אך מותגי ביואיק וקאדילאק דורגו במקומות ה-24 וה-25 בהתאמה (מתוך 28 כאמור). המכונית האמינה ביותר של שברולט היא הוולט ההיברידית לדברם.

על אף ההתחזקות של קרייזלר, קונסיומר ריפורטס טוען שהאמריקנים עדיין שקועים עד צוואר בבעיות אמינות; מתוך 97 דגמים שנבחנו, רק 62 אחוזים קיבלו ציון ממוצע, מה שאומר שבערך שליש מהם היו מתחת לרף הנדרש.

הקצה העליון נשלט ביד רמה על ידי המותגים האסייתים. את המקום הראשון מכלל המותגים קוטפת סיון הקטנה (מותג ספורטיבי של טויוטה), אחריה לקסוס (מותג היוקרה של טויוטה), אקיורה (מקבוצת הונדה), ומאזדה שהגיעה למקום הרביעי וזינקה שמונה מקומות בהשוואה לאשתקד, כאשר הונדה וטויוטה מאכלסות את המקום השישי והשביעי בהתאמה. מתוך 91 כלי-רכב יפנים, כמעט 96 אחוזים קיבלו ציון אמינות ממוצע או גבוה מכך.

במותגים האירופאים נרשמו כמה הפתעות. וולוו הייתה ליצרנית האירופאית עם הציון הגבוה ביותר, לאחר שהגיעה למקום ה-10בקרב כל המותגים. לפי קונסיומר ריפורטס, המכונית שאחראית לכך היא ה-S60 החדשה, שגם ב-2010 זכתה לניקוד גבוה והתברגה בין המובילות. קונצרן פולקסווגן שמאיים לגזול השנה מטויוטה את תואר היצרן הגדול בעולם, אחז במקום ה-16, כאשר אצלו מדובר על שבעה מתוך אחד-עשר דגמים שזכו לציון גבוה מהממוצע. ב.מ.וו ומרצדס השתפרו מעט. המותגים הכי פחות אמינים הם פורשה, יגואר ואודי.

המומלצות, ואלה שאינן

קונסיומר ריפורטס מנתח את הנתונים שנאספים מקרב 1.3 מיליון בעלי רכב פרטי, ומתוך מאגר מידע של דגמים משנת 2002 ועד 2010. אולם, הנתונים שבסופו של דבר עולים לדפוס לדפי המגזין, משוקללים לפי תקלות שדווחו על ידי לקוחות בשלוש השנים האחרונות.

הדגמים שלדבריו אמינותם שודרגה השנה ומומלצים לרכישה הם אלה: אודי A3, ב.מ.וו X5, קדילאק CTS, ג'י אמ סי טריין, לקסוס IS קבריולה, מרצדס GLK ומיני קופר קבריולה.

הדגמים שמומלץ להימנע מהם: ביואיק ריגל, ב.מ.וו סדרה 5, שברולט קרוז, קרייזלר טאון אנד קאנטרי, דודג' קארוון, פורד אקספלורר, פורד פיאסטה, פורד פוקוס, הונדה אודיסיי, יגואר XJ, פורשה קאיין, טויוטה סיינה ופולקסווגן ג'טה טורבו-דיזל (TDI).

הרשימה שלפניכם מדרגת את שלושת המכוניות האמינות ביותר בכל קטגוריה:

מכוניות משפחתיות:
1.מאזדה 3 סדאן
2.טויוטה קורולה
3.סוזוקי SX4

המכוניות החסכוניות ביותר בקבוצת הקומפקטיות:
1.לקסוס CT200H
2.טויוטה פריוס
3.שברולט וולט

משפחתיות גדולות:
1.פורד פיוז'ן הייבריד
2.קרייזלר 200
3.סובארו לגאסי (B4)

רכבי פנאי קומפקטיים:
1.טויוטה ראב 4
2.סובארו פורסטר
3.פורד אסקייפ הייבריד


מכוניות יוקרה:
1.לקסוס ES
2.אקיורה TL
3.לקסוס IS סדאן

מכוניות פאר:
1.לקסוס LS
2.וולוו S80 (מנועי שישה צילינדרים)
3.ב.מ.וו סדרה 7

רכבי פנאי יוקרתיים:
1.אקיורה RDX
2.ב.מ.וו X3
3.אינפיניטי EX

מכוניות ספורטיביות:
1.הונדה CR-Z
2.מאזדה MX5 (מיאטה)
3.דודג' צ'אלנג'ר


קופה/קבריולה
1.אינפיניטי G קופה
2.הונדה אקורד קופה
3.וולוו C70

סטיישן/טורר
1.טויוטה וונזה (4 צילינדרים)
2טויוטה וונזה (שישה צילינדרים)
3.סובארו אאוטבק (4 צילינדרים)

מיניוואנים: טויוטה סיינה
מסחרי: פורד טרנזיט קונקט

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully