וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית העל שתעשה אתכם ירוקים

סדנת הרכב הגרמנית CCG הפיקה גרסה מחודשת למכונית העל הירוקה שלה אקו-ויז'ן. מה קורה כשמזינים ביו-אתנול למנוע עם 740 כ"ס?

מה אתם חושבים על מכוניות קיצון חשמליות? לא להיט נכון? חסרונו של מנוע בנזין שמעביר תחושות ועצבנות למושב הנהג ומגרה את חוש השמיעה, זה לא מרכיב זניח. אודי לדוגמה מאמינה שזה דור העתיד, כפי שהיא ניסחה אותו באמצעות דגמי ה-E טרון שלה. אבל אם כבר מכוניות ספורט אקולוגיות מגרמניה, יש לנו חלופה משכנעת יותר.

לפני חמש שנים קמה סדנה גרמנית שרתמה את פתרונות ההזנה המשולבים (ביו-אתנול) או LPG (גז) למכונית ספורט אקזוטית בשם 'CCG קאסטום GT אקו-ויז'ן'. היא נתפרה ללקוחות אמידים שמבקשים לגייס את הטכנולוגיות הכי ידידותיות לסביבה אך מבלי לטרפד את הביצועים על הכביש. האם זה אפשרי? מסתבר שכן, ועוד איך.

ה-CCG בנויה על בסיס שלדת אלומיניום ומרכב פיברגלאס קליל יחד עם חיפויי סיבי פחמן. משקלה הכללי עומד על כ-980 קילוגרמים בלי נהג, וניתן לצייד אותה בשני מנועים ובהספקים דמיוניים; גרסת הבסיס הראשונה שהושקה דאז מצוידת במנוע בנזין של ג'נרל מוטורס בנפח 6.0 ל' עם 550 כ"ס ושמאיץ ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות, ובעל מהירות מרבית של 320 קמ"ש. נשמע טוב, אבל זה לא הסוף.

המכונית החדשה מאכלסת מנוע הרבה יותר מפלצתי. במקום יחידת ה-6.0 ל' התקינה CCG מאחרי הנהג מנוע בנפח 7.0 ל' מוגדש-טורבו שמחלץ מקרביו למעלה מ-740 כ"ס. כמה רושמים בסדנה 0-100 קמ"ש? את הנתון הרשמי של מנוע ה-550 כ"ס היא מקצצת בכמה עשיריות ומתייצבת על 3.2 שניות, שעה שמהירות מרבית בישורת נמדדה לא מזמן ב-330 קמ"ש.

את תא הנוסעים אגב אפשר לאבזר בפריטים מעטים, מלבד זוג מושבים ספורטיביים ניתן למנות חומרי אלקנטרה מסביב ותוספות אופציונאליות לקונסולה. המחיר של אקו-ויז'ן עומד על 140 אלף יורו לפני מס (700 אלף שקלים). בתמורה לזה תקבלו מכונית ירוקה עם מודעות קלה לסביבה. בינתיים זה מספיק.

עוד סדנאות שיפורים בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully