וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ארוך טווח: חודש שלישי עם אופל אסטרה טורבו

1.11.2011 / 8:27

אופל אסטרה טורבו מסיימת חודש שלישי במבחן הארוך טווח עם דלק 98 אוקטן בלבד ועם סימני בלאי ראשונים

אופל אסטרה טורבו ממשיכה לעבוד קשה במבחן הארוך טווח של וואלה! רכב. בסופו של החודש השלישי לוח המחוונים מציג 10,832 ק"מ והיד עוד נטויה. החודשים של האופל הזו ממשיכים להיות אינטנסיביים מבחינת שימוש שכולל בעיקר נסיעות עירוניות ומדי פעם גיחות לנסיעות ממושכות של 300 קילומטרים ויותר לדרום וצפון הארץ.

מבחינת החוויה האישית, אופל אסטרה טורבו ממשיכה להתגלות כמכונית נעימה מאוד לשימוש. רמת האיכות הגבוהה שלה, גם של הבניה בתא הנוסעים וגם ההשקעה בבידוד ובחומרים, הופכים את הנסיעה בה לרגועה מאוד. עוד תכונות כמו מתלים רכים (אך פרוגרסיביים) והגה מדויק וקל (גם אם לא מצטיין בתחושה) מאפשרות לגמוא עם זו מרחקים ללא מאמץ וללא צורך בעצירות לפקיקת עצמות. היא מצליחה לבלוט גם בשימושיותה למשפחה עם מרחב נדיב מאחור ותא מטען גדול מספיק לכל שימוש משפחתי, כולל עגלות ילדים, קניות בסופר ואף חופשות גדושות במזוודות. גם מנוע הטורבו שלה זוכה למחמאות בזכות הגמישות שאצורה בו והביצועים החורגים מהמקובל בקבוצה שהוא מסוגל לנפק. לאלה כמובן גם השלכות בטיחותיות בזכות היכולת לסיים עקיפות בקלילות ובמהירות.

מבחן ארוך טווח אופל אסטרה חודש שלישי. קובי ליאני
המרחב הנדיב מאחור משאיר את הזאטוטות מרוצות במושבי הבטיחות/קובי ליאני

סימני בלאי ראשונים

השימוש האינטנסיבי באסטרה והקילומטרים הרבים שנצברים בה בפרק זמן קצר שכזה, מתחילים לתת בה אותות והאופל אסטרה טורבו מראה סימני בלאי ראשונים. הראשון להופיע היה גומי אטימה של הדלת האחורית ימנית אשר מדי פעם קופץ ממקומו משום מה. את זה גילינו לאחר התגברות פתאומית ברעש הרוח בחלל הנוסעים (האסטרה שקטה מאוד לרעשי רוח ולכן קל היה להרגיש בכך) ובבדיקה חיצונית נראה אותו גומי תפוס מחוץ לחיבורי הדלת. את זה קל להחזיר למקומו, אולם מאז הדבר ארע מספר פעמים נוספות, כך שיתכן ומדובר כאן בתיקון מעט יותר מורכב מאשר החזרתו למקומו.

סימן הבלאי השני הופיע בתחילת החודש השלישי וזה נוגע לבלמי הרכב. למרות שבאלה לא נעשה שימוש מסיבי שגרם לחימום מהיר ואו חוזר תכופות, רעידות קלות החלו להופיע בבלימה. בהמשך החודש הרעידות הוסיפו להתעצם, מה שעלול להעיד על עיוות בצלחות הבלימה מלפנים, אך יותר אודות הליקוי נרחיב בדיווח הרביעי אודות השימוש בה.

מבחן ארוך טווח אופל אסטרה חודש שלישי. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח אופל אסטרה חודש שלישי/קובי ליאני

דלק 98 אוקטן, שווה?

בחודש השני למבחן הארוך טווח סופר לכם גם כי נמצא שוני בתחושה בתדלוק הרכב בדלק 98 אוקטן לעומת הדלק הסטנדרטי של 95 אוקטן בשל רגישות המנוע לאיכות הדלק בו הוא מוזן. וכך, לשם הבחינה, תודלקה האסטרה בחודש השלישי אך ורק בדלק 98 אוקטן. בחודש הקרוב נבדוק את נתוני ההספק של האסטרה על גבי מכשיר דינמומטר כדי לקבל מושג מספרי מדויק יותר אודות התועלת שבשינוי בדלקים.

אולם גם ללא הבדיקה הממוחשבת, ניתן לספר על הבדל בולט לטובת דלק ה-98 אוקטן. זה גרם למנוע להעניק תחושה של כוח עדיף, ללא ההיסוסים בהאצות ותחת עומס שהורגשו בשימוש בדלק 95 אוקטן ובחישובי צריכות הדלק שלנו, נרשם אף שיפור של 10 אחוזים מליטר דלק לכל 10 קילומטרים לכדי 11 קילומטרים, ללא שינוי בפרופיל השימוש או בהרגלי הנהיגה.

אולם, מעבר לשיפור בתחושה שהמנוע מעביר, לשימוש בדלק 98 אוקטן יש מעמסה אחת שמעיקה וזה מחירו. אם דלק 95 אוקטן מתייצב על כ-7.3 שקל לליטר, הרי שדלק 98 אוקטן במרבית התחנות יעלה לכם רק מעט פחות מ-10 שקלים לליטר. מה שלבדו מעלה את עלות השימוש הבסיסית ברכב לכמעט שקל לכל קילומטר. מכאן ש-3,230 הקילומטרים שנוספו לה נעשו על גבם של כ-294 ליטרים של דלק בעלות חודשית של כ-2,800 שקל. זאת לעומת 355 ליטרים בחודש השני עמה שעלו כ-2,700 שקל.

כבר בחודש הרביעי עמה נשאף להגיע גם לטיפול התקופתי שיש לערוך לזו בהצטבר 15,000 ק"מ (או שנה) ואז נוכל לעמוד גם על השינוי ביכולת מוסכי 'שלמה' לקבל גם לקוחות פרטיים עם כלי רכבם ולא רק רכבי הליסינג וההשכרה שבבעלות החברה.

חודש שני עם אופל אסטרה טורבו במבחן ארוך טווח

ממשיכים לדבר על אופל אסטרה טורבו בפייסבוק של וואלה! רכב

מבחן ארוך טווח אופל אסטרה 1.4 טורבו. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח אופל אסטרה 1.4 טורבו/קובי ליאני

על הצד הטכני:

מנוע: 1.4 ליטר טורבו
הספק: 140 כ"ס ב-4,900 סל"ד
מומנט: 20.9 קג"מ ב-1,850סל"ד
תיבה: 6 הילוכים אוט'
100-0: 9.8 שניות
מהירות מרבית: 205 קמ"ש
אורך, רוחב גובה: 442, 181, 151 ס"מ
בסיס גלגלים: 269 ס"מ
צריכת דלק: 12.1 ק"מ לליטר (יצרן), 11 ק"מ לליטר (מבחן)

  • עוד באותו נושא:
  • אופל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully