וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבירות התנועה שלא הכרתם: פרק ב'

רז כהן

9.11.2011 / 9:04

על "שמאלנים", "מתנחלים" ומה שביניהם. עבירות התנועה שלא כולם מודעים אליהן. כתבה שנייה בסדרה

חוברת נוסחי האישום של משטרת התנועה כוללת מגוון רחב של חוקים, תקנות וסעיפים שסביר להניח שאתם לא מודעים לכולם. הפעם עוסקת הכתבה בעבירות המסלולים ובכל אותם נהגים שלא ממש מבינים באיזה נתיב מותר להם לנסוע ומתי. האם לאוטובוס מותר לנסוע במסלול השמאלי בכביש שבו שלושה נתיבים?האם לכם מותר לנסוע בנתיב השמאלי ללא סיבה? נא להדק חגורות (250 שקלים ו-4 נקודות אם לא...), אנחנו יוצאים לכביש.

אכיפה של עקיפה

אין צורך להסביר את חשיבות העקיפה הבטוחה, וגם אם "מומחי התחבורה" לא יודו בכך, הרי שלרכב מהיר וחזק יש יתרון גדול בתחום הזה. עקיפה בכביש דו-סיטרי צריכה להיות קצרה ככל הניתן, שהרי במהלך עקיפה הרכב שלנו נמצא למעשה במסלול של התנועה הבאה ממול ומתכון בטוח לתאונה חזיתית קשה. החוק מאוד נוקשה בנושא זה ועקיפות בדרך שאינה פנויה מסתיימות בתאונת דרכים קשה או במבט מושפל ומלא תחנונים מול שופט תעבורה.

אגב, אם יתפוס אתכם שוטר על עקיפה בדרך שאינה פנויה, תזכו, עוד בטרם תגיעו למשפט, ל"בונוס" של 10 נקודות מרושם הדו"ח. כמובן שהחוק גם לא מחבב סוגי עקיפות כשאין שדה ראיה מספיק (למשל לפני פניה, עליה וכו'), אחרי תמרור של מסילת ברזל, על מעבר חציה, בצומת וכו'. כל עבירה שכזאת גוררת עונש לא קל לצדה וזאת עוד לפני שלקחנו בחשבון את התוצאות העגומות שאתם עלולים לגרום לעצמכם ולשאר המשתמשים בדרך.

ועקיפה של עקיפה

עכשיו תחשבו לרגע שאתם בנתיב האמצעי במסלול שבו יש שלושה נתיבים. אתם חולפים על פני הרכב שבמסלול הימני ופתאום מבחינים שמשמאלכם עוקף אתכם אוטובוס. מה כאן לא בסדר?

לאוטובוסים ומשאיות ישנה עבירת עקיפה של רכב עוקף, לכן אם שוטר הבחין בזאת בדיוק כמוכם, נהג האוטובוס הממהר יחזור הביתה כשבארנקו 500 שקלים פחות ולחובתו 6 נקודות יותר. בקיצור, למשאיות ואוטובוסים אסור לעקוף רכב שעוקף בעצמו בכביש בין שלושה נתיבים ומעלה. ברור?!

סוטים למיניהם

סטייה מנתיב היא דבר חמור, והחוק לא אוהב סוטים למיניהם ומעניש אותם בהתאם. סטייה מנתיב יכולה לבוא לידי ביטוי ב"זיגזוג" בין נתיבים אשר חביב במיוחד על נהגים נמרצים שכולם מעכבים אותם, והעונש על כך יהיה קנס של 250 שקלים. לעומת זאת, גם על אי-סטיה אפשר להיענש במקרה ולא סטיתם לימין הכביש בשעה שנעקפתם.

ההיגיון שמסתתר מאחורי התקנה הזאת נועד לאפשר לרכב שעוקף אתכם לעקוף באופן בטוח. ואם מלבד ההיגיון, גם שוטר הסתתר בסביבה והבחין בעבירה הנ"ל, תוכלו לזכות גם אתם בדו"ח על סך 250 שקלים. עוקפים אתכם? זוזו ימינה ככל שאתם יכולים ובהתאם לתנאי הכביש. אתם לא רוצים להיות אחראים לתאונה או חלילה לחטוף דו"ח, נכון?!

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

לימין שוב!

מכירים את הרס"ר המשופם שנובח על החיילים בתרגילי הסדר כדי שיחזרו לימין? את מקומו של הרס"ר באזרחות תופס שוטר התנועה שלא ישמח לראות אתכם נוהגים ללא צורך בנתיב השמאלי. מסלול זה נועד כידוע לעקיפה, אלא שנהגים רבים רובצים להם בנחת במסלול זה ואינם מאפשרים זרימה של תנועה מהירה מהם. הנסיעה בנתיב השמאלי נועדה כאמור לצורך עקיפה, ואם תימצאו שם בזמן שהמסלול שמימינכם פנוי, "תזכו" בקנס של 250 שקלים ובתוספת של 6 נקודות למאזן השלילי.

במידה ותשאלו את נציג החוק למה זה מפריע שאתם בשמאלי אם הימני פנוי, תוכלו לשאול ולענות לעצמכם - אם אכן הימני פנוי, אז למה אתם לא נוסעים בו?! בקיצור, שחררו את השמאלי מנוכחותכם, אלא אם כן אתם עוקפים או מתכוונים לפנות שמאלה בקרוב. חבל על הכסף שלכם ועל העצבים של הנהגים האחרים שנמצאים מאחוריכם ורוצים לעקוף.


עבירות התנועה שלא הכרתם חלק א'

מה עושים לכם נהגים שנתקעים בשמאלי? ספרו לנו בפורום וואלה! רכב

אתם יכולים גם לספר לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully