וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח רביעי ואחרון: מבחן ארוך טווח סיאט איביזה FLOW TSI

ירון אדרי

11.11.2011 / 7:00

בתום ארבעה חודשים אינטנסיביים סיאט איביזה FLOW מסיימת את שירותה אצלנו עם כמעט 25 אלף ק"מ על מד האוץ. שלב הסיכומים

ארבעה חודשי מבחן ארוך טווח עם סיאט איביזה FLOW הגיעו לסיומם. בתקופה זו גמאנו עמה כ-11 אלף ק"מ, נסועה כפולה מהממוצע בישראל. נזכירכם כי איביזה FLOW הגיעה אלינו כשעל מד האוץ כ-14 אלף ק"מ, כך שהיא חוזרת אל היבואנית צ'מפיון מוטורס עם כמעט 25 אלף ק"מ על מחוון המרחק.

בטרם נסכם את דברינו, יש לנו מספר עניינים לא סגורים. בדיווח הקודם סיפרנו שהגענו למוסך כדי לטפל בתקתוקי ממסרים בתא הנוסעים, אשר לדברי היבואנית ידועים וכי ישנו פתרון. כשבועיים לאחר הביקור במוסך המרכזי חזר אלינו נציג השירות שליווה אותנו ומסר כי כל הרכיבים לביצוע השינוי הגיעו מהיצרנית ואנו מוזמנים לשוב למוסך כדי לטפל בבעיה.

בבואנו לקבוע תור לביצוע השינוי, ביקש נציג השירות שנגיע מוקדם ככל הניתן היות ולדבריו לא ידוע כמה זמן עבודה יידרש בדיוק. וכך התייצבנו כמבוקש מוקדם בבוקר, מסרנו את המפתחות לנציג שהודיע כי אנו יכולים להמתין במקום או להמשיך לעיסוקנו והוא יתקשר להודיע כשהעבודה תסתיים. לאחר כשעה מהגעתנו, החלה העבודה על איביזה שכללה פירוק מספר מכלולים בינהם לוח המחוונים, מגבים, מכלול צנרת יניקת האוויר למנוע ועוד.

כאמור, מטרת העבודה להעביר את הממסר המתקתק מתא הנהג אל תא המנוע בהתאם לחוזר טכני שהפיקה סיאט. ערכת השינוי כללה חיווט ואת הרכיבים הדרושים כדי להכין צמת חשמל מהמיקום המקורי של הממסר, דרך קיר האש אל סמוך למצבר. בשעה 13:00 לערך הסתיימה העבודה וכחלק מהשירות איביזה הוכנסה לשטיפה חיצונית ופנימית ולאחר כשעה שוחררנו לדרכנו כאשר כל התיקון נעשה במסגרת האחריות. יחד עם זאת, אין מדובר בקריאת תיקון יזומה על ידי היצרנית ומי שנתקל באותו ממסר מעיק ברכבו יכול להתקשר למרכז השירות ולבקש לבצע את השינוי. לדברי החברה אגב, סיאט פתרו את הבעיה כליל בדגמים המאוחרים יותר.

בשבועיים שנותרו לנו עם המכונית אכן לא נשמע יותר אותו תקתוק ממסר מעצבן. אלא שעניין אחר שנמצא הוא כי לוח המחוונים לא הורכב כנדרש ופרט לחוסר האסטטיות שבכך, מתגי איפוס מד האוץ נשארו תקועים בתוך המסגרת לאחר שנלחצו. התיקון מצריך כמובן חזרה נוספת למוסך, אולם אנו כבר לא שבנו לשם בזמן הקצר שנותר לנו עם איביזה, אך כמובן שהודענו על כך לחברה.

במשך ארבעת החודשים עם איביזה ביקרנו שלוש פעמים במוסך. תחילה לטיפול 15 אלף תקופתי, אחר כך לתיקון זווית היגוי שגרמה לסטיה ימינה ולאחר מכן להעברת הממסר שכאמור מחייב הגעה נוספת להתקנה מחדש של לוח המחוונים. ביחד, מדובר על ביקור אחד יזום ושני ביקורים לא צפויים במוסך כאשר הטיפול היזום הבא מתוכנן לה רק בעוד מספר חודשים עם הגעתה ל-30 אלף ק"מ. בכל אחד מביקורים אלה שנקבע בהתאם לנוחיותינו, טופלנו באופן מהיר ויעיל ואף משיחות עם לקוחות נוספים בחדר ההמתנה נשמעו לרוב דברים חיוביים אודות השירות. היות ופרט לטיפול התקופתי שאר הביקורים נעשו במסגרת האחריות, אין באפשרותנו לחוות דעה על עלויות אחזקת המכונית.

מבחן דרכים ארוך טווח סיאט איביזה FLOW. ירון אדרי
מבחן דרכים ארוך טווח סיאט איביזה FLOW/ירון אדרי

איך היה?

כאמור, במשך ארבעה חודשים במחיצתנו גמאה סיאט איביזה FLOW כ-11 אלף ק"מ. אלה כללו שימוש אינטנסיבי כמעט בכל דרך אפשרית המתאימה לשימוש הסביר בה או כל שימוש אחר אפשרי. על צד השלילה נספר כי היא לא ממש מתאימה למי שדורש מכונית לארבעה מבוגרים בשימוש יומיומי וכן עלולה להיות מעט קטנה למי שמידותיו גדולות. למי אם כן היא תתאים? היא תשמש באופן יעיל משפחה צעירה בעיקר אם מכניסים למשוואה את השימושיות המופלגת שמאפשר מרכב הסטיישן בן ה-430 עד 1,164 ליטרים מרביים מאחור (מושבים מקופלים). בין אם מדובר על עגלות ילדים, קניות מרוכזות או כל שימוש אחר (כלב?), בכל הזדמנות בה ביקשנו לנצל זאת שימש אותנו תא המטען נאמנה ובהחלט ניתן לקבוע נחרצות כי מרכב זה עדיף על מרכב סדאן מקביל בסגמנט. ככלל, היא תתאים לכל נהג שצריך מכונית קומפקטית עם שטח הטענה נדיב כל עוד הוא עונה על הקריטריונים שהוזכרו לעיל.

עוד הזכרנו לחובה כי מערכת מיזוג האוויר התקשתה לקרר את תא הנוסעים בימי הקיץ החמים ורק לאחר כעשר דקות האווירה החלה להיות נעימה. ביקורת ישנה גם נגד מערכת השמע המקורית והפשוטה שאינה אינטואיטיבית לתפעול וגם איכות השמע בינונית. עוד ביקרנו את התפעול הלא אחיד של תיבת ההילוכים (לעיתים מהססת בהעברת הילוכים), אלא שעם הזמן ובשימוש הגיוני מצאנו כי לרוב זה לא ממש מורגש וגם ההשפעה על איכות הנסיעה הינה מינורית. בעניין איכות הנסיעה, לרוב הציעה איביזה FLOW נוחות טובה על כבישי ארצנו גם בנסיעות ארוכות במושבים מלפנים בעוד המושבים מאחור היו פחות נוחים לאורך זמן בשל קשיחותם.

סיאט איביזה FLOW מבחן ארוך טווח. ירון אדרי
סיאט איביזה FLOW מבחן ארוך טווח/ירון אדרי

בתחנת הדלק

מרכיב חשוב בבחירה בין סיאט איביזה FLOW למכונית אחרת בין אם מאותו סגמנט או מכונית אחרת באותו תג מחיר של 112 אלף שקלים (בגרסה שלנו), הוא הביקור בתחנת הדלק. כזכור, עם מנוע TSI בנפח 1.2 ל' הנעזר במגדש טורבו כדי להפיק 105 כ"ס ו-17.9 קג"מ יחד עם תיבת DSG שבעה הילוכים, היא אמורה להציג נתונים עדיפים על מרבית האפשרויות האחרות.

במשך כל שהייתה אצלנו, ערכנו מעקב צמוד אחר הביקורים בתחנת הדלק. החודש האחרון הניב את התוצאה הטובה ביותר של 13.7 ק"מ לליטר (האם בגלל השימוש המופחת במזגן?) ובסך הכל בכל התקופה צרכה איביזה בממוצע ליטר בנזין לכל 13.2 ק"מ כאשר בין הביקורים בתחנת הדלק הספיק כל מכל ליותר מ-500 ק"מ. בהתחשב באופי השימוש בה, ובעובדה כי בכל רגע נתון ביקשנו לנצל את השימושיות שבה, מדובר על תוצאה טובה מאוד. רק נזכיר כי דווקא בשימוש עירוני או בפקקים עם האצות ובלימות תכופות צריכת הדלק נפגעת לרעה באופן משמעותי.

מבחן דרכים ארוך טווח סיאט איביזה FLOW. ירון אדרי
מבחן דרכים ארוך טווח סיאט איביזה FLOW/ירון אדרי

תחת עיני הבוחנים

רגע לפני הפרידה, ביקשנו לבדוק כיצד השפיעו הק"מ הרבים שעברה סיאט איביזה FLOW תחת ידנו בזמן כה קצר. את העבודה הפקדנו בידי המומחים של 'המעבדה לרכב' בחולון שהעבירו אותה את כל שלבי הבדיקה אותם עובר כל אדם שמבקש לרכוש רכב משומש, כפי שמגדיר משרד התחבורה.

בתום כחצי שעה תחת עינהם הבוחנות, אלה התוצאות. הספק יחידת הכח היה הראשון להבחן במהירות של 100 קמ"ש בסל"ד נמוך-בינוני ונמצא תקין. התחנה הבאה בדקה את זוויות ההיגוי שנמצאו תקינות אף הן, אך זאת כזכור לאחר שבוצע במכונית כיוון פרונט. בלמי המכונית אף הם לא הראו סימני עייפות לאחר השימוש האינטנסיבי במכונית וכך גם הבולמים.

בסיומה של הבדיקה שכאמור הציגה נתונים תקינים במרבית הסעיפים, נרשמו לחובת איביזה FLOW שתי הערות בלבד ועוד אחת שאינה בדו"ח הנדרש ממשרד התחבורה. בבדיקת תיקוני צבע התגלה כי הפגוש האחורי נצבע מחדש, דבר שלמעשה ידענו בעת קבלת הרכב. עוד העירו אנשי המעבדה לרכב, כי תיבת ההילוכים אינה פועלת באופן חלק ואחיד, בדיוק כפי שהערנו גם אנחנו, וכי יש לבדוק במוסך אם ישנו צורך לעדכון תוכנה. הריג'קט הנוסף היה רשרוש מהדשבורד שצץ בימים האחרונים.

מבחן דרכים ארוך טווח סיאט איביזה FLOW. ירון אדרי
מבחן דרכים ארוך טווח סיאט איביזה FLOW/ירון אדרי

סיכום תקופה

בסיכומה של תקופה בהחלט ניתן לומר כי סיאט איביזה FLOW היא מכונית טובה שמבצעת את כל מטלות הנסיעה באופן יעיל פלוס בונוס בדמות תא המטען הסטיישני הגדול. היא כאמור תתאים בעיקר למשפחות עם ילדים קטנים וכל הציוד הנלווה כמו עגלות, צעצועים וכדומה, וכן לכל מי שצריך מרכב שימושי כל עוד לא מדובר במשפחה בת ארבע נפשות בוגרות או יותר בשל מידותיה הצנועות.

בהגיענו לנקודת ההחלטה, תג המחיר נכנס למשוואה אף הוא. סיאט איביזה FLOW עולה 112 אלף שקלים בגרסה 'סטייל' אשר הייתה ברשותנו, סכום לא קטן גם לאור יתרונותיה הגדולים. בטווח המחירים הנ"ל ניתן למצוא מכוניות שתצענה מרחב פנים מצויין ולעיתים אף אבזור עדיף אך ללא תא המטען הנדיב שהוא כאמור היתרון הגדול ביותר שלה ואין לה כמעט מתחרות בשוק. מי שבכל זאת צריך את יתרונות הסטיישן, יכול לחסוך 4,000 שקלים ולהסתפק בגרסת הבסיס 'רפרנס'. הוא בהחלט ימצא מכונית טובה שבסיכומו של עניין עונה על כל הדרישות.

סיאט איביזה FLOW מבחן ארוך טווח. ירון אדרי
סיאט איביזה FLOW מבחן ארוך טווח/ירון אדרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully