וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקי התנועה שלא הכרתם: אורות הרכב

רז כהן

23.11.2011 / 9:57

לכבוד החורף שכבר כאן וחג האורים (חנוכה) שבאופק, הכתבה הפעם תעסוק בהיבטים החוקיים של כל נושא האור ברכב. כתבה שלישית בסדרה

החל מהיום הראשון של נובמבר ועד ליום האחרון של חודש מרץ, חובה להדליק אורות מעבר ברכב וזה לא חדש לאף אחד. הרעיון הוא להראות יותר מאשר לראות ונהגים רבים משכילים ליישם את התקנה גם בכל ימות השנה. להיות בולט זה טוב אבל לפעמים יש גם בולטות יתר שהחוק אינו אוהב כמו תוספות תאורה למיניהן שמעניקות לרכב הרגיל מראה של צלחת מעופפות למסתכל מרחוק. מה דינם של כל אותם נאונים, קסנונים לדים ו"שמדים" שצצים מעל, מתחת ובצד הרכב.

אורות חורף

התקנה להדליק אורות בחורף מחייבת את כל כלי הרכב הכבדים והציבוריים בכל הדרכים וכלי רכב פרטיים רק בדרכים שמחוץ לשטח העירוני. הקנסות במקרה זה וככלל בכל הקשור לנושא התאורה הינם נמוכים ונעים בין 100 ל-250 שקלים ופה ושם גם 2 או ארבע נקודות. לכאורה לא משהו שגדול על מישהו אבל המשטרה גם לא תתמיד ממהרת לאכוף חוקים אלו ומעדיפה לתקן את המעוות בשטח, קרי, נסעתם בלי אורות, סביר להניח ששוטר שיבחין בכך יסמן לכם להדליקם ולא ימהר לרשום לכם דו"ח על כך למרות שהחוק מתיר לו זאת. כך המצב הוא גם לגבי פנס לא תקין למרות שאם יתעקשו איתכם, הקנס במקרה זה של 100 שקלים לא מכביד כמו 4 הנקודות שתקבלו בגין מערכת אורות לא תקינה.

מכים בסנוורים

יש משהו יותר מעצבן מנהגים שמסנוורים בכביש?! אולי כן, אבל בטח שלא הרבה. גם כאן החוק מוכר לכולם ועדין עושה רושם שאנשים נוטים להתעלם ממנו. מעבר לעצבים שזה מביא, מדובר בעבירה שיכולה לגרום לנהג לסטות מהכביש ואף לגרום לתאונה כשבאופן אירוני-טראגי, מישהו שאתם תסנוורו יתנגש בכם. כריתם בור ונפלתם לתוכו. חה חה חה, לא מצחיק בכלל. החוק מחייב לעמעם אורות (ל"הוריד") בזמן תאורה כאשר אתם באים לקראת רכב או נוהגים מאחוריו. גם כאן (למרבה הצער...) החוק לא מורה על הוצאה להורג או עונש גופני אחר כלפי המסנוור ומסתפק בקנס של 250 שקלים ו-4 נקודות. העניין הוא שללא שום קשר לכך, כן חוק או לא חוק, כדאי שתתחשבו בנהגים האחרים ואל תסנוורו. נכונים הדברים בעיקר לאלו אשר מגיעים לקראת שיא הגובה בעליה או נכנסים לתוך פניה. אל תחכו שרכב יגיע מולכם, אלא הקדימו לעבור לאורות מעבר.

יש, אז לא נשתמש בהם?!

הכוונה כמובן לפנסי הערפל שקיימים במרבית המכוניות החדשות. נהגים רבים מרבים להשתמש בהם מסיבות מגוונות כשהבנאלית מתוכן היא שהם בכלל לא יודעים שפנסי הערפל דולקים. הסיבה הנפוצה השנייה היא לפוזה. רכב עם פנסי ערפל נראה יוקרתי ומאיים ודי בעובדות אלו לגרום בעיקר לנהגים צעירים להדליק את פנסי הערפל גם בליל קיץ בהיר. פנסי ערפל מסנוורים את הבאים ממול ונאסר להדליק אותם שלא לצורך אלא בזמן ערפל, גשם שוטף או שלג. גם כאן, לא בהכרח המשטרה מתאמצת לאכוף את החוק ובדרך כלל השוטר יסמן לכם לכבות את פנסי הערפל אבל במקרה ש"תדליקו" את השוטר יחד עם פנסי הערפל אתם צפויים לקנס של 250 שקלים ללא נקודות. הערפל אגב, נגרם כאשר שכבת אוויר לחה מתקררת במקומות הנמוכים ונעשית סמיכה בשל כך והראות כמובן לקויה ביותר. שימוש באור דרך (גבוה) במקרה זה יגרום להחזר אור ויסנוור אתכם לכן כאשר אתם נמצאים בתוך שכבת ערפל, עברו לתאורת מעבר וכמובן התאימו את מהירות הנסיעה לתנאי הראות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

בכאילו כזה

בארה"ב השימוש שלא לצורך בפנס אחורי (אור רוורס) די נפוץ בקרב הצעירים ובעיקר הכנופיות אבל גם בארץ כבר אפשר להבחין בשטות הזאת. נהגים מחברים מתג לפנס הרוורס ומדליקים אותו משתי סיבות, אחת כדי לסנוור בחזרה רכב שנוסע מאחוריכם ומסנוור אתכם והסיבה השנייה היא ברמזור להפחיד את הרכב שמאחוריכם שיחשוב שאתם נמצאים בהילוך אחורי ויפחד שעוד רגע יתחלף האור ברמזור ואתם תסעו אחורה בטעות. לא טעות ולא נעלים – תתבגרו ואל תשתמשו בפנס הזה שלא לצורך. והיה וכן מצאתם לנכון להשתטות ושוטר מצא לנכון להכניס אתכם לפנקס שלו הלכו לכם 250 שקלים.

התוספת שתופסת

ה"תוספת" הינם מקורות תאורה מאולתרים וה"תופסת" היא אותה הניידת שתאותת לכם לעצור בצד ותגרום לכם להתחיל לגמגם הסברים אומללים מה עבר לכם בראש בשעה שהתקנתם פלורצנט סגול מתחת לרכב. כל התוספות למיניהן שאינן קשורות למערכת התאורה המקורית של הרכב אסורות לשימוש. כל תוספת של תאורה חייבת אישור חתום ברישיון הרכב שלכם והדבר נכון לגבי גשר תאורה צהובה ברכבי שטח בדיוק כמו של נאון סגול מסביב ללוחית הרישוי, לד כחול על הדלת או קסנון לבן מלפנים. מעבר לקנס קחו בחשבון שתידרשו כמובן לפרק את זה ולהגיע לתחנת המשטרה במיוחד כדי להוכיח זאת אז למה בכלל להרכיב?!

דיסקו מניאק

בא לכם להרגיש כמו שוטר?! מדמיינים שאתם נהגי אמבולנס או עובדי מע"צ?! משחקים בנדמה לי שאתם נוהגים ברכב כיבוי אש?! בקיצור, אם עוד לא השלמתם את הליך ההתבגרות המנטאלי שלכם והפעלתם ללא היתר של רשות הרישוי אור מהבהב (צ'אקלקה, פליקר, קוז'אק או איך שלא תקראו לזה) סביר להניח שהשוטר לא יזרום איתכם בקטע של המשחק או ההזיות וירשום לכם דו"ח על סך של 750 שקלים. לעומת זאת, אם במקרה ויש לכם אישור לתאורה שכזאת לצורך עבודתכם כמו תיקון רמזורים, גרר וכו' אבל הפעלתם אותה שלא לצורך אתם תוזמנו לדין ותצטרכו להסביר לשופט למה אתם עושים שימוש לרעה בסמכות שנתנה לכם.

פרק א' בשמירה על רשיון הנהיגה. עבירות התנועה שלא הכרתם

פרק ב' בשמירה על רישיון הנהיגה. עבירות התנועה שלא הכרתם

ממשיכים לדבר על עבירות תנועה בפייסבוק של וואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully