וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדילאק XTS: מכונית פאר אמריקנית חדשה

18.11.2011 / 7:55

ספינת הדגל האמריקנית XTS נחשפת בבכורה עולמית מצוידת ב-300 כ"ס, אווירה מלכותית והרבה צעצועים להעביר איתם זמן בפקקים. מאחרייך יגואר

אתר יצרן

צילום ועריכה: יצרן

קדילאק חושפת מכונית פאר חדשה תחת השם XTS וזו, על פי ההצהרות, אמורה להתחרות במכוניות כמו ב.מ.וו סדרה 7, אודי A8 ואף יגואר XJ. המכונית החדשה מעוררת סערת בכלי התקשורת בארה"ב, בעקבות הציפיה שיצרה מכונית הקונספט 'פלטינום' מהשנה הקודמת.

ה-XTS החדשה לא מיועדת להחליף את ה-STS שיצורה הופסק לא מכבר (לזו עוד לא קמה מחליפה ישירה), אלא תמלא את מקומה של ה-DTS המזדקנת ששירתה פנסיונרים והתבססה על פלטפורמה עתיקה בת שלושה עשורים. בהשוואה אליה, ה-XTS מעצבת דור מתקדם של מכוניות פאר בקדילאק, שתוצענה בהנעה קדמית וכפולה ועל פי קווי המתאר של ה-CTS הסלונית.

למרות גודל המעמד, תרתי משמע, קדילאק בוחרת בפלטפורמה המתאימה ביותר עבור ה-XTS - זו השוכנת תחת ביואיק לה-קרוס החדשה (אפסילון גאמה), והיא אף חולקת עמה כמעט את כל המכללים המכאניים הבסיסיים במערכות ההינע. המידות, כמו למשל בסיס הגלגלים (2.83 מ') זהה ללה-קרוס, אבל בשאר הסעיפים ההבדלים ניכרים; אורכה של המכונית 5.1 מ', הגובה 1.50 מ' והרוחב 1.85 מ'. לדברי קדילאק, ל-XTS חלל פנים מרווח ועשיר ונפח אחסון מרשים - תא המטען מכיל קיבולת של 509 ל'.

את היאכטה של קדילאק יניע מנוע בנפח 3.6 ל' המנפק 300 כ"ס ב-6,800 סל"ד, ו-36.7 קג"מ החל מ-5,300 סל"ד. תיבת הילוכים מסוג היידרה-מאטיק עם שש מהירויות תשלח את הכוח או לגלגלים הקדמיים או לכולם (מנגנון הלדקס משולב כמו בלה-קרוס), בכפוף לגרסה הנבחרת. צריכת הדלק המשוערת של היצרן היא כ-7.3 ק"מ לליטר בממוצע. על ביצועים לא מדברים בשלב זה, אולם אנשי קדילאק מרגיעים באומרם כי מערכת המתלים (מגנטית) תפקח על הנעשה, ותדאג ש-300 הסוסים באורווה לא יפריעו לאיכות הנסיעה.

ה-XTS חונכת את מערכת הבידור החדישה: CUE infotainment system. בזו, הקונסולה וכל המערכות הנלוות מרוכזות אל מסך מגע גדול (מעל 5 אינטשים ואופציה ל-12) בטכנולוגיה דומה לזו הנמצאת באייפון שלכם. כל המתגים הרגילים (הגסים) הוחלפו במתגי מגע מוטמעים (כמו במערכת פורד סינק) שנלחצים בנגיעה קלה. בקדילאק מודעים לבעיות שהיו לפורד עם מערכות אלה, ומשיבים כי "אנחנו יודעים שצריך לטפל בשלל הגאדג'טים בצורה רצינית".

חבילות האבזור של ה-XTS עמוסות לעילא. החל מבקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אקטיבית אוטומטית, תאורה אקטיבית, מערכת בקרת תנועה מאחור (התרעות בלוח המחוונים), התרעה על סטייה מנתיב, מנגנון בליינד-ספוט (שדה ראיית מת) ומושב נהג שרוטט במקרה שמחשב המכונית מזהה שעלולה להתרחש תאונה.

קדילאק תחל לייצר את ה-XTS במפעל הקנדי באונטאריו בשנה הבאה. מיבואנית קדילאק לישראל UMI נמסר לוואלה! רכב כי הדגם לא יגיע לארץ לפני 2013.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • קדילאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully