וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ריסוק: אכזבה לרנו פלואנס חשמלית

ארגון הבטיחות האירופי EURO NCAP מפרסם תוצאות ל-14 מכוניות חדשות. רנו פלואנס החשמלית זוכה לארבעה כוכבים בלבד, יחד עם יגואר XF, גרנד צ'ירוקי והסיניות שהשתפרו

סבב מבחני הריסוק האחרון של יורו-נקאפ לשנת 2011 מפרסם תוצאות לא כל-כך מחמיאות ל-14 כלי-רכב חדשים. בין הבולטות לרעה בניסוי הריסוק המחמירים רנו פלואנס החשמלית של שי אגסי, שגרפה ארבעה כוכבים בלבד. יחד עם כך, היא לא הייתה היחידה ממנה נחסר כוכב חמישי, שכן גם יגואר XF לא הצליחה לעמוד בציפיות, וכך גם ג'יפ גרנד-צ'ירוקי ומספר כלי-רכב מבית היוצר של ג'ילי הסינית ופיאט פנדה.

הפלואנס החשמלית, מהמכוניות המתוקשרות ביותר בשנים האחרונות, קיבלה הערות לא מחמיאות על ביצועיה במספר סעיפים. הבוחנים ציינו כי הניקוד הנמוך ביותר ניתן לה על הגנה על הולכי-רגל במבחן במפגש חזיתי. עוד נאמר כי תאונה חזיתית לא מספקת הגנה טובה על מבוגרים, שם התברר כי כרית האוויר לא הפעילה לחץ גדול מספיק על ראש הנהג ולא מנעה פגיעה בדשבורד.

במבחן העמוד, הפלואנס זכתה לציון נמוך בשל פגיעה חמורה בפלג הגוף העליון. הגנה על ילדים הייתה טובה ברוב הסעיפים. ציוניה באחוזים משקפים כנראה את דעת הבוחנים: 72 אחוזים בהגנת מבוגרים, 83 אחוזים עבור ילדים, 37 אחוזים במבחן הגנה על הולכי-רגל ו-85 אחוזים על בקרות היציבות האלקטרוניות והעזרים. למרות הציון השלילי, יש לציין כי הפלואנס ומיצובישי אימייב קיבלו שתיהן ציון כמעט זהה, מה שמציב אותה בעמדת נחיתות בטיחותית מול ניסאן ליף החשמלית לה חמישה כוכבים.

הפלואנס לא הייתה לבדה עם ארבעה כוכבים. בין המשתתפות מכוניות שלא מקובל היה למצוא אותן נתקלות בבעיות בטיחותיות. ביניהן יגואר XF וג'יפ גרנד צ'ירוקי החדש, וכן פיאט פנדה שנבחנה מחדש. הקולקציה הסינית, במיוחד זו של ג'ילי, שלא תרצה למסגר את המבחנים לעיל, כנ"ל MG, למרות השיפור הניכר לעומת מבחני העבר בהן חלקן נכשלו. הראשונה הכניסה למבחן את דגם האמגרנד EC7 ואילו האחרונה נכשלה עם ה-MG6 (נזכיר כי המכונית הנמכרת בארץ היא 550).

במועדון החמישה הכוכבים נמנה את קיה ריו החדשה, רינג'-רובר איווק, סקודה סיטי-גו, סובארו XV, פולקסווגן אפ והחיפושית החדשה, סיאט מיו וסקודה סיטיגו התאומות, מרצדס C קלאס קופה יחד עם ה-B קלאס, שברולט וולט ושברולט מליבו.

ארבעה כוכבים

יגואר XF נבחנה במתכונת הקודמת ב-2010, וגם השנה היא לא הצליחה לעלות ברמתה ולצבור כוכב חמישי. הבוחנים הפחיתו נקודות על ליקויים בהגנה על מבוגרים בתאונה חזיתית, במיוחד משברים ורסיסים של חלקי הקונסולה שמהווים סכנה ליושבי הרכב בעת התנגשות. ניקוד מקסימלי ניתן לה על מבחן העמוד, אולם במהירות גבוהה יותר התגלתה חולשה באיזור הכליות והמותניים. הגנה על ילדים הייתה מספקת. הערה לחובתה של יגואר נרשמה בגין פעולה לא מהירה של חיישני מכסה המנוע, שאמורים במקרה פגיעה בהולך רגל להתגמש.

רכב הפנאי האמריקני התחדש השנה תחת הנחיות קרייזלר המשוקמת. אולם, מסתבר שגם זה לא הספיק לו במבחן הריסוק בו גרף כאמור רק ארבעה כוכבים. ביורו נקאפ מציינים הפחתת נקודות על הגנה לקויה על הולכי-רגל, וכן הערה נוקבת על מושב נהג שהתבקע לשני חלקים בתאונת החזית. עוד איבד האמריקני המגודל נקודות על הגנה עבור ילד כבן 3, לאחר שמתוך הדף (ריקושט) הפגיעה, נפגע ראשו בקורה האחורית.

הפנדה האיטלקית נבחנה ב-2004, ואז הוגדרה כמכונית לא בטיחותית בשל ציון של שלושה כוכבים בלבד. 7 שנים קדימה והפנדה צוברת כוכב אחד נוסף, ומשתפרת ברוב תחומי הבטיחות לנוסעים. במסגרת הריסוק עלה כי מוט ההיגוי והתמוכות מסביב ללוח המחוונים מהווים סיכון לנהג בשל שברים עפים, וחתיכות שניתקות ממקומן. דווקא במבחן החזית הציון היה טוב עם 82 אחוזים, אך מאכזב ביתר כאמור.

סיניות

שתי מכוניות סיניות שנכנסות בהדרגה לאירופה נבחנו הפעם: MG5 ומכונית הסדאן אמגרנד EC7 תוצרת ג'ילי. למרות שאלה קטפו רק ארבעה כוכבים, בכל זאת מדובר על שיפור ממבחנים קודמים בהם הסתפקו סיניות נבחנות בפחות מכך ולעתים הוגדרו מסוכנות. האמרגרנד של ג'ילי זכתה לניקוד מקסימלי על הגנת ילדים, אך הורד ציון על הגנה באיזור הרגליים: הבוחנים העירו על רצפה רגישה לפגיעות בינוניות (חלקים התפרקו). מכונית ה-MG, שנציגה שלה נמצאת בארץ, דורגה נמוך בהגנה על הולכי-רגל, וכן הורד ניקוד על פגיעה ראש בקונסולה הראשית.

חמישה כוכבים

חטיבות פולקסווגן רשמו לזכותן הישג חשוב בקבוצת המיני. שלוש הקטנות התאומות –אפ!, מי וסיטיגו של סקודה גרפו חמישה כוכבים. החיפושית האייקונית החדשה הצטרפה גם היא עם ניקוד גבוה מאוד, כך שהקונצרן יכול להיות שליו מול תוצאות סבב הריסוקים האחרון של יורו-נקאפ לשנת הדגם הנוכחית.

מכוניות המיני חולקות כאמור פלטפורמה ושאר מרכיבים, ועל כן פריסת הנקודות הייתה זהה בכל הדגמים. על פי בוחני הארגון, פולקסווגן נבחנה גם על מערכת הבלימה האטומטית,שלה – CITY BRAKE המפחיתה את הסיכוי לפגוע בהולך רגל באמצעות התערבות מבוקרת של מערכת המחשב במהירות של עד 30 קמ"ש.

החיפושית החדשה שצפויה להגיע לישראל בתחילת 2012 צוברת תאוצה בארה"ב, ונראה שהיא גם מוכנה לתקינות האירופאיות. הדגם החדש דורג בין המכוניות הבטיחותיות ביותר, בזכות תוצאות גבוהות בהגנה על מבוגרים וילדים, כולל ניקוד מרבי על הגנה מפני פגיעת רכב בתאונת חזית-צד.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

מרצדס

ה-B קלאס הייתה למכונית היחידה שהתחככה ב-100 אחוזים במבחן החזית (הגנת מבוגרים), עם 97 אחוזים בסך הכול. היא הצטיינה גם במבחן העמוד, הגנה על ילדים מגיל שנה וחצי עד שלוש, וכן גרפה ניקוד גבוה על בקרות היציבות האלקטרוניות שלה, מאחר והיא כוללת את בקרת הקדם תאונה, התרעה על הירדמות בזמן נהיגה ועוד. ה-C קלאס קופה קיבלה ציון קצת פחות טוב משלה – 90 אחוזים בהגנה על מבוגרים ו-79 אחוזים על ילדים. הקופה החתיכה הוכיחה עמידות גבוהה במבחן העמוד והערה חיובית ניתנה על בקרה אקטיבית מפני צליפת שוט (כרית התמיכה נעה קדימה בזמן תאונה).

סובארו XV

סובארו XV החדשה צפויה להגיע לישראל בחציון השני של 2012 (מנוע 2.0 ל' ו-150 כ"ס, משודך לתיבת הילוכים רציפה). קצת לפני שהיא תנחת כאן, יורו-נקאפ שלח אותה להתמודד מול קירות ועמודים, ושם היא הוכיחה רמת בטיחות גבוהה. מכונית הפנאי של סובארו צברה ניקוד גבוה על הגנה לאיזור הברכיים והאגן במבחן החזית, ציון טוב במבחן העמוד, מקסימלי על הגנה בפגיעת רגליים בפגוש הקדמי, אך הורדו נקודות במבחן הגנה על ילדים, לאחר שראשו של בן 3 פגע בזגוגית מאחור.

שברולט

שברולט יוצגה על ידי שתי מכוניות במבחן: וולט ההיברידית ומאליבו החדשה. כל אחת מהן מצוידת ברמת בטיחות גבוהה כסטנדרט, מה שבא לידי ביטוי בציונים הגבוהים של שתיהן. המאליבו הייתה שניה רק למרצדס במבחן ההגנה על מבוגרים (94 אחוזים). ציון מרבי ניתן לה גם על הגנה בתאונה חזיתית לרבות הערות חיוביות על בטיחות טובה מאוד לברכיים ולאגן, וכן במבחן ההגנה על ילדים. שברולט וולט זכתה לציון זהה של האמפרה (תאומתה) שנבחנה לפני כמה חודשים.

קיה ריו

הריו החדשה שנבחנת ממש בשעות אלה בקוריאה, תגיע לישראל בקרוב. בינתיים כפי שניתן להתרשם אין לה בעיות בצליחת מבחני ריסוק, אותם היא חולפת בקלות עם חמישה כוכבים וציונים גבוהים. ברוב הסעיפים לא התקשתה הריו, למעט הערה על דלת שלא נפתחת כראוי לאחר תאונת חזית-צד בעוצמה בינונית ועלולה לסכן את היושבים. דווקא בעוצמה חזקה יותר שאר הדלתות נפתחו באופן תקין. הגנה על ילדים מגיל 18 חודשים ועד שלוש הייתה טובה מאוד.

ריינג' רובר איווק

רכב הפנאי של המותג הבריטי הכה בחובבי המותג כמו רעם ביום בהיר, במיוחד לאור עיצובו הטכנולוגי והספורטיבי שאין לו זיקה לצורות הקלאסיות לאורך ההיסטוריה. האיווק החדש החל להימכר בישראל ממש בחודשים האחרונים.

מבחן הריסוק הראה כי הקרוסאובר לא מפגין הגנה טובה מספיק על הולכי-רגל ממכסה המנוע, ועל כן הופחתו הרבה נקודות. ציון מרבי קיבל האיווק על הגנה על ילד בן 3. בתאונות חזית-צד חמורות ציינו הבוחנים עמידות גבוהה בהתרסקות עם הגנה מצוינת לכל חלקי הגוף החשופים לפגיעות. בתאונת חזית-אחור צבר האיווק ציון לשבח במבחן צליפת השוט.

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully