וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילד שמן פגיע יותר בתאונת דרכים?

מחקר שנערך בארה"ב בקרב ילדים בגילאי 1-8 שנים, מצא כי מושבי בטיחות מספקים הגנה שווה לכולם, גם אם הילד סובל מעודף משקל

חוקרים מבית החולים לילדים בפילדלפיה, מצאו כי אין קשר בין משקל הילד בגוף המושב, לחומרת הנזקים במקרה של תאונת דרכים. על פי ממצאיהם, כל עוד המושב מותקן נכון ובהתאם לנדרש (גובה, מרחק, מרחב) והילד חגור, אין פערי פציעות המשתקפים בתוצאות התאונה, בין אם הילד סובל ממשקל עודף או שהינו מתחת למשקל הממוצע לגילו.

ביסוד הדברים, תוקף המחקר ישירות את תופעת השמנת היתר בארה"ב, שהינה מוגדרת כמגפה החמורה ביותר בשנים האחרונות במערכת הבריאות העולמית. החוקרים ניתחו נתוניהם של 1,000 ילדים בגילאי שנה עד 8, שהיו מעורבים בתאונת דרכים, ולא מצאו ראיות לכך שהסיכון הבטיחותי גדל בשל עודף משקל.

ד"ר מארק זפרינו, שניהל את צוות החוקרים, מסביר כי המניע לביצוע המחקר נבע ממכנה משותף בין תופעות קטלניות בעולם ובארה"ב בפרט: תאונות דרכים והשמנת יתר. לדבריו, 32 אחוזים מהילדים בארה"ב סובלים מעודף משקל, ותאונת דרכים היא הגורם מספר אחת למקרי מוות או פציעות בילדים. "הצוות ואני התמודדנו מול שאלות רבות שיצאנו לענות עליהן במסגרת המחקר. בסך הכול, הגענו למסקנות שרצינו".

חלק מהמלצות הצוות לשמירה על בטיחות גבוהה, היו להושיב את הילדים בבוסטרים לתקופות יותר ממושכות. כך למשל הנחו החוקרים, כי מוטב להושיב ילדים עם הפנים לכוון אחור לפחות עד גיל שנתיים. "הדבר הכי נכון הוא לבדוק את התאמת הילד למושב בביקורו אצל הרופא, בבדיקות שגרתיות" כך ממליץ זפרינו, שמחדד כי "בצורה כזאת ניתן יהיה לתאם בין מידותיו למושב הנכון לו ביותר".

עוד חדשות בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully