וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התדלוק הרס את המנוע? קבל קפה ומאפה כפיצוי

13.12.2011 / 8:40

נהג קטנוע תידלק אוקטן 95, וקיבל סולר במקום, שהרס את מנועו. הפיצוי: שני שוברים לקפה ומאפה. פז: איננו אחראים. עובדה שכלי רכב אחרים לא נפגעו

תדלוק הרכב הינה פעולה שגרתית שמבצעים עשרות אלפי נהגים מדי יום. לרוב היא פעולה חסרת כל ייחוד. אבל מה קורה כאשר מקבלים את הדלק הלא נכון?

כך קרה ל-א', רוכב קטנוע מסוג קימקו B&W בנפח 250 סמ"ק ממרכז הארץ. ב-10 באוגוסט השנה הוא ניגש למלא את המיכל המתרוקן בתחנת הדלק 'פז השלום'. א' החנה את הקטנוע בסמוך למשאבת התדלוק שבשירות העצמי, תידלק את הקטנוע ואף זכר לשמור את הקבלה. באותו זמן, לטענת א', נערכו בתחנה עבודות תשתית מקיפות שכוללות חפירות במתחם.

קילומטרים ספורים לאחר התדלוק, החל הקטנוע להשתנק ולעשן. בסופו של דבר שבק הקטנוע חיים, ולא התניע שוב. בלית ברירה גרר א' את הקטנוע אל המוסך. לאחר סדרת בדיקות הוא התבשר כי הסיבה לתקלה היא העובדה שמיכל הדלק היה מלא בסולר במקום בבנזין. גרוע מכך - חדירת הסולר אל מערכת הדלק והמנוע של הקטנוע הסבו לו נזק שתיקונו עלה 1,500 שקלים.

שני תלושים לקפה ומאפה ברשת Yellow

א' המופתע שלף מכיסו את חשבונית התדלוק, עליה צויין במפורש 'דלק 95'. הוא התקשר למרכז שירות הלקוחות של חברת פז. לאחר מספר ימים צילצל אליו מנהל תחנת 'פז השלום', אך מששמע זה כי א' השתמש במשאבות לתדלוק בשירות עצמי - טען כי האחריות אינה חלה על התחנה עצמה, אלא על חברת פז, שמספקת את המשאבות.

שוב צלצל א' אל חברת פז ובמשך מספר ימים ניהל עמם דיונים שבהם הבטיחו לבדוק את המקרה. שבועיים לאחר מכן, כמובטח, קיבל מכתב לפיו הדלק והמשאבה עברו בדיקות מקיפות, והנזק לא אירע לאף רכב אחר באותו יום. אי לכך, חברת פז אינה לוקחת אחריות על הנזק שנגרם לקטנוע שלו. למרות זאת, הם בוחרים להעניק לו שני שוברים לקפה ומאפה ברשת חנויות יילו.

א' כמובן לא אהב את תגובת חברת פז: "לאורך כל הטיפול היתה לי תחושה שמנפנפים אותי, שמתעלמים ממני. גם הפניה של מנהל התחנה אלי היתה לא יותר מאשר ניסיון למסמס את המקרה". א' דאג לשמור את קבלת התדלוק, להחתים את המכונאי הבודק במוסך על עדות אודות ממצאיו, לשמור דגימת סולר שנלקחה ממיכל הדלק של הקטנוע וכן את בוכנת המנוע שניזוקה כתוצאה מהשימוש בסולר במקום בבנזין.

תגובת חברת 'פז'

מחברת פז נמסר בתגובה כי "הלקוח פנה לחברה והתלונן שבמוסך אמרו לו שתידלק את האופנוע בסולר במקום בבנזין. מיד עם קבלת התלונה נערכו בדיקות מקיפות לרבות במתקן הניפוק, במיכל הבנזין של התחנה ובמשאבה ממנה תידלק. כל הבדיקות הראו כי הבנזין היה תקין. נציין כי, לו אכן הייתה חדירה של חומר אחר למיכלי הבנזין, אפילו בכמות מזערית, הרי שמיהול הבנזין היה בהכרח משפיע על עשרות כלי רכב נוספים שתידלקו מאותו מיכל בנזין מסוג 95 בתחנה. בפועל מלבד תלונתו של א' לא התקבלו תלונות נוספות".

עוד מציינים בפז כי "לא בוצעו כל עבודות תשתית, אלא רק בדיקת משאבות ואין קשר בין אותה הבדיקה לבין האירוע. לאחר התייעצויות ובדיקות שביצעה החברה, בעקבות פנייתו של הלקוח, ניתן לקבוע באופן חד משמעי כי בנזין מסוג 95 בתחנה במועד התדלוק של א' היה תקין. לפיכך, התקלה עליה התלונן מקורה איננו בתדלוק שביצע בתחנת השלום".

"אלו ניסיונות לשנות מציאות מוכחת", אומר א'. "לא מקובל עלי שהנזק שלי צריך להיות תלוי בנזקים של מתדלקים אחרים. יכול להיות שאנשים אחרים לא ידעו לדווח על התקלה, או שהתקלה תוקנה מיד אחרי שאני תידלקתי".

ההמלצה שלנו ממקרה זה, שימרו את קבלות התדלוק שלכם כדי שתוכלו להוכיח שאכן תדלקתם בתחנה המדוברת עם סוג הדלק הרלוונטי, במידה ומקרים מסוג זה ישנו.

גם לכם קרו מקרים דומים? כתבו לנו

ממשיכים לדבר על המקרה בפייסבוק של וואלה! רכב

  • עוד באותו נושא:
  • פז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully