וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולוו: עתיד ללא תאונות דרכים

היצרנית השוודית חנכה בהצלחה את פרויקט שרשרת המכוניות באוטומאציה כמעט מלאה. בינתיים רק עד 90 קמ"ש, אך עם מעטפת הגנה מתוחכמת. הסוף לתאונות דרכים?

מזה כמה שנים שוולוו מפתחת מערכת נהיגה אוטומטית בשרשרת, תחת הכותר SARTRE - ראשי תיבות ל-Safe Road Trains for the Environment. המטרה הנעלה שעומדת בפניהם היא הקמת תחבורה פרטית וציבורית ללא מעורבות בתאונות דרכים, על ידי העברת חלק מפעולות הנהיגה מידיו של הנהג ולהפקידן בידי מחשב-על. את התסריטים הבדיוניים על אינטלגציה מלאכותית - שאף חושבת במקום האדם, הם משאירים בינתיים לסרטים.

השלב המכריע של המיזם, שנתמך ומומן על ידי מספר מדינות מפתח באירופה, הגיע השבוע לשיאו, כאשר וולוו הצליחה לחבר שרשרת מכוניות קצרה המורכבת מכלי-רכב פרטיים לאורך כביש ניסוי מתוחם. בהובלת הצי הצנוע והממוחשב נוסעת משאית גדולה, ועל מנת לנתח את פקודות המנגנונייים על הכביש, הושיבה החברה נהג מבחן בכל אחד מהדגמים, בעוד זה מפקח על הנעשה דרך המידע המוקרן על צגי המחשב.

שלוש המכוניות הנבחרות שהותאמו לפרויקט נסעו אחת אחרי השנייה במרחק של ששה מטרים, ובמהירות שאינה עולה על 90 קמ"ש לכל היותר – מהירות "שיוט" סבירה. לדברי החברה, היתרונות במיזם הם בכך שהדבוקה מפחיתה את הגרר (חיכוך אוויר) בשיעור של כ-20, מה שיתורגם הן לצריכת דלק נמוכה יותר והן להפחתת זיהום האוויר.

בוולוו ממקדים את התכנית בשלושה מרכיבים עיקריים, ומערכת הגנה: הפחתת עומס הנהיגה על הנהג (מניעת תשישות יתר), הפחתת תאונות הדרכים (רצף נסיעה בטיחותי) והורדת תצרוכת המשאבים הכללית של המכוניות (דלק, דו-תחמוצת הפחמן). בטיחות הנוסעים נתמכת על ידי סט בסיסי במכוניות וולוו (סיטי סיפטיי), כולל בלימות אוטומטיות, התראה על מרחקים קרובים לעצמים בחזית, סוללת כריות אוויר ועוד.

צריך לציין שוולוו היא לא היחידה שעובדת על מערכות אלה. אודי הציגה לפני כשנתיים את ה-TT התחרותית לה מנגנוניים דומים, ואף שלחה אותה להתנסות באירוע הפייקס-פיק ראלי. בקצב ההתקדמות הנ"ל, השאלה היא לא אם ייקחו מהנהג את השליטה, אלא מתי.

עוד הרבה על וולוו בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

  • עוד באותו נושא:
  • וולוו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully