וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב.מ.וו Z8 משתפרת ב-100 אלף שקלים

סנר טיוניג הפיקה קיט שיפורים חדש לרודסטר המיתולוגית של ב.מ.וו. עוד 50 כ"ס בקנה ומהירות מרבית של 300 קמ"ש. רק 20 אלף יורו

אם יש לכם אחד מ-5,700 העותקים שנמכרו בעולם (מחצית בארה"ב) מסדרת ה-Z8 של ב.מ.וו בין השנים 1999 ל-2003, אולי כדאי שתוציאו אותה לרענון בגרמניה. סדנת סנר טיוניג החלה לשווק לאחרונה חבילת שיפורים מפתה לבעלי הרודסטר הגרמנית, ובה נכללים שדרוגים למנוע, למתלים ולבלמים, וכן בקוסמטיקה ההיקפית. ויחד עם כך, נשאל האם שווה להפרד מ-20 אלף יורו (100 אלף שקלים) בתמורה לסט הצנוע הזה?

מנוע ה-Z8 לו נפח של 4.9 ל' עם שמונה צילינדרים, מפיק כסדרו מהמפעל כ-350 כ"ס. בסנר טיוניג לא רואים סיבה להסתפק במה שקיים, וכאן מספרים על עלייה של 50 כ"ס ל-400 כ"ס, וזינוק של כמה אחוזים בעקומת המומנט ל-55.1 קג"מ.

כעת, מאיצה המכונית ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות (4.7 ש') ומהירותה המרבית טיפסה ל-306 קמ"ש (250 קמ"ש בהגבלה אלקטרונית). נתונים אלה הושגו על ידי שבב ניהול מנוע מכויל להעלאת ההספק, פילטר אוויר מבית הסדנה, וערכת פליטה ויניקה מוגדלות. כדי לטפל בתוספת הכוח לעיל, הותקן מוט מייצב קדמי, מערכת הבלמים שופרה וערכת המתלים הוקשחה קלות.

בשלב השני, ניגשה סנר טיונינג להופעה החיצונית. צריך להודות כי ב.מ.וו Z8, גם לאחר 12 שנים, היא עודנה מהמכוניות החתיכות על הכביש, ולכן הוספת קישוטים מכל סוג מחייבת יד עדינה. המרכיב הראשון שבו בחרו היה בצמיג ובחישוק המתאים, ולצורך כך, חטיבת העיצוב התאימה לרודסטר את סט ה- Schwert SC1, הכולל סוליות גומי תוצרת ספורט קונטיננטל בעובי 255 בחזית ו-285 מאחור, על חישוק בקוטר 19 אינטש. תא הנוסעים גם זכה לכמה נגיעות ולוגואים, אולם זו כבר התאמה הרבה יותר אישית לטעמו של הלקוח.

מי שמתעניין במכונית, נספר שב.מ.וו Z8 נמכרת כיום (בעיקר במכירות פומביות ברשת) בסכומים שנעים בין 90 ל-130 אלף דולרים. מדובר בכלי-רכב בני עשור ויותר להזכירכם, אבל אין ספק שעל קלאסיקות שהלכו ונעלמו שווה לעתים לגרד את תחתית חשבונות הבנק.

עוד סדנאות שיפורים בוואלה! רכב

כנסו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully