וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: אודי Q3 החדש

8.2.2012 / 8:25

האם אפשר לרצות את כולם כל הזמן? זה מה שאודי מנסה לעשות, יחד עם ה-Q3 החדש. המבחן חשף רכב מצוין, שנופל לתהום עמוקה בין הכיסאות

יצרניות הרכב נמצאות בעוד שיא של תחרות. אחת למספר שנים, דואגות רובן להציע כמות נכבדה של דגמים וגרסאות מתוך המטרה לרצות את כל הצרכנים הפוטנציאליים, כל הזמן. אודי לא שונה במקרה זה ובמפגשים התכופים שלנו עם נציגי החברה בהשקות כלי רכב חדשים בחו"ל, אנו שוב שומעים את אותו הניגון המוכר - "עם הדגם החדש, אנחנו נפנה לקהל לקוחות שעד כה לא היה אצלנו". אולם, דבר אחד ברור לכולם - התפישה הזו נועדה לכישלון כפול. הראשון משום שלעולם אי אפשר לרצות את כולם, ושני שכן ההתפזרות הזו, הכוונה להציע לא פחות מ-42 דגמים שונים באודי, מובילה לבלבול, לקניבליזציה וכמובן מייקרת את כלי הרכב המוצעים.

אודי Q3 החדש הוא אחד מתולדות התפישה הזו, פרי ההתרבות חסרת הגבולות. אם עוד הצלחנו למצוא היגיון (מסוים) בייצור מפלץ כמו ה-Q7 (לאימהות הכדורגל בארה"ב) ואפילו ב-Q5 (לנשות הנוהגים ב-A8), הרי שה-Q3, טוב ככל שהתגלה לנו במבחן שערכנו לו בישראל, מרגיש מיותר. מדוע? המשיכו לקרוא.

מבחן אודי Q3. קובי ליאני
מבחן אודי Q3/קובי ליאני

הוא נאה ואיכותי

כשמגיעים לבחון ויזואלית את ה-Q3, אפשר להניח מכל ההיכרות הקודמת (אם יש לכם כזו) עם מכוניות אודי. המעצבים שלו החליטו לקחת אותו את הצעד המתבקש קדימה מהבחינה העיצובית ולהעניק לו אופי משל עצמו. הוא לא נראה כמו גרסה מוקטנת של ה-Q5, הוא גם לא נראה כמו הגרסה על עקבים של ה-A3 ולכן אנחנו אוהבים אותו, לפחות את החדשניות שבו.

זו מתבטאת בחזית חדשה, באחור מפוסל ובהמון המון נוריות 'לד' ססגוניות שמעניקות לחזות שלו המון תוכן עתידני. פיתחו את דלתותיו ותגלו יופי של סביבת מחיה. אנו כבר רגילים למצוא גימור מוקפד מאוד ואיכות גבוהה במכוניות אודי וגם כאן, הירידה לפרטים יותר ממשביעה רצון. רכב המבחן סבל מהשתחררות לא ברורה של מסגרת לוח המחוונים, אבל זו ככל הנראה נגרמה מפירוקים והרכבות חוזרים ונשנים של המחלקה הטכנית לצורכי למידה.

המושבים שלו מחבקים בחום את יושביהם, לוחצים בדיוק במידה על המותניים ותומכים היטב בגב התחתון. כל הפקדים והמתגים נמצאים בהישג יד ולא נראה שהגרמני הקטן מצריך תקופת הסתגלות ממושכת. המושב האחורי שלו סביר במרווח שהוא מציע. בהתאם לממדיו הבינוניים בגודלם (438 ס"מ לאורך, 183 ס"מ לרוחב, 160 ס"מ לגובה ו-260 ס"מ בבסיס הגלגלים), מבוגרים עלולים לחוש בקרבה על גב המשענות הקדמיות וגבוהים עוד יותר גם עלולים להתחכך בגג המשתפל לאחור. דף הנתונים מדבר על 460 ליטרים בנפחו של תא המטען, אבל במציאות זה מרגיש קטן יותר, קטן מזה של A3 ספורטבק למשל.

מבחן אודי Q3. קובי ליאני
מבחן אודי Q3/קובי ליאני

הוא חזק ומהיר

אודי שאוהבים ללטוש עיניים גם אל תחום הביצועים במכוניות שלהם, לא חרגו גם במקרה של ה-Q3. בחזיתו אנו מוצאים את מנוע ה-2.0 ליטר טורבו שמשותף לכלי רכב רבים בקבוצת פולקסווגן בכלל ובפרט לגולף GTI מהדור השישי. זה אומר שהטורבו שהוצמד לרביעיית הצילינדרים האלה שולח אל כל ארבעת הגלגלים 211 כ"ס בתחום שבין 5,000 ל-6,200 סל"ד וכן 30.5 קג"מ בכל התחום שבין 1,800 ל-4,900 סל"ד.

זה אומר שהקרוסאובר הקטן הזה זז חזק על הכביש. כשמבצעים את תרגולת השיגור מהמקום (ידית הילוכים במצב S, בקרת משיכה מבוטלת, רגל שמאל על הבלמים, רגל ימין מדביקה את דוושת הדלק לשטיח, הסל"ד ננעץ קבוע באמצע תחום המומנט ו... משחררים ברקס) הוא ידביק לכם את הראש למשענת ויגיע ל-100 קמ"ש תוך 6.9 שניות. כן, זה מהר לרכב ששוקל כ-1.6 טון. אם תמשיכו להצמיד את הרגל הימנית לרצפה, הוא גם יראה לכם 230 קמ"ש מרביים.

אבל חוץ מהאצות זריזות, הנתונים האלה אומרים דבר אחד - ה-Q3 מתנהל על הכביש כאילו ללא מאמץ כלל. החפיפה המושלמת בין רצועות הכוח של המנוע הזה, יחד עם תיבת ה-DSG הזריזה (מעט מציקה בהתנהלות איטית כמו פקקי תנועה) מאפשרת לו לנוע בקלילות, להרגיש כאילו כל הילוך בתיבה תפור בדיוק למהירות הנסיעה וגם צריכת הדלק הרשימה עם ליטר דלק לכל 13 קילומטרים בממוצע בנהיגה שפויה.

מבחן אודי Q3. קובי ליאני
מבחן אודי Q3/קובי ליאני

הוא נוח מאוד ומתנהג כמו מכונית ספורטיבית

ה-Q3 הקטן ממשיך להרשים גם כשמעבירים אותו סדנת תלאות בכבישים מפותלים. מעטים הנהגים שיקחו אותו למחוזות האלה כדי להוציא ממנו כוחות G צדיים בעקומות חדות וחבל, שכן הוא ממש מצטיין שם. למרות היותו בעל מרכז גבוה יחסית כחלק מהמבנה המוגבהה, המתלים הפרוגרסיביים שלו, יחד עם הצמיגים הדביקים ומערכת ההנעה המתוחכמת לכל הגלגלים, יודעים להצמיד אותו חזק חזק אל האספלט.

כל כך חזק שלוקח זמן לא קצר ללמוד את מגבלותיו או בכלל להגיע אליהן, שכן רף היכולות שלו גבוה מאוד. לא זכור לנו רכב מסוגו שהצליח להרשים כל כך בסעיף הנהיגה שבו קרוסאוברים שכאלה מועדים לפורענות. ההגה מצדו מעט קל וחסר תחושה, אבל גם לא ברמה שמוציאה את החשק לתפעל אותו באופן נמרץ. ובקיצור, כל הכבוד לאודי.

גם בבחינת נוחות הנסיעה ה-Q3 ממשיך לשלוב אסים מהשרוול. למרות שהמתלים שלו קשיחים יחסית (ולכן הוא טוב כל כך בהתנהגות הכביש שלו), הם מצליחים להוציא את העוקץ מכל מהמורה שהוא פוגש בכביש. לא בורות ביוב בולטים, לא סדקים נבזיים ואפילו לא פסי האטה מפריעים בצורה חריגה לנוסעים. גם בידוד הרעשים שלו מצוין. כמעט שלא משנה לו סוג האספלט עליו נוסעים וגם מהירות הנסיעה לא גורמת לפריצה של רעשי רוח פנימה אל הקבינה, כך שבתוכו ניתן לנהל שיחה נינוחה גם בשיוט תלת ספרתי גבוה מאוד.

מבחן אודי Q3. קובי ליאני
מבחן אודי Q3/קובי ליאני

אבל הוא מיותר לגמרי

דבר כזה טרם קרה לנו, בכל מבחני הדרכים שערכנו - למצוא רכב כל כך טוב וכל כך מיותר באותה הנשימה. כן, וודאי שהוא ימצא רוכשים בישראל, כאלה שיקנו בעיקר את הפוזה ועל הדרך גם את האיכות, אבל זה נכון רק כאשר מוציאים מהמשוואה את סעיף המחיר.

ה-Q3 לא רק נופל בין הכיסאות מבחינת מבנהו וממדיו, הוא נרמס תחתם כאשר מגיעים אל שורת המחיר. גרסת הבסיס הערומה שלו (עם מנוע ה-211 כ"ס. בקרוב תגיע גרסה מוזלת עם 170 כ"ס) תדרוש מכם הוצאה של 275 אלף שקלים, שזה יותר מאשר תשלמו על אודי A3 ספורטבק עם מנוע זהה ואבזור עשיר בהרבה (היא גם שימושית ומהנה מה-Q3). אבל זו רק גרסת הבסיס, שכן מחירו של רכב המבחן שבא עם יותר תפנוקים (מושבי עור, גג פנורמי, מערכת שמע סבירה וכו') כבר יגיע לכדי 340 אלף שקל. כן, יקר יותר מה-Q5 הבסיסי, שגדול ומרשים ממנו. זאת ועוד לפני שבכלל הכנסנו למערכת השיקולים רכב אחר מקבוצת צ'מפיון וזה הטיגואן של פולקסווגן. זה עוד כמובן גם גדול וזול משמעותית מה-Q3 הקטן.

אז המסקנה כאן ברורה למדי. האם ה-Q3 הוא רכב טוב? כן, הוא רכב מצוין. האם הוא שווה את הכסף? לא. ממש לא.

עוד מבחני דרכים והשקות של כלי רכב חדשים בוואלה! רכב

עוד על אודי בוואלה! רכב

מצטרפים אל הקהילה המוטורית הגדולה בישראל

מבחן אודי Q3. קובי ליאני
מבחן אודי Q3/קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully