וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ארוך טווח: חודש רביעי עם סוזוקי GSR750

14.2.2012 / 12:35

בחודש הרביעי עם סוזוקי GSR750 במבחן הארוך טווח, מד המרחק מראה 14,233 ק"מ והחודש יש פתרון להיחלשות הבלמים

בחודש הרביעי למבחן הארוך טווח שלנו לסוזוקי GSR750, העניין החשוב שעמד על הפרק נוגע ישירות במערכת הבלימה. בשני הדיווחים הקודמים שלנו, סיפרנו לכם כי הורגשה ירידה בעוצמת הבלימה וכן נטייה של המערכת להתחמם מוקדם מהצפוי ולהיחלש עד מאוד. בחודש השלישי עמו הוכנס האופנוע לטיפול שגרתי כשצבר 12,000 ק"מ ובו הוחלפו גם רפידות הבלמים מלפנים ומאחור. אולם, השיפור אמנם הורגש, אך לא מספיק.

כדי לוודא שאין בעיה נוספת במערכת הבלימה, מיד עם תחילת החודש תאמנו ביקור נוסף במוסך היבואן לביצוע בדיקה מקיפה. הבדיקה אכן נערכה על ידי הבוחנים ואלה החליטו שיש להחליף את נוזל הבלימה. יש לציין ולהזכיר, שהאופנוע שנמסר לנו שמש כאופנוע מבחן והדגמה של היבואן ולכן קרוב לוודאי היה חשוף לרכיבה לא עדינה על ידי מספר רב של רוכבים. כמו כן, גם נוזל הבלימה שנמצא באופנוע והוחלף, היה זה המקורי שהגיע עם האופנוע וכן ככל הנראה הגיע לרתיחה מספר רב של פעמים, מה שפגע ביעילותו.

לאור זאת, ולאור העובדה שגם אופי השימוש שלנו באופנוע חורג לתחומים קיצוניים באופן תכוף, הוחלט לשדרג את נוזל הבלימה מ'דוט' 4 המגיע עמו במקור ל'דוט' 5.1. שינוי זה בסוג נוזל הבלימה נועד להגביר את עמידותו ואת עמידות המערכת להתחממות, התופעה שגרמה להיחלשות הבלמים בעבר.

מבחן ארוך טווח סוזוקי GSR750. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח סוזוקי GSR750/קובי ליאני

השינוי החזיר את ההנאה לרכיבה

החלפת נוזל הבלמים ארכה זמן קצר מאוד ולא גררה חיוב מצדו של היבואן, אבל השינוי הורגש כבר מהלחיצה הראשונה על מנופי הבלמים (האחורי עבר כוון קל). גם אנחנו היינו מעט ספקנים אודות השינוי שיורגש, אבל ההבדל גדול לאחר החלפת הנוזל. כל כך גדול שהזדקקנו לפרק זמן לא קצר כדי להתרגל לתחושת הבלימה החדשה.

החלפת הנוזל לא רק שיפרה את העמידות בפני חימום (גם לאחר שימוש ספורטיבי ממושך על המסלול לא הורגשה שום דעיכה), אלא גם הוסיפה לעוצמת הנשיכה, גם הראשונית וגם להמשך הלחיצה ועדיין שמרה על הליניאריות.

התחושה המשופרת והגברת היעילות של מערכת הבלימה החזירו את הכיף לרכיבה על ה-GSR, שכן ללא היכולת לבלום ביעילות ובחוזקה, קשה היה להפיק ממנו את המרב. אולם עכשיו, ה-GSR לאחר החלפת נוזל הבלמים מרגיש כאילו בולם עוד טוב יותר משהיה כשהגיע אלינו חדש לגמרי למבחן הבכורה. מערכת הבלימה שלו עדיין בסיסית ביסודה (זוג קאליפרים עם 2 בוכנות מלפנים), אבל כעת היא מרגישה יעילה בהרבה ביחס לעבר. אנחנו מרוצים.

בחודש הרביעי עמו, מלבד שינוי נוזל הבלם, הסוזוקי GSR750 שהציג 14,233 ק"מ על מד המרחק לא נזקק לשום שירות מיוחד, לא חשף אף תקלה מכל סוג וכל שנותר לנו לעשות זה לשמן תכופות את השרשרת לנוכח הרכיבות הממושכות שלנו בימים הגשומים. גם המעקב אחר מפלס השמן במנוע לא חשף שום חוסר. עד כאן לחודש זה. עם בלמים משודרגים וצפי ליותר ימי שמש בחודש מרץ, אנו מקווים להגביר את תכיפות השימוש בו ולהביא לכם את רשמינו.

חודש שלישי עם סוזוקי GSR750

עוד מבחנים ארוכי טווח לדו-גלגלי בוואלה! רכב

מצטרפים אל הקהילה המוטורית הגדולה בישראל

מבחן ארוך טווח סוזוקי GSR750. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח סוזוקי GSR750/קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully