וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: וולוו S60 T4

19.2.2012 / 12:54

אחרי שנהגנו בגרסאות השריריות של וולוו S60 החדשה והתפעלנו, הגיע הזמן להכיר גם את הגרסה ה'עממית' שחוסכת דלק. אבל כמה היא עולה?

ששש... שקט. בתוך תא הנוסעים נשמע רק רעש הרוח החזקה שנושבת ממערב למזרח ומטלטלת את הרכב מדי פעם. רוח שמביאה עמה פתיתי שלג נדירים בישראל בקצה הצפוני של רמת הגולן והרחיקה את כולם מהכביש. את כולם חוץ מאיתנו ואת הוולוו S60 החדשה, אבל היא שבדית, היא רגילה לחיות בטמפרטורות נמוכות שכאלה. אנחנו לא, ולכן נשארנו בפנים, בתא הנוסעים החמים שלה. את השלג הזה נראה הפעם דרך החלון.

שוב ה-S60? כן, אבל לפני שתתהו בדבר, נספר לכם שלאחר שהתרשמנו מגרסאותיה החזקות להן 6 ו-5 צילינדרים מוגדשים ויותר מ-200 ו-300 כוחות סוס, החלטנו להתרשם גם מגרסת הבסיס של השבדית החדשה. זו שמצוידת במנוע קטן יותר (אבל לא צנוע) ובאבזור פחות (אבל לא חסר). אבל האם היא תתאים גם לארנקים עמוקים פחות? יצאנו לבדוק וחזרנו עם תשובה.

מבחן וולוו S60 T4. קובי ליאני
מבחן וולוו S60 T4/קובי ליאני

תא נוסעים: פשוט אבל עובד

כמו כל המכוניות בקבוצתה של הוולוו S60 גם היא נזקקה לגרסת בסיס, כזו שתפתח את ההיצע מלמטה, במחיר נמוך ואטרקטיבי, עם מפרט בסיסי יותר כדי להצליח לשבור את הקרח עבור לקוחות מתנדנדים או אלה המבקשים לגרד את תקרת תקציבם כדי לנהוג במכונה שכזו. אז שנתיים לאחר שהגיעה לישראל עם רוב הדר, סוסים וחופן שקלים, מגיעה אלינו גם גרסת ה-T4.

את השינוי הגדול והעיקרי בגרסה זו לא תמצאו בהופעתה החיצונית. זו נשארה כמעט כמו שהייתה (מלבד חישוקי ה-16 אינטש בגרסה זו) וטוב שכך. למרות שעברו שנתיים מאז חזינו בה לראשונה, עדיין יש בה את ה'לוק' החריג. את יחידות התאורה המשוכות, את נורות ה'לד' (פריט חובה היום) בצדי הגריל ואת החלק האחורי שאהבנו עוד אז. במבט מהפרופיל לעומת זאת, היא נראית קצת יותר פושרת וקצת פחות זוהרת. בטח שבצבע הכסוף המשמים.

כניסה אל תא הנוסעים של גרסת ה-T4 מלווה באכזבה קלה. למרות שמדובר ברמת ה'ביזניס' המאובזרת שכוללת מושבי עור (ללא כוונון חשמלי), צג 7 אינטש למערכת השמע ועוד, הבחירה בצבעי פנים שחורים, הופכים את האווירה לקודרת משהו, בטח בהשוואה לקבינה של גרסת ה-T5 שהגיעה אלינו בעבר. בולט בפשטותו לוח המחוונים של הוולוו הזו - הוא מסתפק בשתי חוגות אנאלוגיות ומידע בסיסי בתוכן בעזרת מחשב הדרך ולא מעבר לכך.

ועדיין, למרות הצביעה והחוסר באבזור מפנק, שמחנו למצוא בה את מערכת הבטיחות 'סיטי סייפטי' שיודעת לבלום את הרכב במקרי חירום במידה והנהג לא נוקט עמדה פעילה. כמו כן, היה זה נעים לגלות שגם הנינוחות האופיינית למכוניות וולוו לא נעלמה עם הקיצוץ באבזור. המושבים שלה רכים ונעימים (כוונון משענת גב מושב הנהג אינו קל בשל מיקום צפוף של ברז הכוונון), המרחב מאחור נדיב (מלפנים ברך ימין של הנהג פוגשת באופן קבוע את בסיס הדשבורד) והנסיעה בה שקטה ונעימה.

מבחן וולוו S60 T4. קובי ליאני
מבחן וולוו S60 T4/קובי ליאני

מנוע: חץ ישר ללב

וולוו עם 1,600 סמ"ק? כן, אבל עם טורבו. יחד הם מפיקים 180 כ"ס ב-5,700 סל"ד. מספיק לכם? ומה תגידו על 27.5 קג"מ כבר ב-1,600 סל"ד ועל תיבת הילוכים אוטומטית רובוטית כפולת מצמדים עם 6 הילוכים? כן, זה כבר נשמע יותר טוב, אבל גם מרגיש עוד יותר טוב.

המנוע החדש של וולוו, במציאות של היום, מוכיח שהוא חסר כל רגשי נחיתות לעומת מנועים אחרים מרובי סמ"קים וצילינדרים. להיפך, הוא מצליח להתעלות על רובם. בזכות גמישותו הרבה, המנוע מרגיש פעיל וחי בכל סוג ואופן של שימוש. תנו לו לשייט בנינוחות ב-2,000 סל"ד ב-100 קמ"ש והוא לא ישמיע ציוץ. דרשו ממנו לפרוץ בכוח אל הגלגלים והוא יעשה זאת בשמחה.

הכוח שלו זמין כמעט בכל שנקודה על סקאלת הסל"ד וזה אומר שכשמדביקים את הרגל לרצפה, הוא ימריץ את השבדית הזו ששוקלת 1,440 ק"ג מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 9.5 שניות וימשיך לעשות כן עד 225 קמ"ש בעזרת תיבת ההילוכים כפולת המצמדים. אבד דווקא במבחן תאוצות הביניים, התיבה לא ממהרת לעזור למנוע. 7.5 שניות זה זמן כלל לא רע במיאוץ מ-80 קמ"ש ל-120 קמ"ש (בדומה לעקיפות), אבל הזמן יכול היה להתקזז עוד אילו התיבה שמעדיפה פעולה נינוחה, הייתה מהירה יותר בתגובתה (יש תפעול ידני, אין מצב ספורט).

צריכת הדלק הטובה שהמנוע הקטן מסוגל להפיק היא גורם המשיכה העיקרי של וולוו בשיווק דגם זה ובמבחן שנערך לה על ידנו, הצלחנו לסחוט מזה 14.5 ק"מ לליטר בשיוט רגוע הנע במהירות הסובבת לחוקית וכן 11.8 ק"מ לליטר בנהיגה אגרסיבית יותר. גם בתחומי העיר נרשמה צריכה של מעט יותר מ-10 קילומטרים לליטר וזה טוב מאוד בהתחשב בעומסי התנועה ורגלנו הכבדה.

מבחן וולוו S60 T4. קובי ליאני
מבחן וולוו S60 T4/קובי ליאני

מתלים: נוחות זה קודם כל

מכונית וולוו חייבת להיות נוחה ולא משנה איזו וולוו זו. בניגוד לגרסאות החזקות והבכירות יותר, גרסת ה-T4 הרגישה לנו מרוככת יותר, עדינה יותר. זה ככל הנראה מגיע הודות לשינוי בכיול המתלים, אך גם לשימוש בחישוקים קטנים יותר (16 אינטש) וצמיגים בעלי דופן עבה. אלה משמשים כמסנני זעזועים בעצמם, אך פוגמים מעט בחדות הנהיגה.

אבל אין באמת אל מה להלין בנושא ההתנהגות של הוולוו S60. אם גרסאות הטורבו החזקות פונות לנהגים שמאוהבים בהגה, גרסת ה-T4 קורצת לעבר הנהג הנינוח, הבוגר והמבוגר יותר. אל זה שלא סופר לה שניות בהאצה ולא מנסה לאתגר אותה בכבישי הגולן המסולסלים. לזה שכן מחפש מכונת שיוט נוחה, נינוחה ושקטה.

היא בדיוק כזו, ולכן החיפוש שלנו אחר ריגושי הנהיגה הזכורים מהעבר מוחלפים מיד באופי נהיגה רגוע. גלגל ההגה אמנם כבד, אבל הוא לא מהתחושתיים ביותר, המתלים הרכים סופגים זעזועים באופן מופתי אבל לא מפתים לנהיגה מהירה. כזו היא. רכה, נעימה ולא מעניינת.

מבחן וולוו S60 T4. קובי ליאני
מבחן וולוו S60 T4/קובי ליאני

240 אלף שקל לגרסת הביזנס

הסטטיסטיקות מראות שמי שקונה וולוו, בדרך כלל ימשיך לקנות וולוו גם בעתיד וה-S60 T4 עשויה להוות המשך טבעי למדי עבור בוגרי ומבוגרי המותג. בחברה ידעו לספר לנו על הצלחה בגניבת לקוחות מפולקסווגן פאסאט ואפילו מהונדה אקורד השוכנת מעבר לקיר ובהחלט אפשר להבין מדוע.

אולם, במבט רחב יותר על השוק כולו והקבוצה בה מתחרה ה-S60 בפרט, מגלים שהשבדית הזו תצטרך קצת יותר מקריצה בעיניים הכחולות שלה כדי למשוך לקוחות שביקרו באולמות תצוגה מתחרים. אמנם את רמת האבזור הצנועה עוד יותר (ללא מושבי עור, עם מסך תצוגה של 5 אינטש למשל) תוכלו לקנות תמורת 'רק' 220 אלף שקל, אבל בלי להתאמץ יתר על המידה, עולות בחכתנו מספר מכוניות דומות הזולות משמעותית ועדיין גדולות, חזקות, מאובזרות ומהנות יותר. עוד כדאילזכור שכשהגיעה לישראל גרסת ה-T5 של ה-S60 המאובזרת והחזקה יותר, מחירה היה בדיוק 240 אלף שקל.

עוד על וולוו בוואלה! רכב

עוד מבחנים והשקות לכלי רכב חדשים בוואלה! רכב

מדברים על מכוניות ואופנועים בפורום הרכב של וואלה!

יותר מ-12,000 חברים בפייסבוק של וואלה! רכב. אתם שם?

מבחן וולוו S60 T4. קובי ליאני
מבחן וולוו S60 T4/קובי ליאני
  • עוד באותו נושא:
  • וולוו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully