וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלאסיקה מודרנית: יגואר E טייפ ליונהארט

יגואר E טייפ הוכתרה על ידי רבים למכונית היפה ביותר בכל הזמנים. האגדה אולי מתה, אבל סדנת קלאסיק פקטורי משיבה אותה לחיים עם גרסה מיוחדת

בשנה שעברה חברת איגל הבריטית הציגה גרסה משוחזרת בסימן רטרו ל-E טייפ המיתולוגיות, איגל ספידסטר. המחווה המרהיבה, 50 שנים אחרי המקור, לא פסחה כמו אוויר מעיני כלי-התקשורת בבריטניה, ואפילו הוד רוממותו ג'רמי קלארקסון נהג בה ונשבע שהוא מוכן למכור את הפרגולה של אשתו כדי לרכוש אחת (מדובר בסכום שעובר חצי מיליון לירות שטרלינג). כעת מתברר, שיש עוד חברה שמציגה את פרשנותה ל-E טייפ, והיא אפילו שדכה לה כותר מעורר תאבון - ליונהארט K (Lyonheart K).


הסדנה שאחראית על ייצור המכונית היא קלאסיק פקטורי. למעשה, זהו שיתוף פעולה בין שוויץ, בריטניה ושוודיה, שכן שורשי קלאסיק פקטורי הם מבאזל, והמעצב שתכנן חלק ניכר מהטכנולוגיה של הליונארט הוא בו זולנד, השוודי, שאף ווידא שהמכונית תיוצר במפעל פרטי בקונבטרי, כדי לשמר את החיבור המלכותי ל-E טייפ הראשונה שיוצרה במקום.


המעצבים של הליונארט גילפו את המכונית בדמותה של ה-E טייפ, על כל מאפייניה, ועל תרכובות אקזוטיות של סיבי פחמן על שלדת אלומיניום. החלק החזיתי מכיל בתי תאורה עם השפעה ישירה ממנה, אך משובצים בתוכם נורות LED והעיצוב עצמו הרבה יותר היי-טק מאשר קלאסי. מנגד, ישנם חלקים שאין להם קשר ליגואר המקורית, כמו השקעים בדלתות למשל והסמל בחזית או פשוט L.


הליונארט בהחלט מצדיקה את היותה גרסת מחווה למכונית קלאסית, בעלת השפעה היסטורית. בחזית פועם מנוע בנפח 5.0 ל', שמונה צילינדרים בהגדשת-על, המייצר תפוקה מקסימאלית של 542 כ"ס ו-60.9 קג"מ. תיבה ידנית עם ששה הילוכים שולחת את העוצמה לגלגלים מאחור, כאשר התאוצה הרשמית ל-100 קמ"ש עומדת על 4 שניות, ומהירות מוגבלת אלקטרונית של 300 קמ"ש.


בניגוד לספידסטר איגל, קלאסיק פאקטורי תבקש מכם סכום יותר צנוע בתמורה לעותק אחד של הליונארט. אם תפקידו בקובנטרי סכום של חצי מיליון יורו (2 מיליון שקלים לפני מס), תהיו זכאים לעמוד בתור עם עוד לקוחות, שימתינו לרפליקת אי-טייפ שלהם 18 חודשים. שווה?


עוד קלאסיקה ואספנות בוואלה! רכב


הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • יגואר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully