וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונדאי i40 החדשה בישראל

מחליפת יונדאי סונטה הגיעה לישראל מצוידת בשני מרכבים, מנוע 2.0 ל', תיבה אוטומטית ושתי רמות גימור עמוסות לעילא. החל מ-161 אלף שקלים

באירוע שהתקיים היום (שלישי) במרכז האסטרטגי של יונדאי בראש-העין, חשפה היבואנית לישראל כלמוביל את המשפחתית הגדולה יונדאי i40. המכונית המשפחתית תכנס לנעליה של הסונטה שקדמה לה - ושלא ראתה פה הרבה נחת, ותהווה עבור המותג הקוריאני מוצר תחרותי בסגמנט המשפחתיות הגדולות, הנשלט על ידי מאזדה, סקודה ופורד בשנים אלה.

ה-i40 תשווק בישראל בשני מרכבים קלאסיים: סדאן וסטיישן (CW). מידותיה של ה-i40 בגרסת הסדאן הם 4.74 מ' לאורך, רוחבה 1.81 מ', גובה התקרה 1.47 מ' ובסיס הגלגלים מרווח ורחב בקטגוריה, עם 2.77 מ'. מהדורת ה-CW השימושית ארוכה ממנה רק במעט (4.77 מ'), אך נפח תא המטען שלה נדיב ב-30 ל' מגרסת הסדאן, וניתן להרחבה מ-534 ל' עד 1,550 ל'. משקל המכונית הוא כ-1.55 טון.

בשלב ראשון תשווק ה-i40 עם מנוע אחד: 2.0 ל' GDI. יחידה זו מנפקת ללא טורבו הספק מרבי של 177 כ"ס ב-6,500 סל"ד, 21.7 קג"מ ב-4,700 סל"ד ומשודכת לתיבת ששה הילוכים אוטומטית כולל תפעול מנופים מגלגל ההגה. הקוריאנית הגדולה מאיצה ל-100 קמ"ש ב-10 שניות ומהירותה המרבית עומדת על 209 קמ"ש. צריכת הדלק העירונית היא 10 ק"מ לליטר, בעוד מחוץ לעיר תחזיר יונדאי i40 כ-13.8 ק"מ לליטר. רף זיהום האוויר הוא בדרגה 9, כלומר כ-176 גק"מ.

מנוע נוסף שיוצע בהמשך הוא הדיזל 1.7 ל' טורבו, אך רק בגרסת ה-CW. לזה הספק של 136 כ"ס ב-4,000 סל"ד ו-33.7 החל מטווח של 2,000 סל"ד. תאוצת הדיזל ל-100 קמ"ש אורכת 12 שניות ועד מהירות מרבית של 190 קמ"ש. בממוצע, לוגם מנוע הסולר כ-14 ק"מ לליטר.

רמות הגימור והבטיחות

לבחירת הקהל תעמיד יונדאי i40 שתי רמות מפרט: 'פרמיום' ו'עלית'. מביקורת ראשונית במקום, עושה רושם כי תא הנוסעים מאובזר במרב הציוד הטכנולוגי הזמין כיום ליצרנית, וכי הנדסת האנוש טובה ופוסלה בקווים נאים.

גרסת הפרמיום, הבסיסית בקו ה-i40, כוללת מחשב דרך, פנסי איתות במראה החיצונית, פנסי ערפל קדמיים, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת (גם לשורה השניה), גלגל הגה מתכוון למרחק ולגובה, מערכת שמע עם שליטה מגלגל ההגה, כניסות USB, AUX ו-ipod, בקרת שיוט עם הגבלת מהירות, חיישן גשם, משענת יד מתקפלת, מחזיק משקפי שמש ומערכת הדלקת אורות אוטומטית.

מהדורת ה-ELITE, שעלותה בישראל קרובה ל-200 אלף שקלים, מוסיפה על מפרט הפרמיום מושבי עור, מערכת איוורור מושבים לנהג ולנוסע, מערכת לסיוע שמירת מרחק בעת חניה, מראות חיצוניות עם קיפול חשמלי, בקרת לחץ אוויר בצמיגים, דיבורית בלו-טות' מקורית בעשר שפות ושלט חכם. עוד ברשימה גג-פנורמי, זכרונות למושב הנהג החשמלי, (גם של הנוסע חשמלי), ומצלמת רוורס עם צג מובנה במראה הפנימית.

פרט לחמישה כוכבים במבחני הריסוק שגרפה ה-i40 לאחרונה, היא מצוידת בתשע כריות אוויר ושלל מערכות תומכות לבטיחות הנוסעים. פטנט חדש ביונדאי הוא ה-AUTO HOLD, שאוחז את הרכב בעת עצירה ברמזורים, ומאפשר הסרת הרגל מדוושת הבלם, כאשר המשך הנסיעה מותנה בנגיעה בדוושת ההאצה. יתר הבקרות כוללות תאורה אדפטיבית קדמית, נקודות עיגון איסופיקס, בקרת סטייה מנתיב, סיוע בעליה (HAC) ועוד.

מחיר גרסת הסדאן פרמיום בישראל יעמוד על 161 אלף שקלים. בתמורה ל-5,000 שקלים נוספים תוכלו לרכוש את הסטיישן הנאה (לטעמנו בעלת עיצוב אטרקטיבי), ומי שרוצה לצנן את ישבניו במושבי עור איכותיים, יאלץ להוסיף מעל 30 אלף שקלים לגרסת ה-ELITE.

השקת יונדאי i40 בישראל. ניר בן טובים
גרסת ה-CW/ניר בן טובים

ה-i40 נגד מאזדה 6 וסקודה סופרב

מנכ"ל החברה בישראל דן אורנשטיין, צופה כי ה-i40 (המיוצרת בקוריאה),תמשיך לתגבר את דגמי ה-i של יונדאי טרם הגעתה של ה-i30 החדשה בקיץ, ותוכל להתברג בחמישייה הראשונה בקרב מובילות הקטגוריה. "הסונטה האמריקנית, הקודמת, הגיעה לישראל עם מנוע 2.4 ל' ולא 2.0 ל' טיפוסי. אני גם לא חושב שהיא קיבלה את הקידום שמכוניות משפחתיות זכו להן, משום שלא ניתנה אז חשיבות גדולה לקבוצה הזאת ביונדאי". עוד הוא מוסיף כי "אני בהחלט מאמין שעם ה-i40 נהיה מובילים בסגמנט".

הבחירה של כלמוביל ב-i40 ולא בסונטה האמריקנית נבעה מפערי ייצור והתאמות מפרט והנעה. "הדגם האמריקני קצת יותר ישן מהגרסה האירופאית שהגיעה לישראל. מעבר לזה, ישנם תחומים שבהם מכוניות אמריקניות לא נותנות את התמורה של הגרסה שתפורה לשוק הישראלי".

מסגרת הטיפולים של ה-i40 החדשה עומדת על 30 אלף ק"מ או פעם בשנתיים. מדיניות הטרייד-אין נותרה כשהייתה, עם החזר מחירון מלא על מכוניות, אך ללא התחייבות לרכוש בחזרה דגמים חדשים. ומה באשר לבעיות אספקה? לפי דן אורנשטיין השאיפה היא לספק ללקוחות את הדגם המבוקש במהירות האפשרית, אך לאור הביקוש האדיר לדגמי יונדאי בעולם, עלולות לצוץ בעיות.

עוד הרבה על יונדאי בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully