וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ארוך טווח: חודש חמישי עם סוזוקי GSR750

14.3.2012 / 12:35

בחודש החמישי הוא צובר 15,520 ק"מ, ממשיך לשמש אותנו בחיי היומיום ולא מתלונן. מוסך הוא לא רואה ולא מראה סיבה לעצור

חמישה חודשים חלפו כבר מאז הסוזוקי GSR750 נכנס אצלנו לחניה ומילא את המקום השמור לאופנועי המבחן שלנו בצמוד לשרשרת הברזל. חמישה חודשים מלאים בהם הוא ליווה אותנו מדי יום ברכיבות אל העבודה, בקפיצות בין פגישות בגוש דן, בטיולים לצפון, דרום ומזרח הארץ, בימי המסלול, ברכיבות הסופ"ש ואפילו לביקורים אצל ההורים הבאנו אותו. השימוש האינטנסיבי הזה המשיך להוסיף אל מד המרחק קילומטרים והחודש החמישי נגמר עם 15,520 קילומטרים בסך הכל - פחות ממה שתכננו בתחילה, בשל ימי הגשם הרבים שהכבידו על השימוש.

חמישה חודשים הם גם מספיק זמן כדי לצבור חוויות מהשימוש בו ולפחות מן ההיבט הטכני, אין לנו דבר לחדש לכם, בהיבטים האחרים, דווקא כן. הסוזוקי GSR750 ממשיך גם החודש להפגין חוסן ומוצקות ולא הראה שום רצון או צורך להגיע לביקור במוסך החברה. להיפך, החודש הוא אפילו הרגיש לנו מעט יותר אנרגטי מבעבר עם תחושה שהמנוע פתאום הפך לחי וקולני יותר בסל"ד גבוה (אולי כי ניקינו סוף סוף את האוזניים?), בדיוק כשכבר חשבנו שהתרגלנו אליו לגמרי.

הפתעות הן לא משהו נפוץ על גבי ה-GSR, במובן הטוב של הדבר. הוא ממשיך להיות סופר יעיל בשימוש יומיומי עם מנוע זריז וחלק שמסוגל לשנע אותו בקלילות ובשקט מופתי גם מתחת ל-3,000 סל"ד ולחילופין להקיץ נרדמים בנתיב השמאלי בעקיפות צרחניות מעל ל-10,000 סל"ד. בעיר הוא לא פחות ממושלם. למרות מה שמקובל לחשוב (ולטעות), הממדים שלו לא שונים בהרבה מאלו של קטנועים בינוניים, רק שהוא זריז מהם בהרבה, הוא מספיק צר כדי להשתחל בין תורי מכוניות, זווית צידוד הכידון שלו מאפשרת ביצוע פניות הדוקות ואיטיות (גם יציב מאוד בתמרונים אלה) והמתלים לא מתרגשים מפתחי ביוב בולטים.

גם משייט, גם שימושי וגם ספורטיבי

ה-GSR מרגיש טוב באותה המידה גם בכבישים הבינעירוניים כשהרוכב יכול לבחור באיזה אופן הוא יחלוף בהם - בנינוחות סביב המהירות החוקית (אז הוא גם חסכוני מאוד עם צריכה של ליטר דלק לכל 19 קילומטרים) או בשעטה ספורטיבית (ליטר דלק לכל 15 ק"מ). המזל הוא שההתמודדות עם הרוח (אין בו כלל מיגון רוח) מוציאה את החשק להתמיד במהירות גבוהה מ-140 קמ"ש ולמעשה מצילה את הרישיון בכל פעם מחדש במציאות הגאסטו של היום.

החודש גם ערכנו עמו מספר נסיעות עם מורכבת מאחור ולפי רשמיה, ה-GSR אמנם לא מעניש, אך גם לא הכלי המועדף ברכיבות שמתארכות מ-30 קילומטרים. המושב האחורי שלו קטן יחסית, גבוה ונוטה לפנים (גם מושב הרוכב גורם להחלקה קבועה קדימה אל מכל הדלק) ולמורכבת אין שום נקודת אחיזה לידיים, גם לא את האפשרות להניחן על מכל הדלק שכן זה נמצא רחוק מדי בשל הישיבה הזקופה יחסית של הרוכב. התוצאה, המורכבת מתחילה להתלונן מוקדם מהצפוי שלא נוח לה.

ברכיבה ספורטיבית, ה-GSR750 מפתיע ולא מפתיע את הרוכב. איך גם וגם? כשרמת ההיכרות עמו עולה, גם החיבור אליו מתחדד וכל הניואנסים הקטנים בהתנהגות שלו, הכידון הקליל, תפוקת הכוח הליניארית, התחושות מהגלגלים וכו', הופכים לטבע שני, כך שניתן לדחוק בו רחוק מאוד, ממש עד לפתח הקבוצה הספורטיבית (שכן רכיביו עדיין בסיסיים יחסית) מבלי לקבל הפתעות רעות לפנים. יכולות האחיזה בו ברורות מאוד והוא מתריע על אבדן אחיזה קרב באופן מוחשי וברור לרוכב. לאחר החלפת הרפידות והשמן בחודש השלישי, גם הבלמים עושים עבודה טובה בסך הכל בהתמודדות עם רכיבות מאומצות.

החודש, בשל אילוצי עבודה מחוץ לגבולות המדינה (אנחנו לא באמת זקוקים לרחמים), נפרדנו מה-GSR למשך שבוע ימים ולמרות שבמפגש המחודש גילינו עד כמה התגעגענו אליו, הזכירה לנו הפרידה הזו כי בקרוב מאוד ניפרד סופית ממנו, עם סיום תקופת המבחן. חודש אחד נותר לנו יחד ואנו מקווים למצות כל יום על גבו.

חודש רביעי עם סוזוקי GSR750

עוד מבחנים ארוכי טווח לאופנועים בוואלה! רכב

כאן תמצאו את האופנוע הבא שלכם

מצטרפים אל הקהילה המוטורית הגדולה בישראל

מבחן ארוך טווח סוזוקי GSR750. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח סוזוקי GSR750/קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully