וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסאן דלתא-ווינג: עוף דורס

חטיבת המירוצים של ניסאן תחשוף במירוץ 24 השעות בלה-מאן את הדלתא-ווינג המהפכנית מצוידת במנוע 1.6 ל' טורבו. הספורט המוטורי מעלה הילוך

לקראת מירוץ 24 השעות שייערך ביוני בלה-מאן, ניסאן, חטיבת המירוצים שלה, וכמה סדנאות מיומנות מארה"ב, צרפת ובריטניה, אחדו כוחות כדי להקים את המיזם הדרמטי ביותר במרוצי הסיבולת בשנים האחרונות – ניסאן דלתא-ווינג (DeltaWing).

הדלתא ווינג נתפרה למירוצים ארוכי-טווח, והיא אפילו נראית קצת כמו מטוס. הנהג מאוכלס בקוקפיט קומפקטי, צמוד לדפנות, ויושב צמוד לציר האחורי ומשקיף קדימה על המסלול מגובה אפס. מאחר ולמכונית מנוע אחורי (1.6 ל' טורבו עם 300 כ"ס), היא מגיבה בניהוג מצוין על המסלול לפי תיאורי המהנדסים, בזכות חלוקת משקל אידאלית בין שני הקצוות. "למרות שיש לה מחצית מכוחות הסוס במכוניות לה-מאן סדרתיות, אתם תיווכחו שאין לה טיפת רגשי נחיתות", כך בכיר בניסאן.

בשביל להבין את רמת האיכות שהושקעה במיזם, צריך רק למנות את האנשים שתומכים מאחרי הקלעים כדי לתפעל את הדלתא-ווינג. מלבד חטיבת הספורט של ניסאן, לקחו חלק מרכזי בהפקה דן פאנוז מארה"ב (על שמו נקראת חברת המירוצים), נהג הפורמולה 1 לשעבר דן גורני, ומעצב הרכב בוב באובלי הבריטי. מפקח על הפרויקט סגן נשיא ניסאן העולמית אנדי פאלמר, שאומר "רצינו שיתוף פעולה מקצועי ברמה שתתאים לאירוע כמו הלה-מאן. אבל הדלתא-ווינג היא יותר ממכונית מירוץ – היא חלון אל העתיד".

הדלתא-ווינג לא יכולה להירשם כמתחרה רשמית בלה-מאן, מאחר ואין לה סיווג לקטגוריה. היא תישא את המספר 0 לכל אורך המירוץ, והיא תוזנק ממתחם 56 על הפיטס, השמור בד"כ למכוניות קונספט שבאות להבחן בפעם הראשונה. שני הנהגים שיתחלפו ביניהם במהלך האירוע (16-17 ביוני) יהיו מריו פרנצ'טי, אחיו הצעיר של דריו, שמומחיותו היא במירוצי GT, ואלוף העולם במירוצי GT1 מיכאל קרום.

מעבר להיבט התחרותי, ניסאן דלתא-ווינג היא סוג של פרזנטציה טכנולוגית. מצגת הממחישה את האפשרות לחבר בין מנוע קטן (שמבוסס אגב על גרסת קצה של ג'וק), לבין היכולת להריץ מכונית ספורט חסכונית -"מחצית מכמות הדלק ביחס למתחרים", אומר גורני. חלק מהמתחרות בלה-מאן, כמו אודי למשל, חמושות במנועי דיזל סופר חסכוניים, כך שניסאן מנסה לפתח את השיטה מהצד השני, עם יחידת בנזין קומפקטית.

עוד הרבה על ניסאן בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • ניסאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully