וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכן רכבך לקיץ

רז כהן

14.4.2012 / 7:50

החורף כבר כמעט מאחורינו, וזה בדיוק הזמן להכין את המכונית שלכם לעונה החמה שבפתח. חשבתם שצריך להכין את הרכב רק לחורף? הנה כמה דברים שיהפכו את המכונית שלכם לבטוחה יותר בקיץ הקרוב

אין כמעט נהג בישראל שלא מכיר את המושג "הכן רכבך לחורף". סלוגן שהחל את דרכו כקמפיין בטיחות מוצלח, והפך עם השנים לאסטרטגיה שיווקית בקרב מרבית המוסכים בישראל. אז אין ספק שההכנה לחורף אכן חשובה לבטיחות, אבל אם חשבתם שהקיץ דורש פחות תשומת לב לכלי הרכב – טעות בידיכם. כדי לצלוח בקלות ובבטחה את חודשי הקיץ השרביים, הנה כמה טיפים שיסייעו לכם לשמור על המכונית בכשירות מלאה.

צמיגים

בדיוק כמו בחורף, גם בקיץ חשיבותם של הצמיגים מכרעת בכל מה שקשור לבטיחות הנסיעה. בעוד שבחורף אנו דואגים לחריצי הניקוז (פרופילים) שבסוליית הצמיג על מנת שיוכלו לנקז מים ביעילות, בקיץ מתעוררת בעיה של חום ויובש אשר עלולים לגרום לפיצוץ הצמיג.

זה הזמן לוודא כי הצמיגים של רכבכם אינם שחוקים, יבשים או סובלים מפגמים אחרים. חשוב להקפיד על לחץ אוויר תקין בכל צמיג - על פי הוראות היצרן (מומלץ לבדוק את לחץ האוויר בבוקר לפני תחילת הנסיעה - כשהצמיג עדיין קר). אחרי מילוי האוויר, הקדישו כמה דקות לבחינה מקרוב של כל אחד מהצמיגים; צמיג שמופיעים עליו סימני יובש (צבע דהוי, סדקים קטנים בדופן, התפוררות של פני השטח) או סימני שחיקה (עומק החריצים בסוליה קטן ומגיע לאינדיקטורים שבתוך החריצים), חובה להחליפו. זה לא המקום לחסוך – מדובר בבטיחות ובחיים שלכם.

מערכת הקירור

הקיץ הישראלי מעמיד אתגר לא פשוט בפני מערכת הקירור של הרכב; החום הכבד והעמידה הממושכת בפקקי תנועה מהווים מתכון מושלם להתחממות יתר ולגרימת נזקים כבדים למנוע. תקלה כזו, אם אכן תתרחש תוך כדי נסיעה, תחייב אתכם לעצור בצד הדרך באופן שלרוב יסכן אתכם ואת התנועה החולפת. כדי להימנע ממצב כזה, כדאי לוודא כי צינורות הגומי שבמנוע במצב טוב, שאין סימני יובש, שאין נפיחויות או סדקים.

צינור פגום עדיף להחליף כבר עכשיו ולחסוך, כאמור, היתקעות מסוכנת בצד הדרך. בדקו גם את מפלס נוזל הקירור אחת לשבוע; ירידה במפלס הנוזל בין בדיקה לבדיקה תעיד על אפשרות לנזק מתקרב. בכל מקרה, היו תמיד ערים למד החום של המנוע - במקרה שהוא מגיע לכיוון הקו האדום, עצרו את הרכב במקום בטוח והזעיקו עזרה.

מזגן

למערכת המיזוג ברכב ישנה חשיבות בטיחותית מכרעת בימים חמים. נהג שחם לו אינו מרוכז וסיכוייו להיות מעורב בתאונה גדולים יותר. אחרי חודשים שבהם מערכת המיזוג לא פעלה, הפעילו אותה ובדקו האם היא מקררת היטב. לא כדאי לחכות ליום שרבי כדי לגלות שהמזגן אינו תקין. זכרו כי אחרי פרק זמן ארוך שהמזגן לא מופעל, מצטברים בו אבק ולכלוך, לכן את ההפעלה הראשונה אחרי תקופה כזו מומלץ לערוך בחניה ולא בזמן נהיגה כדי שלא תופתעו מכמות גרגרי האבק שפתאום יעופו לכיוון הפנים והעיניים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מצבר

בקיץ המצבר עובד קשה יותר מאשר בחורף; המזגן פועל כל הזמן ואיתו המאווררים של הרדיאטור, הוסיפו לכך נסיעה אטית בפקקים שבה הטעינה נמוכה ממילא – והנה לכם סיבה מספיק טובה לבדוק את תקינות המצבר דווקא עכשיו. אל תחכו שהמצבר יקרוס דווקא בזמן ובמקום שהכי לא מתאימים לכם אלא החליפו אותו ללא דיחוי אם הוא פגום. בכל מקרה, גם אם המצבר תקין, חשוב לטפל בו על ידי ניקוי קורוזיה מהקטבים (אפשר לשפוך מים רותחים על הקטבים) ומילוי מים מזוקקים על פי הסימון.

מגבים

המגבים חיוניים גם בקיץ על מנת להבטיח ראות תקינה במצבי נהיגה שונים. אם הם לא מנגבים היטב, לא עובדים כשורה, מגלים סימני התייבשות או סדקים - אל תחכו לחורף והחליפו אותם כבר עכשיו. עניין של כמה עשרות שקלים שווה ראות תקינה בנהיגה. ודאו גם באותה הזדמנות שמיכל המתזים מלא על מנת להבטיח ניקוי קל ומהיר לשמשה הקדמית.

עוד הרבה מאמרי בטיחות בוואלה! רכב

הכנסו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully