וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי תרכוש את דוקאטי ב-860 מיליון יורו

אודי אשרה כי הגישה הצעת רכישה למותג האופנועים האיטלקי בהיקף של 860 מיליון יורו. העסקה צפויה להיות מאושרת בימים הקרובים

לפני כמה חודשים דיווחנו כאן על התעניינותה של חטיבת אודי (קונצרן פולקסווגן) במותג האופנועים האיטלקי דוקאטי. כעת עולה מכלי-התקשורת באירופה שלא היה מדובר בשמועה, אלא על סבב דיונים שהתנהל בין הקונצרן הגרמני לבעלת הביתInvestindustrial שמחזיקה את החברה ששוויה כ-1.1 מיליארד דולרים (860 מיליון יורו). שני הצדדים מסרבים לפי שעה להגיב לדיווחים, אך מסתמן כי עד מחר יחתם החוזה.

דוקאטי חווה תקופה סבירה בשנים האחרונות, אבל שומרת על מעמדה וחוסנה: חובותיה נאמדים אמנם בהיקף של כ-200 מיליון יורו, אולם בשנה שעברה מסרה 42 אלף יחידות. יו"ר פולקסווגן, פרדינדד פייך, רמז כמה פעמים כי הוא חושק במותג דוקאטי, ואף ניסה להניח את ידיו על החברה ב-2008, אולם הפסיד אותה ברגע האחרון. כאשר תתממש העסקה, דוקאטי תהיה למותג ה-11 בחזקת פולקסווגן, בין היתר לצד למבורגיני האיטלקית וסדנת העיצוב איטלדיזיין של ג'יוג'ארו.

פולקסווגן כאמור, מאוד רוצה להיכנס לתחום האופנועים, ולהוות תחרות לב.מ.וו ומותג הוסקווארנה תחת אחזקתה. עם זאת, לא בטוח שהיא מבינה כיצד למקסם התועלת מקרב הכלים האיטלקים: "דוקאטי מייצרת מכונות מעולות. אבל מבחינה אסטרטגית, היא קטנה וחסרת חשיבות בכל המפעל הזה שקוראים לו פולקסווגן", כך מסביר האנליסט כריסטוף סטורמר מפרנקפורט, לאוטוניוז אירופה.

דוקאטי נוסדה ב-1926, והיא מייצרת אופנועים קיצוניים כמו המונסטר, דיאבל, ואחרים כמו סטריפייטר, מולטיסטראדה ועוד. היא פועלת ב-65 מדינות, ובמהלך שבעה עשורים זכתה ב-17 אליפויות עולם (יצרן) במירוצי אופנועים, כאשר האחרונה שבהן אשתקד.


עוד הרבה על דוקאטי בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • דוקאטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully