וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה שהשופט ירחם על עבריין תנועה?

שי ארז

12.5.2012 / 7:24

החנינה לה זכתה הילה מזרחי הוכיחה כי מערכת המשפט במדינת ישראל סלחנית ובמקום לייצר הרתעה, היא עושה בדיוק את ההפך. רוצים דוגמה?! קבלו כמה

בכתבה הקודמת תיארנו את המקרה של הילה מזרחי שגרמה למותו של רוכב האופניים איציק דרזי ז"ל, נשפטה למאסר קצר וזכתה לחנינה בגלל שגררה לכלא את ילדתה הקטנה והותירה מאחור בעל וילדים שלא הצליחו להסתדר בלעדיה. ענישה רופסת כמו במקרה של מזרחי, מולידה יכולת הרתעה עלובה - אם בכלל. כנראה שמה שצריך היום הוא לאו דווקא יכולת נהיגה וזהירות, אלא גם כשרון משחק ומקוריות. "נסיבות מקלות" קוראים לזה במערכת המשפט, וכאלה, כפי שתיווכחו מיד, לא חסרות.

הקלות בגלל קללות

יהיו כאלה שיגידו שלאריאל ברונפלד, בחור צעיר בן 27, יש מזל. הוא לוקה בתסמונת טורט, הפרעה הגורמת לאדם לקלל ולצעוק מדי פעם - ללא שליטה. התסמונת הזו היא שגרמה לשופט לרחם על ברונפלד ולהקל עליו מאוד את עונשו. 18 חודשי מאסר בלבד הוטלו על ברונפלד בשל אותו פגם מולד – אותו פגם שלא הפריע לו לנהוג שיכור, לחצות צומת ברמזור אדום ולגרום למותו של אדם בן 82. "כל יום בכלא הוא סיוט עבור הנאשם שסבל מהטרדות אסירים אחרים גם בעת שישב בכלא צבאי", נכתב בבקשה להקלה בעונש - והשופטת נענתה להן כשגזרה את העונש המגוחך הזה.

למי לרשום את הצ'ק

שחר גרינשפן התכוונה לחגוג את בת המצווה שלה, אלא שלרוע מזלה, כמה ימים לפני המסיבה הגדולה, החליט מרק פטריק שגם הוא רוצה לבלות. הבעיה היא ששחר התכוונה לחגוג באולם עם מוזיקה ובלונים, ואילו פטריק העדיף לעשות את זה בסגנון נהיגה תחת השפעת אלכוהול. המפגש בין השניים אירע כשפטריק עלה על המדרכה, רמס ודרס את שחר הקטנה ושלח אותה לבלות את שארית ימי חייה משותקת, מרותקת למיטה, מוזנת בנוזלים וחסרת כל יכולת לתפקד או לתקשר עם הסביבה.

כך היא תעביר את חייה עד יומה האחרון - כשהיא גוררת אחריה אל הסבל היומי את בני משפחתה וחבריה המסורים. ומה קיבל פטריק, אתם שואלים?! ובכן, לא פחות מ... רגע, אולי כדאי שתחזיקו חזק ובכלל עדיף שתשבו לפני שתיחשפו לעונש המזעזע, חסר הרחמים ונטול הפרופורציה שנגזר על הנהג השיכור: קנס בסך 1,000 שקלים! כן, על פטריק הסורר שנהג שיכור ודרס ילדה תמימה שהלכה על המדרכה והפך אותה למשותקת נגזר קנס מגוחך בגובה אלף שקלים בלבד. ענישה?! צדק?! הרתעה?! לא כאן...

עברית קשה שפה

ג'ג'או מנטסנוט הוא עולה חדש שמבין עברית - אבל כנראה שרק לפעמים. הוא נהג שיכור ואף שהוצע לו, הוא ויתר פעמיים על זכותו להיות מיוצג על ידי עורך דין. לבסוף הוצעה לו עסקת טיעון שבמסגרתה יודה בעבירה וייגזרו עליו 11 חודשי שלילה. לאחר שהשופט אישר את העסקה, פתאום נזכר ידידנו שאולי כן כדאי לו לקחת עורך דין. זה האחרון טען בערעור כי ג'ג'או בכלל לא הבין את משמעות העסקה בגלל שאינו מבין כלל את השפה. על השופט זה עשה רושם עז, והוא קיצר את העונש לשלושה חודשי שלילה בלבד. מה הקשר בין ידיעת השפה לבין חומרת הענישה, רק לשופט המלומד הפתרונות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

נסיבות מקלות

המקרים שתוארו להלן ועוד רבים אחרים, אינם יוצאים מן הכלל, אלא למרבה הצער מעידים על הכלל. מערכת המשפט שלנו ידועה ברחמנותה ופתגם ידוע טוען כי הפשע ניזון מסלחנותה של החברה הדמוקרטית. גם הפרקליטות שידיה עמוסות לעייפה, ממהרת לסגור תיקים בעסקאות, לא פעם מגוחכות, והעיקר לסמן "וי" ולעבור לתיק הבא.

במערכון "פסטיבל שירי דיכאון" של הגשש החיוור, מקבלים המתמודדים את הקולות על פי מידת ה"מסכנות" שלהם. כך זכינו למשפטי קאלט שנכנסו לפנתיאון השפה העברית כמו "אח שלי ניסה להתאבד עם אקונומיקה", "אבא שלי החורג – גמד" או "אחותי התחתנה עם פרסי". מסתבר שגם בחיים, כמו במערכונים של הגשש, מעניקה מערכת המשפט שלנו "נקודות זכות" למי שמצליח לעורר את רחמנותה יותר מאחרים.

מטרתה של הענישה בחברה דמוקרטית ונאורה היא לא נקמה אלא הגנה על הציבור ויצירת מנגנון הרתעה. הרתעה פירושה שאת חייה הנורמאליים של שחר גרינשפן או את חייו בכלל של איציק דרזי ז"ל כבר לא נוכל להחזיר, אבל אולי אפשר יהיה למנוע את הקורבנות הבאים באמצעות ענישה הולמת - כזו שתגרום לנהגים להתרכז בנהיגה ובכביש.

כזו שתוציא להם את החשק להתאפר במהירות של 120 קמ"ש או לקרוא SMS לפני מעבר חציה. כזו שתגרום להם להבין שלנהיגה לא זהירה יכולות להיות השלכות חמורות על חייהם של אחרים ועל חייהם שלהם ושל בני משפחותיהם. כאשר אדם בוגר מחליט לנהוג כשהוא שיכור והורס לילדה קטנה ומשפחתה את החיים, 1,000 שקל קנס לא שומרים על הציבור מפניו ולא משמשים הרתעה לבאים אחריו. משהו במערכת המשפט שלנו פשוט חייב להשתנות – לטובתנו.

המקרה המצער של איציק דרזי

עוד נהיגה ובטיחות בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully