וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא עולם בצריכת דלק לפולקסווגן פאסאט

פולקסווגן פאסאט דיזל עם תיבה ידנית נסעה למרחק של 2,609 קילומטרים על מיכל דלק אחד, ושברה את השיא הקודם של עצמה

פולקסווגן פאסאט דיזל 2012 היא המכונית המשפחתית החסכונית ביותר בעולם, כך נקבע לאחרונה במסגרת מירוץ ארוך טווח שנערך בארה"ב. הפאסאט החדשה הצליחה לכסות מרחק של 1,626.1 מיילים (2,609 ק"מ) כשהיא מחסלת מכל דלק אחד בלבד, ושברה את השיא הקודם של הפאסאט בלו-מושין שעמד על 2,400 קילומטרים. כבר אמרנו שנסיעה חסכונית היא אמנות?

המכונית נווטה על ידי הזוג האמריקני ג'ון והלן טיילור, המנוסים בקביעת שיאים מסוג זה בשנים האחרונות, ונחשבים למומחים בנהיגה חסכונית. הגרסה שנבחרה היא כאמור זו המצוידת במנוע 2.0 ל' TDI לו 140 כ"ס, בשידוך לתיבה ידנית עם ששה הילוכים. בהכנותיה למסע, היא נלקחה לסוכנות המרכזית של פולקסווגן בדרום ארה"ב, שם רוקן מכל הדלק עד התחתית, הוזן מחדש ב-73 ליטר סולר, ואופסו השעונים בלוח המחוונים על ידי אנשי השירות. לאחר מכן הותקן כיסוי על דלת מכל הדלק כדי למנוע הונאות.

המסע יצא לדרך ב-3 במאי בטקסס, כאשר יחד עם הזוג העמיסו בפולקסווגן ציוד במשקל של כ-120 פאונד (55 ק"ג) בתא המטען. שלושה ימים מתחילת הנסיעה, ותשע מדינות מאחריהם, אזל הדלק במיכל של הפאסאט בתום 2,609 קילומטרים באזור סטרלינג ורג'יניה. כשהגיעו לעצירה מלאה, שוטרי התנועה הגיעו להסיר את הכיסוי ממכל הדלק, כפי שהוסכם בנקודת הזינוק, והכריזו רשמית בפני נציגי פולקסווגן כי הנסיעה בוצעה בצורה חוקית וללא עבירות.

צריכת הדלק הממוצעת שנרשמה במהלך הנסיעה עמדה על 84.1 מיילים לגלון, שהם כ-35.7 ק"מ לליטר. בפולקסווגן הביעו כמובן שביעות רצון לאור התוצאות: "זה כבוד גדול בשבילנו שהזוג בחר בפאסאט כבת הלוויה שלהם למרחק אדיר. זה מראה עד כמה יכולה להיות הפאסאט TDI חסכונית ביידים הנכונות". פרסים אגב, לא חולקו.

עוד חדשות בוואלה! רכב

עוד הרבה על פולקסווגן בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully