וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה הפרארי של אריק קלפטון

במסגרת שירותיה ללקוחות מועדפים, פרארי ייצרה מהדורה בלעדית לאמן אריק קלפטון מצוידת בהופעה חיצונית נדירה, מנוע עם 570 כ"ס ותג מחיר דמיוני

לא כל אחד יכול לנחות בפתח דלתה של פרארי ולבקש מכונית חד-פעמית. הדרישות הן בלתי הגיוניות בעליל, ועליך להיות בעל אישיות משפיעה, או מישהו שבאחזקותיו שלוש-ארבע מכוניות פרארי בחניה וקשרים לבכירי היצרנית (וגם זה לא תמיד עובד). אריק קלפטון, הזמר, היוצר וכנראה הגיטריסט הטוב בעולם (לדעת רבים), בהחלט נמנה עם חבורה מצומצמת שיכולה לפנטז ולהגשים. וכדי להנציח הערצתו למותג פרארי, הוא ביקש מהאיטלקים לתכנן לו גרסה שאין לאף אחד בעולם. התוצאה: פרארי 512EC.

פרארי 512 גרסת אריק קלפטון (מהדורה אישית). אתר יצרן
פרארי בטעם אישי/אתר יצרן

צריך לציין שהדגם הופיע באפריל האחרון בצורה לא רשמית, אבל זו הפעם הראשונה שפרארי מכריזה עליו כמותג בלעדי של אריק קלפטון. הכותר הרשמי עבור הפרארי של קלפטון בכל אופן הוא SP12 EC, כאשר ראשי התיבות באותיות מתייחסות לשמו הפרטי – Eric clapton. היא תוכננה חלקית על בסיס פרארי 458 איטליה, ועוצבה בשיתוף ה'צנטרו סטילה' (מרכז העיצוב) של פיאט ופרארי, יחד עם סדנת העיצוב פינינפריאנה והמהנדסים במרנאלו, שפיקחו על השינויים האירודינאמיים.

פרארי נענתה לבקשתו של קלפטון מסיבה אחת פשוטה: מחווה לשלוש מכוניות פרארי 512BB שנמצאות בבעלותו. המוטיב העיקרי בגרסתו משלב אלמנטים מדגמים קלאסיים והיסטוריים, אבל הלב של המכונית מודרני וזה נלקח מפרארי 458 איטליה. בקרביה פועם מנוע ה-4.5 ל' שמונה צילינדרים המייצר 570 כ"ס וכשקלפטון ירצה לפרוט על ביצועיה, הוא יגלה כי היא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 325 קמ"ש.

פרארי 512 איטליה גרסת אריק קלפטון (מהדורה אישית). אתר יצרן
458 איטליה מרותכת לדמיון של קלפטון/אתר יצרן

בפרארי די מתמוגגים מהתוצאה הסופית, שכן לדברם היא מבליטה את תכונותיו של קלפטון והיא תהפוך לפריט אספנות מבוקש מאוד בשנים הבאות: "בדיוק כמו שמייצרים מוסיקה, צריך לדעת לשלב את התווים הנכונים במקומות הנכונים כדי להפיק נעימה מושלמת".

כמה בדיוק שילם קלפטון עבור הפרארי הזו נותר בגדר תעלומה. כלי-התקשורת באיטליה מדווחים על מחירים דמיוניים בגזרת 3 מיליון יורו (15 מיליון שקלים לפני מס). לא שזה מהווה מכשול בשביל יוצר שהונו האישי מוערך ב-130 מיליון יורו.

פרארי 512  גרסת אריק קלפטון (מהדורה אישית). אתר יצרן
קלפטון והפרארי. כסף קטן/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • פרארי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully