וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ארוך טווח: שברולט קרוז טורבו RS

5.6.2012 / 5:10

שברולט קרוז עם מנוע הטורבו החדש מגיעה לוואלה! רכב למבחן ארוך טווח. מה עשה לה המגדש וכמה עולה לחיות איתה?

קובי ליאני

צילום: דייב שחר, רן צימט
עריכה: רן צימט

חצי שנה לאחר שהושקה באופן רשמי בישראל, שברולט קרוז טורבו החדשה מצטרפת אל שורת המכוניות שהגיעו אל וואלה! רכב למבחן ארוך טווח. קרוז הנה המכונית החשובה ביותר של שברולט בישראל משום שזו פונה לפלח הרכב הגדול ביותר. הקרוז שנמצאת על כבישי המדינה כבר שנים אחדות, ידעה תהפוכות רבות בחיה הקצרים - החלפת מנועים ותיבות הילוכים שנה בלבד לאחר התחלת השיווק, קריאות לתיקון ועוד שהכבידו מעט על ההצלחה ועיכבו אותה.

כל זאת עד תחילת השנה כאשר אל דגמי הקרוז הקיימים הצטרף דגם הטורבו החדש. זה קיבל את מנוע הטורבו בנפח 1.4 ליטר שפיתחה החברה בעזרת אופל (השייכת ל-GM) וכזכור לכם, מפיק זה 140 כ"ס ב-6,000 סל"ד וכן מעט יותר מ-20 קג"מ הזמין בתחום שבין 1,850 ל-4,900 סל"ד. גם בגרסה זו מקבלת הקרוז תיבת הילוכים אוטומטית שלה 6 מהירויות כדי לאפשר ביצועים שעומדים על מעט פחות מ-10 שניות בהאצה ל-100 קמ"ש.

מבחן ארוך טווח שברולט קרוז טורבו RS. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח שברולט קרוז טורבו RS/קובי ליאני

הגרסה של הביוקר

בנוסף למנוע המשודרג, הקרוס טורבו RS מגיעה בשתי רמות אבזור – LT ו-LTZ, כאשר רכב המבחן שנמסר לידנו שייך לזו השניה והיוקרתית יותר. המשמעות של כך, שמושבי הרכב לובשים עור, מושב הנהג מתכוון למחצה חשמלית, יש מערכת שמע איכותית, חישוקים קלים גדולי קוטר, גג שמש וכמובן שלל נגיעות עיצוב (ספוילר אחורי, נורות ערפל קדמיות, חצאיות צד וכו') שמשדרגות את המראה של הרכב ומבדלות אותו מעט משאר מכוניות הקרוז שמסביב.

עוד לזכותה של הקרוז הזו ניתן לציין גם את מפרט הבטיחות המלא שכולל באופן מובחן גם לא פחות מ-10 כריות אוויר להגנה על נוסעי הרכב, מה שאפשר לה לזכות בציון של 5 כוכבים במבחני הריסוק של ארגון הבטיחות האירופי. גרסאות הטורבו החדשות של שברולט קרוז ישרשו מכם הוצאה של 130 ו-140 אלף שקל בהאמה, לאחר הוזלה של 10,000 שקלים ממחירי שתיהן.

מבחן ארוך טווח שברולט קרוז טורבו RS. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח שברולט קרוז טורבו RS/קובי ליאני

טיפול כל 15,000 ק"מ

ללא הפתעות מיוחדות, שברולט קרוז טורבו אמורה להתייצב במוסכי החברה לצורך ביצוע טיפולים תקופתיים אחת ל-15,000 קילומטרים ומאחר ורכב המבחן הגיע לרשותנו לאחר שסיים תקופת שירות כרכב מבחן והדגמה במהלכם צבר כ-6,000 קילומטרים, הרי שבקרוב כבר נגיע ליעד זה.

יש לנו תוכניות גדולות עבור הקרוז טורבו ובמהלך החודשים הארוכים שבהם הרכב יהיה ברשותנו, נצבור עמו מרחק גדול ככל הניתן, ניקח את זה אל קצה יכולותיו ונחזור עם רשמים אודות החיים עמו כולל עלויות שימוש ותפעול, צריכת דלק אמיתית וכמובן חווית שימוש אישית ומשפחתית.

אז כל שעליכם לעשות זה לעקוב אחר הדיווחים החודשיים שלנו כאן בוואלה! רכב כדי לגלות איך מתמודדת הקרוז עם מבחן תובעני שכזה.


מבחן ראשון: שברולט קרוז טורבו

עוד מבחנים ארוכי טווח בוואלה! רכב

אל הקהילה המוטורית הגדולה בישראל כבר הצטרפתם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully