וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למבורגיני עם 1,200 כ"ס שוברת שיאים

מכונית העל האיטלקית למבורגיני אונטדור מצטרפת למועדון ה-1,000 כ"ס עם גרסת אנדרגראונד רייסינג משופרת בכבדות. חלופה לבוגטי ווירון?

מכוניות משופרות ברמה טכנית גבוהה, הן לרוב הצהרה על יתרון טכנולוגי. בתחום התלת ספרתי שמכוניות העל מטיילות בו כשגרה, כל קמ"ש משנה, וכל קיזוז של עשירית מהשעון הוא בגדר הישג עצום. לכן כאשר מכונית חוצה את מחסום ה-1,000 כ"ס מדובר ברכב שמייצר הרבה עניין מפאת קרבתו למכונית הקיצון הסדרתית החזקה בעולם – בוגטי ווירון (שבגרסת ויטס החדשה מגרדת 1,200 כ"ס).

למבורגיני אונטדור היא מכונית חזקה גם ללא שיפורים. מנוע ה-6.5 ל' שלה מייצר הספק של 700 כ"ס והיא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-2.8 שניות. עבור סדנת 'אנדרגראונד רייסינג' מצפון קרוליינה ארה"ב זה כנראה פשוט לא מספיק, ולא קרוב למיצוי היכולת המנועית. אולם לדברי הסדנה המלאכה הייתה מרובת מכשולים, שכן למבורגיני מלכתחילה הפיקה את דגם האונטדור באופן המסרבל הנגישות לחטיבת הכוח, ובכך למעשה גובר הקושי לחולל בה שינויים: "אין ספק שיש כאן המון בקרות לעבור אותן. הם (למבורגיני) בהחלט לא רצו שיתעסקו להם עם האונטדור. למודי נסיון, הצלחנו לעקוף את כל הבעיות".

מול ערימת הקשיים הזו, הסדנה אולצה לפרק את המנוע ולהרכיב אותו מחדש, ועליו הוסיפה שני מגדשי-טורבו, שינתה את כיול מחשב המנוע והתאימה מערכת מתלים וצמיגים שיעמדו בעומסים הנוספים. התוספת הכי חשובה לדברם הייתה בניהול התמסורת החצי-אוטומטית, המאפשרת כעת פעולה מהירה יותר של העברת ההילוכים ושיגור ל-100 קמ"ש ב-2.2 שניות.

יתר הפרטים הטכניים על המכונית נשמרו בסוד, לפחות עד להשקתה הרשמית בעוד כמה חודשים. עלות השדרוג מכל מקום מסתכמת ב-100 אלף דולרים (כ-380 אלף שקלים) ללא המכונית עצמה שעולה עוד 400 אלף דולרים (קרוב ל-1.6 מיליון שקלים). 2.8 שניות או 2.2 שניות? אכן חומר למחשבה.

עוד הרבה סדנאות שיפורים בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully