וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: ב.מ.וו 328i

22.6.2012 / 8:25

אחרי שהתחדשה לגמרי, איבדה את מנוע השישה צילינדרים ושינתה לחלוטין את פניה, ב.מ.וו סדרה 3 החדשה מגיעה למבחן על כבישי ישראל

ב.מ.וו סדרה 3 בכלל וגרסת ה-328i בפרט הפכו למותג בשלושת העשורים האחרונים. חלק גדול ממורעלי ההגה דפדפו לא פעם בלוחות מכירת המשומשים בחיפוש אחר במכונית המדוברת ולא בכדי. כמעט מאז יומה הראשון, היא כבשה את חובבי הנהיגה בזכות יכולות מוחשיות שבידלו אותה מאוד ממתחרותיה.

הפרדת ההינע מהגלגלים המפנים והעברתו לאחור יצרו מכונה שמתפקדת כחומר ביד היוצר, שתוקפת פניות כמו לוחמת ושמסוגלת לעשן למוות צמיגים בהנאה. קחו את כל המוניטין הכבד הזה שרובץ על כתפיה של הסדרה 3 ונסו להבין באיזה משעול חתחתים נאלצו לעבור מתכנני הדור השישי שהגיע זה עתה לישראל.

מחד, הם ידעו שאסור, אבל ממש אסור להם לתת לאותה תדמית ספורטיבית יקרה מפז להעלם ומאידך, ברקע נשמעים קולות נקישות העטים של פקחי ארגוני הסביבה שדורשים מכוניות שעושות יותר חיינדלך עם הסביבה. האם אנשי ב.מ.וו הצליחו למצוא את שביל הזהב? רמז ראשון לכך שכן קיבלנו בהשקתה העולמית לפני מעט יותר מחצי שנה וכעת, יצאנו לבדוק איך המכונית הכי חשובה של ב.מ.וו מתמודדת עם כבישי ישראל.

מבחן ב.מ.וו 328i. קובי ליאני
מבחן ב.מ.וו 328i/קובי ליאני

ראשית, איך עם ישראל מתמודד איתה

מלבד הדור החמישי היוצא, הסדרה 3 של ב.מ.וו תמיד הותירה רושם מכובד על הכביש. מן נוכחות שרירית שגם בעמידה ניתן היה לדמיינה בנסיעה מהירה כברק, גם כשהיה מדובר בגרסת מנוע חלושה למדי. הדור השישי תואם מאוד את הקו המנחה הזה ולמרות הצמיחה הגדולה בממדים (9.3 ס"מ לאורך, 5 ס"מ בבסיסי הגלגלים), היא נראית מצוין. אולי אפילו יותר מכל הדורות שקדמו לה והאנשים שמסביב בהחלט מגיבים אליה בהתאם.

אולם את התועלת הממשית מהמידות החדשות מגלים כבר בכניסה הראשונה לתא הנוסעים. כל הפאר וההדר עדיין נמצא שם עם חומרים מצוינים ואפילו סביבת נהיגה שחוזרת להביט באופן מודגש יותר לעבר הנהג, אבל המרחב הוא זה שהשתפר מאוד. ממכונית שדרשה השתחלות אל המושב הקדמי והידחקות בזה האחורי, אנו מגלים כאן מכונית מרווחת ויעילה מאוד בהסעה של ארבעה מבוגרים (כמובן גם שני ילדים מאחור במושבי בטיחות).

את הסדרה 3 החדשה ניתן לקבל באחת משלוש ווריאציות עיצוב - ספורט (מושבים שחורים, גימור שחור וקארבון עם פס אדום), מודרן (תא נוסעים בהיר מאוד) ואלגנס (שילוב של צבע בהיר עם חלק עליון כהה בדשבורד) ומזה האחרון הגיעה מכונית המבחן אלינו. בחירת הצבעים בתא הנוסעים הזה מאוד נעימה ומרגיעה, אך רמת האבזור מתקשה לענות על רוב הציפיות. ישנה בקרת אקלים, אך לא דיגיטאלית ולא מפוצלת, מערכת השמע יודעת לטפל בנגנים חיצוניים כולל USB, אך אינה מציעה איכות שמע גבוהה במיוחד וכדומה. רכב המבחן גם מגיע עם תוספת אבזור אופציונלי (לקשרי) שעיקרן פתיחת הרכב באמצעות קרבת המפתח, זיכרונות למושב הנהג, קיפול חשמלי למראות הצד, פנסי קסנון, חיישני חניה מאחור וכדומה, כך שללא חבילה זו, הסדרה 3 החדשה, למרות מחירה, עלולה להרגיש די עירומה.

מבחן ב.מ.וו 328i. קובי ליאני
מבחן ב.מ.וו 328i/קובי ליאני

2.0 טורבו, 245 כ"ס

ה-328i החדשה היא מכונית מאוד נמרצת. אמנם כבר הספקנו להיפרד בדמעות ממנוע השישה צילינדרים המסורתי של ב.מ.וו, כן, ההוא עם הצליל הבלתי נשכח, אבל מלבד אותה גרוניות ווקאלית, המנוע החדש השאיר אותנו מרוצים מאוד. ארבעת הצילינדרים הללו נושמים כעת דרך מגדש טורבו ומפיקים 245 כ"ס בכל התחום שבין 5,000 ל-6,500 סל"ד וכן 35.7 קג"מ גם כן בתחום רחב שמתחיל כבר ב-1,250 ומסתיים ב-4,800 סל"ד.

את המנוע הזה בחרו בב.מ.וו לחבר לתיבת הילוכים אוטומטית קונבנציונלית (לא כפולת מצמדים), אך היא מצליחה לבחוש במהירות בין לא פחות משמונה יחסי העברה. זה אומר בעיקר שני דברים, שניתן לשייט בנינוחות ב-100 קמ"ש בהילוך האחרון כשהמנוע מסתובב ב-1,700 סל"ד, אך גם להאיץ כאילו דליקה פרצה באחוריה.

המנוע הגמיש פועם וחי בכל תחום, אך כוח מוחשי מוצאים בעיקר מעל 3,000 סל"ד ואם רומסים לה את הדוושה הימנית, היא תזניק את עצמה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 6.2 שניות במבחן שלנו (6.1 לפי נתוני יצרן) וכן תאיץ מ-80 קמ"ש ל-120 קמ"ש תוך 4.8 שניות במצב הספורט שבבורר מצבי הנהיגה או 5.1 במצב נורמל, בעיקר בזכות פעולתה המהירה יותר של תיבת ההילוכים במצב הספורט. מצב זה גם גורם למנוע להגיב ביתר רצינות ללחיצה על דוושת הדלק וגם ההגה מוסיף מעט למשקלו, הכל לטובת התחושה הספורטיבית.

בין הפיתולים

מכונית המבחן בישראל צוידה במתלים 'רגילים', כאלה הנעזרים בבולמי זעזועים וקפיצים קונבנציונאליים, בניגוד למכונית המבחן עליה נהגנו באירוע ההשקה בספרד שצוידה במתלים אדפטיביים הנשלטים אלקטרונית. ההבדל בין שני מערכי המתלים מורגש בעיקר בשינויי תוואי הדרך (המתלים האדפטיביים נוחים יותר בשיבושים, אבל גם מתקשחים מאוד לטובת נהיגה ספורטיבית), אך לא ניתן לומר שאלו ה'פשוטים' מאכזבים.

יש בהם רכות מובנית לטובת ספיגת מהמורות, אך הם מציעים עדיין מספיק ריסון כדי לשמור את הסדרה 3 ברף גבוה של הנאה מהנהיגה. כן, היא כבר לא חדה כבעבר ואולי גם לא מהנה באותה המידה, אבל הידידותיות החדשה הזו תעשה לנהגים ונהגות רבים אחרים חיים הרבה יותר קלים ובעיקר פחות מפחידים.

גרסת ה-328i קיבלה ציון ירוק 7 בחישוב המס המקומי ועל פי נתוני היצרן אמורה להציע צריכת דלק של כ-12 ק"מ לליטר בנסיעה עירונית. אולם במבחן שלנו שבו התפתינו להעמיק את הלחץ על המנוע רשמנו צריכת דלק של ליטר לכל 7.5 קילומטרים. צריכה כבדה, אבל כך גם היה השימוש שלנו ברכב בימי המבחן ואין לנו ספק שבנהיגה רגועה יותר ניתן יהיה לשפר מאוד את נתון זה.

הטובה מסוגה?

במחיר של 292 אלף שקל ה-328i מצליחה להראות עדיין, למרות החוסר באבזור, כתמורה טובה מאוד לכסף. מדובר במכונית מהנה לנהיגה שכעת גם הפכה לשימושית, מרווחת ויפה מבעבר. האם היא תצליח לגנוב את ההצגה מה-A4 של אודי?

גם במפגש השני עם הסדרה 3 החדשה של ב.מ.וו, התחושה כי מדובר ככל הנראה במכונית הטובה בקבוצתה, ממשיכה לקבל חיזוק. אולם לפני שנגרום לכל חובבי אודי הרבים להזדקף ולזעוק חמס, נספר כי את התואר לא נעניק לאף אחת מהמתמודדות לפני שנערוך להן מבחן משווה ראש בראש (רמז: אחד כזה כבר מתבשל על האש).


עוד על ב.מ.וו בוואלה! רכב

כאן תמצאו מבחן למכונית הבאה שלכם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully