וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למכירה: המכונית של המאפיונר הגדול בהיסטוריה

מכונית הקדילאק V8 טאון סדאן שהייתה בבעלותו של המאפיונר אל קפונה תוצע במכירה פומבית בבריטניה בסוף החודש. המחיר, עד כחצי מיליון דולרים

לא צריך ב.מ.וו כדי להרגיש כמו אחד מ"החבר'ה הטובים". מכונית מסוג קדילאק טאון סדאן מ-1928 שהייתה באחזקותיו של המאפיונר הקשוח אל קפונה, תגיע למכירה פומבית של חברת RM הבריטית ב-28 ביולי. מארגני התערוכה מעריכים שהסכום שישולם עבורה ינוע בין 300 ל-500 אלף דולרים (1.2-2 מיליון שקלים).

הקדילאק נרכשה על ידי קאפונה לפני 94 שנים, ומיד לאחר מכן נלקחה לסדנה מקומית שהתאימה לה מעטפת משוריינת נגד ירי מקלעים. בנו של בעל הסדנה סיפר למנהלי התערוכה כי הוא זוכר היטב את אל קפונה משלם לאביו בתמורה למיגון הרכב. "זו הייתה עבודה מוזמנת מראש. היא לא לקחה הרבה זמן אבל כולם היו לחוצים לעמוד בזמנים. בכל זאת, אתה לא רוצה לבחון את סבלנותו של ראש ארגון הפשע הגדול בשיקגו" כך מציין.

הקדילאק טאון סדאן מצוידת במנוע 5.5 ל' V8 בעל תפוקה של 90 כ"ס, בשידוך לתיבת הילוכים ידנית לה שלושה יחסי העברה המעבירה את הכוח לגלגלים מאחור. לתקופתה, היא נחשבה למכונית מילוט מצוינת וחזקה, למרות משקל של כמעט 2 טון בשל הפלדה המשוריינת.

קפונה מכר את המכונית והיא החליפה ידיים מספר פעמים, עד שהגיעה למשחזר מכוניות קלאסיות בשנות ה-50, זמן קצר לפני שקפונה נפטר מהתקף לב. במסגרת מלאכת החידוש הוסרו מרבית המרכיבים המשוריינים כשרק הזגוגית המחוסמת (בעובי אינטש) נותרה מקורית וכן החלון האחורי - שמוסר במשיכת ידית כדי לאפשר למקלעי הטומי-גאן של המובסטרים להגיב במהירות לכל התרחשות.

מלבד היותה מפורסמת בזכות הרישום על שמו של אל קפונה, זוהי אחת המכוניות הוותיקות ביותר בעולם ששרדו כמעט 100 שנים עם שריון נגד ירי. שווה חצי מיליון דולר? תלוי בייחוס המשפחתי כנראה.


עוד הרבה קלאסיקה ואספנות בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • קדילאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully