וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספרדים מכים שנית: אספיד איוונקטוס

אספיד הספרדית תבנה מכונית קיצון חדשה בשם GT21 עם מנוע 4.4 ל' של ב.מ.וו שיאיץ אותה ל-100 קמ"ש ב-3 שניות בלבד. תיוצר במהדורה מוגבלת ועל המחיר הם עדיין חושבים

לאור המצב הרגיש באירופה, מקובל להניח שלא תהיינה התפתחויות בגזרת מכוניות-העל והספורט. אבל אחרי שראינו את GTA ספאנו בכמה גלגולים בתוך שנתיים וללא מחסור בביקוש, אין סיבה שחברה נוספת מספרד – 'אספיד', לא תעשה כמוה ואף תגדיל ראש ותנפק משרות רבות – 200 ליתר דיוק, באחד הפרוייקטים הגדולים והיוקרתיים שנעשו במדריד לאחרונה.

המכונית החדשה שלהם היא אספיד אינווקטוס GT21, והיא ממשיכה דגם קודם בשם אספיד סופר ספורט שלא טעם הרבה כבישים בחייו הקצרים. גרסה זו פותחה, עוצבה ותוכננה על ידי המייסד פרננדו רודריגז שבזכותו כאמור 200 פלוס מובטלים בספרד יזכו למשרה בחברת הייצור של המכונית, לפחות לשנתיים הקרובות. "אני שמח שיכולנו להוציא את אותה לאור. זהו שילוב כוחות גדול של כוח אדם, חזון, יכולת טכנולוגית ומחלקת עיצוב סופר-מוכשרת" כך אומר.

אספיד GT21 אינווקטוס (ספרד). אתר יצרן
אספיד GT21 אינווקטוס (ספרד)/אתר יצרן

העוצמה של המכונית מגיעה באדיבות חברת ב.מ.וו. המנוע בחזיתה הוא שמונה צילינדרים בנפח 4.4 ל' בעל הספק מרבי של 450 כ"ס (מושאלת מגראן קופה). כשמכניסים למרקחת הזו את משקלה הנמוך שעומד על 990 ק"ג, מידות של 4.47 מ' לאורך, רוחב 1.83 מ' וגובה של 1.26 מ', עולה כי עומדים לרשות הנהג נתונים מסעירים שיצליחו לקרוא תגר על לא מעט מכוניות-על וספורטיביות קיצוניות.

הביצועים מורים על האצה ל-100 קמ"ש ב-2.9 שניות ומהירות מרבית של 187 מיילים לשעה, שהם כ-300 קמ"ש. ניתן לבצע קצת שדרוגים ולהעלות את התפוקה, אולם זה כפוף לתשלום נוסף ולשינויים במעטפת החיצונית.

כל אספיד, במרכב קופה עם סידור הושבה של 2+2, תופק בהרכבת יד. זוהי חבילה שנתפרת דרך אפליקציה ממוחשבת על ידי הלקוח שמופנה לבחור מתוך 100 וריאציות שונות לצבעי החוץ והפנים, איכות הדיפונים, מערכות הבידור ועוד. "כל אחד שירכוש אספיד יוזמן למפעל שלנו ויכול ללוות אותה מידי פעם בקו ההרכבה הידני" מציין רודריגז. "מובן שהנהג יכול גם לשנות מאפיינים של כיול בהתאם לטעמו האישי – הכול תלוי באישיות שעומדת מולנו".

מכסת הייצור מוגבלת ל-250 עותקים והמחיר עבורה עוד טרם נקבע. בספרד מדברים במונחים של תכנית שאפתנית ויוקרתית בהיקפים של עשרות מיליוני יורו, כך שיש להניח שהמייסד ינסה לגזור עליה רווח שמן במיוחד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אספיד GT21 אינווקטוס (ספרד). אתר יצרן
אספיד GT21 אינווקטוס (ספרד)/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully