וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכונית החשמלית החזקה והיקרה בעולם

רימאק הקרואטית משיקה את מכונית העל החשמלית עם 1,088 כ"ס ותג מחיר חסר תקדים. מייסד החברה: "חזקה כמו בוגטי ויירון, מפוסלת וחטובה כמו פרארי"

אם אתם חוששים מעידן ירוק ונטול ריגושים, ומתים לדעת כיצד תראה מכונית על חשמלית בעוד כמה שנים, תכירו את היצירה המרתקת והמצודדת מקרואטיה תחת חברת 'ריימק אוטומוביל': קונספט 1. נכון להיום, זוהי המכונית החשמלית העוצמתית ביותר בעולם, והיא תערוך בכורה רשמית במסגרת תערוכת סלוון פריווה בבריטניה שתיערך בתחילת ספטמבר. זוהי הפעם הראשונה שהחברה מציגה גרסת ייצור רשמית שלה מאז שחשפה אותה לפני כשנה.

נתחיל עם המספרים היבשים: הקונספט וואן מצוידת בארבעה מנועים חשמליים – אחד בכל גלגל, המפיקים ביחד למעלה מ-1,000 כ"ס. הנתון הזה מעורר השתאות, אבל הוא כאין ואפס לעומת ערימת המומנט שהחשמלית הקרואטית סוחטת מקרביה – 387.1 קג"מ!. לשם השוואה, (לא ישירה כמובן) מכונית ממוצעת מייצרת סביבות 20 קג"מ, ספורטיביות עילאיות של חטיבת AMG באזור 80 ויותר, ובוגטי ויירון גרנד ספורט ויטס (1,200 כ"ס) כ-153 קג"מ.

הערכים האלה הופקדו להזניק מהמקום מכונית שמשקלה יותר מ-2 טון, בלי נהג; אבל רמיסה של דוושת האצה תשגר אותה ל-100 קמ"ש ב-2.8 שניות, ולדברי החברה היא מסוגלת לעבור בקלות מהירות של 300 קמ"ש.

היציבות הכיווניות והניהוג לא פחות מתוחכמים מהכוח שהיא אוצרת, שכן ריימאק התאימה ערכה הקרויה בפיה AWTV, או All-Wheel Torque Vectoring, המווסתת את העוצמה לכל ארבעת הגלגלים.

ועד כמה היא שימושית בתנאי יום-יום? ובכן בריימאק מספרים על טווח מקסימלי של 373 מיילים בין טעינות, כלומר כמעט 600 קילומטרים עד לאוזלת כוחן של הסוללות. די והותר.

האיש האחראי אגב לא פחות מרשים מהיצירה עצמה. מדובר בצעירונצ'יק כבן 24 בשם מאט ריימק שאומר שהרעיון מאחריה היה לייצר מכונית עם מערכת הנעה משוכללת ולארוז אותה בעטיפה מרהיבה. "מה שאתם רואים כאן זו מכונית "הייפר-קאר" המשתווה בחוזק המנועי לבוגטי ווירון, מסוגננת כמו מכוניות פרארי, מפוארת כמו מרצדס, וכל זה בלי ללגום טיפה של בנזין".

הקונספט וואן לא תשלח לאולמות מכירה בכל מקום. היא תוגבל על ידי מערכת הפצה במזרח אירופה ומספר העותקים יוגבל ל-88 בלבד. המחיר בתמורה לביצועיה המדהימים הוא בהתאם ליכולת, וזה יעמוד על לא פחות ממיליון דולרים (ארבעה מיליון שקלים לפני מס).

עוד הרבה חדשות בוואלה! רכב
הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה ביותר בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully