וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרשמות מוצר: סקאלה ריידר G9

23.7.2012 / 11:58

איכות השמע השתפרה מאוד, האינטרקום בין רוכבים פועל בטווח של כקילומטר, ההפעלה הקולית מרשימה ורק הרדיו חלש. מבחן לסקאלה ריידר G9 החדשה

שוק דיבוריות הקסדה בישראל מתחמם. מאוד. מתחום פעילות שכלל בעבר מספר מצומצם מאוד של דגמים, ניתן היום למצוא בישראל מגוון רחב מאוד של חברות המשווקות דגמים רבים של מערכות תקשורת בין רוכבים ודיבוריות קסדה. לאורך השנים אלה השתפרו מאוד ואליהם נוספו פיצ'רים חדשים כמו שמיעת רדיו, חיבור אינטרקום בין רוכבים, תקשורת בלוטות' עם אביזרים שונים וכדומה. מאז הושקה בישראל בחודש יוני השנה הסקאלה ריידר G9, הדור החדש של דיבורית הקסדה של קארדו, הותקנה יחידה כזו אצלנו ואלו רשמינו מהשימוש בה.

אל הסקאלה ריידר G9 הגענו מדורה הקודם, ה-G4 אשר שמש אותנו במשך למעלה משנה כך שההבדלים בין הדורות היו שקופים עבורנו מאוד וההבדלים האלה אכן רבים בכמותם ואיכותם. למרות שה-G4 נחשבה לסמן עליון בקבוצה עוד בתקופתה (נתח שוק של 60 אחוזים), ה-G9 מוסיפה לזו שלל שדרוגים כמו הפעלה קולית, הגדלת ענן הרוכבים שניתן לתקשר עמו באינטרקום (מ-4 ל-9 רוכבים) ועוד.

התקנת המערכת בקסדה (שוברט S1 PRO) נראית קלה למדי. היחידה עצמה מוצמדת אל צדה השמאלי של הקסדה, שני רמקולים בשקעי האוזניים (החוט של הרמקול הימני מועבר דרך חלקה העליון של הקסדה והמיקרופון בחזית, כשהפעם בחרנו להשתמש ברמקול החוטי במקום הקשיח שהיה לנו ב-G4.

מבחן דיבורית קסדה לרוכבי אופנועים סקאלה ריידר G9. קובי ליאני
מבחן דיבורית קסדה לרוכבי אופנועים סקאלה ריידר G9/קובי ליאני

איכות שמע של אולם קונצרטים

לפני השימוש בדיבורית החדשה, חיבורה אל המחשב, גם לצורך הטענה, נעשה בעזרת כבל USB סטנדרטי ושם, המתין לנו ממשק ידידותי מאוד לשליטה על כל יכולות הדיבורית - קביעת עצמת שמע, התאמה אישית לפעולותיה, כיוון תחנות רדיו ואף קהילת משתמשים ענפה (בדומה לפייסבוק) בה החברים מעלים שאלות, תשובות וחוויות ואף מקבלים שירות מהחברה המשווקת.

לאחר ההדלקה וביצוע כיווני מיקום אחרונים לרמקולים, ההפתעה הגדולה הראשונה מה-G9 מגיעה משיפור איכות השמע של הרמקולים. בעבר איכות זו הייתה בינונית למדי, אך הפעם לא רק שהרמקולים עצמם דקים יותר (ולכן גם נוחים יותר בקסדה ולא מציקים באוזניים), קוטרם עלה ואיכות השמע שלהם מצוינת (בניגון מוזיקה מהמכשיר הסלולארי). הסאונד עמוק ומציע כעת טווח תדרים רחב משמעותית מבעבר, כאשר הוספת צלילי הבאס מעשירה את החוויה (כמעט שלא היו קיימים בעבר). איכות השמע הגבוהה נשמרת גם ברכיבה במהירויות גבוהות בהן רעש הרוח גובר משמעותית (המערכת יודעת לפצות על כך אוטומטית).

בדור החדש, נוספו שני מתגים חדשים בצדה של הדיבורית, אך אחרי מספר ניסיונות, המעבר מה-G4 אל החדשה היה קל ופשוט. הממשק דומה, הצלילים זהים ולמרות שהמתגים נראים קטנים יחסית, קל מאוד למצוא אותם עם כפפות קיץ דקות. עם כפפות חורף המלאכה מעט יותר מורכבת. אולם, את מרבית היכולות של הדיבורית ניתן להפעיל ללא מגע יד וכמובן ללא הצורך להסיר את היד מהכידון ולכך השפעה גם על הבטיחות. בעזרת פקודות קוליות מוגדרות (באנגלית) ניתן להפעיל או לכבות את הרדיו, להחליף תחנות, להשמיע מוזיקה דרך הסלולארי, להעביר רצועות שמע, להפעיל את האינטרקום בין הרוכבים ולאחר תכנות קצר, גם לקרוא בשמו של הרוכב הספציפי כדי ליצור שיחה אישית עמו. כדי להשתמש בהפעלה הקולית, כדאי קודם להתאים את עצמת הרגישות של המערכת, שכן ברגישות נמוכה מדי, כל דיבור או רעש בקסדה יגרום להפעלה של אלמנט כזה או אחר בה.

חולשתה העיקרית של הדיבורית סקאלה ריידר G9 נמצא באיכות קליטת הרדיו שלה. גם בדורה הקודם, ה-G4 האיכות הייתה ירודה יחסית ומצער לגלות שגם במעבר לדיבורית החדשה איכות השמע לא השתפרה. הדבר מתבטא בקושי לעקוב אחר תדר נבחר לאורך קילומטרים, גם כאשר ברור כי באזור הרכיבה התחנה נקלטת ללא קושי בכל אמצעי רדיו אחר, ברעשי רקע חזקים וברגישות יתר. כך, בעמידה ברמזור למשל, יתכן וישמעו הפרעות קליטה ותנועה של מטר אחד לפנים תשנה משמעותית את קלט הרדיו.

מבחן דיבורית קסדה לרוכבי אופנועים סקאלה ריידר G9. קובי ליאני
מבחן דיבורית קסדה לרוכבי אופנועים סקאלה ריידר G9/קובי ליאני

מדברים ומדברים

לבחינת היכולת של הדיבורית ליצור שיחה בין רוכבים על בסיס אינטרקום, גייסנו חבר רוכב שמצויד בדור הקודם, ה-G4, ביצענו סנכרון ויצאנו לרכיבה. במידה והחבר היה מצויד בדיבורית החדשה (G9) הסנכרון היה קל עוד יותר, על ידי הקשת שתי הדיבוריות זו בזו בלבד. ועדיין, איכות השמע באינטרקום טובה לא פחות מאיכות ניגון המוזיקה מהסלולארי. קולם של הרוכבים נשמע היטב, גם ברעשי רוח חזקים ובמרחק של כקילומטר זה מזה בשטח פתוח (הצהרת היצרן עומדת על 1.6 קילומטר). מעבר לכך מתחילים להישמע רעשי רקע והפרעות קליטה ובעיר אלה מופיעים כבר לאחר כ-400 מטרים בגלל ההפרעות הסביבתיות.

הבדיקה שלנו כללה גם התרשמות מהאופן בו אנו נשמעים בזמן שיחת טלפון ברכיבה. המאזין לנו דיווח על רעשי רוח קלים, מה שגורם להבנה ברורה כי אנחנו אכן נמצאים בזמן רכיבה (מהירות של כ-100 קמ"ש), אך השמע היה טוב וגם הבנת הדיבור. בצד שלנו הרוכבים, השמע היה באיכות גבוהה עד כ-150 קמ"ש, אז רעשי הרוח הפריעו לשמע השיחה.

מבחינת אורך חיי סוללה, ממצב טעון לחלוטין, הדיבורית הספיקה לנו לשימוש ארוך של כשבועיים בממוצע (המתנה + דיבור בסלולארי וכיבוי מערכת בזמן בו לא רוכבים), יותר מהצהרת היצרן. הפעלת הרדיו או נגן המוזיקה או שימוש באינטרקום קיצרו את טווח השימוש לכדי כשבוע וחצי בממוצע בין הטענה להטענה, גם כן יותר מאשר הצהיר היצרן.

סקאלה ריידר G9 החדשה מציעה עוד פיצ'רים רבים כמו היכולת לשגר התרעת אזהרה קבוצתית במקרה של סכנה, ביצוע חיוג מהיר בלחיצת מתג יחיד, חיבור לנגני שמע חיצוניים, חיבור למכשירי ניווט, שליטה אוטומטית בעצמת השמע בהתאם לרעשי הרקע ועוד.

את דיבורית הקסדה סקאלה ריידר G9 ניתן להשיג במגוון חנויות לממכר ציוד אופנועים ומחירה החל מ-1,690 שקל לדיבורית יחידה, או 2,990 שקל ל'פאואר-סט' הכולל שתי יחידות לזוג רוכבים.

עוד חדשות דו גלגלי בוואלה! רכב

כאן תמצאו את האופנוע הבא שלכם

אל הקהילה המוטורית הגדולה בישראל כבר הצטרפתם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully