וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ארוך טווח: חודש שני עם שברולט קרוז טורבו

24.7.2012 / 11:16

בחודש השני עם שברולט קרוז טורבו, צריכת הדלק משתפרת מעט, המזגן נאבק בחום, ומד המרחק מציג כבר 11,000 ק"מ. תקלות? אין

חודשיים מלאים כבר חלפו מאז שברולט קרוז טורבו הגיעה אלינו וכשמד המרחק מראה כבר 11,000 ק"מ, אפשר לומר שההתאקלמות אליה הושלמה. היא משמשת את המשפחה על בסיס יומיומי וממלאת את תפקידה שם באופן מצוין, בעיקר מבחינת השימושיות, המרחב המוצע ותא המטען הגדול שמתאים מאוד לשימושים משפחתיים.

אולם מלבד השימוש הבסיסי של הסעות לגנים ולעבודה, את הקרוז לקחנו בחודש החולף גם לחופשה משפחתית בצפון הארץ. בנסיעות שכאלה, תא המטען ממשיך לשחק תפקיד חשוב (ציוד משפחתי לחופשה יכול להיות רב וכבד) וגם אביזרים אזוטריים ביומיום כמו חיבור USB במערכת השמע, מסוגלים פתאום לעשות הבדל גדול.

עם זאת, את נסיעה זו ניסינו הפעם לעשות עם 5 נוסעים ברכב, שניים מלפנים ומאחור שלושה, כששניים מהילדים ישובים במושבי בטיחות. הסידור הזה הכתיב שהילד הגדול יותר ישב באמצע המושב, אך הדבר אינו מומלץ. המרחב שנותר באמצע אינו גדול ומתאים רק לילד בעל מבנה גוף קטן וכן מושב זה גם אינו נוח כל כך לנסיעות ממושכות.

מבחינת צריכת הדלק, התמתנות השימוש שיפרה את צריכת הדלק לכדי 12.3 ק"מ לליטר, כאשר בנסיעה הרגועה לצפון הרחוק, הצלחנו לראות גם 14 קילומטרים לליטר. בהחלט לא רע לרכב עמוס. מכאן שבחודש בשני עמה צרכנו כ-160 ליטר דלק בעלות של כ-1,200 שקלים.

שברולט קרוז טורבו. קובי ליאני
שברולט קרוז טורבו/קובי ליאני

ממצאים עד כה:

מנוע וביצועים: קל מאוד ואפילו נעים להתרגל לחיות עם מנוע מוגדש. הגמישות של מנועים אלה הופכת את הנסיעה לרגועה יותר גם בזכות הידיעה שכשנזדקק לכוח הוא יהיה שם וגם משום שכשהמנוע מפיג כוח נדיב בסל"ד נמוך, אין באמת צורך לאמץ אותו במעלה הסל"ד.

נוחות מושבים: אין שינוי ברושם שלנו בחודש השני. המושבים ממשיכים לפנק מאוד גם בנסיעות ממושכות, בטח שבגרסת ה-LTZ שהגיעה אלינו למבחן עם מושבי העור שבה. חלקכם שאל על העמידות של העור בשמש, אך לכך לא נוכל לענות בשלב זה שכן נזקים כאלה אם מתרחשים, דורשים זמן חשיפה ארוך מאוד לשמש. נכון לרגע זה בכל מקרה, אין שום סימן להתייבשות או קריעה ונספר עוד שגם בחשיפה לשמש ישירה, הצבע הבהיר שלהם מונע התחממות מציקה.

רעשי מנוע, דרך, רוח: הקרוז כפי שכבר סיפרנו, הנה מכונית שקטה מאוד. ברוב תנאי הדרך ובכל מהירות הגיונית, תא הנוסעים נותר מבודד היטב לרעשים חיצוניים . זה נעים בשיחה וזה נעים בשמיעת מוזיקה ברכב.

צריכת דלק: בשימוש רגיל החודש שרובו נעשה בתוך תחומי העיר, צרכה הקרוז החודש ליטר דלק לכל 12.3 ק"מ בממוצע ואף 14 ק"מ לליטר בנסיעה בינעירונית ארוכה.

מיזוג אוויר: החום הכבד ששורר בימים האחרונים לא עושה לאף אחד טוב, גם לא למזגן של השברולט קרוז. בעבר הערנו על כך שהוא מתקשה לקרר את תא הנוסעים ועוד יותר אם הרכב הוחנה בשמש ובימים החמים האחרונים, התופעה רק מקצינה. בחלק מהמקרים, גם אחרי דקות ארוכות המזגן המשיך להאבק בחום. גם הנטייה של המערכת המיזוג להיכבות בזמן האצה חזקה לא מסייעת.

התנהגות: כל עוד שומרים על נסיעה רגועה ונינוחה, עונה על הציפיות ומעבר להן. המתלים הרכים מאפשרים לה לשייט בנינוחות, וכשמכניסים למשוואה ילדים במושב האחורי, מגלים שהרכות הזו גורמת להם להירדם תוך דקות מהתחלת הנסיעה.

בטיחות ואלקטרוניקה: סעיף בו הקרוז חזקה מאוד. 10 כריות אוויר יש לה ולא, אין לנו שום כוונה לבדוק את יעילותן במבחן זה. אל נתון מרגיע זה מצטרפת גם בקרת יציבות שדרוכה תמיד להתערבות במקרה של החלקה וגם מערכת ABS טובה.

בלמים: גם כאן אין שינוי בהתרשמותנו ממערכת הבלימה. זו ממשיכה להפגין חולשה בעצמת הבלימה וספוגיות במהלך הדוושה. הדבר מצריך שימוש מושכל בבלמים כדי למנוע התחממות מהירה, במיוחד במזג האוויר החם כיום.

חודש ראשון עם שברולט קרטז טורבו

עוד מבחנים ארוכי טווח בוואלה! רכב

ממשיכים לדבר על מכוניות ואופנועים בפורום הרכב של וואלה!

'לייק' אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

שברולט קרוז טורבו. קובי ליאני
שברולט קרוז טורבו/קובי ליאני
  • עוד באותו נושא:
  • שברולט
  • umi

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully