וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשלום על התיק במונית? רק אם הנהג התאמץ

25.7.2012 / 8:00

הכנסתם בעצמכם את התיק או המזוודה אל המונית? הנהג אינו זכאי לתוספת תשלום על זאת. כך מפניה אל משרד התחבורה בנושא

יתאמץ, יקבל. לא יתאמץ לא יקבל. כך הובהר על ידי משרד התחבורה לפנייתם של עורכי הדין ורד כהן ורענן בר-און. השניים פנו אל משרד התחבורה בדרישה להברות בנושא החיוב העקיף שמבצעים נהגי המוניות לנוסעיהם הנושאים מטען. לפי טענת עורכי הדין, לא נקבעו קריטריונים מדויקים להגדרת המטען, להבחנה בין "מזוודה" ל"כבודה אחרת" או "תיק יד", עליהם רשאי נהג המונית לגבות תוספת תשלום של 4.2 שקלים.

אי בהירות זו אפשרה לנהגי המוניות תחום אפור רחב שבו בעצם יכלו לחייב נוסעים בתוספת תשלום זו על כל תיק ותיק שנכנס לרכב, בנוסף למחיר הנסיעה עצמה. זאת בניגוד למשל לקיים בקרב חברות תעופה (גם נמצאות בתחום הפיקוח של משרד התחבורה) אשר קובעות סטנדרטים ברורים לגודל ומשקל הציוד המותר לנשיאה, שכל חריגה ממנו מצריכה תשלום קבוע.

תשובת משרד התחבורה אל עורכי הדין מאשרת את אי הבהירות הקיימת בתקנה, אך מחדדת את עניין תוספת התשלום: על פי תקנות התעבורה, "נהג מונית יעזור לנוסע, במידת הצורך, בהיכנסו למונית ובצאתו ממנה, בהטענת מטענו ובפריקתו". מכאן שתשלום לנהג המונית על מטען הנו תגמול, ולכן יש לשלמו רק במקרים בהם נדרש נהג המונית למאמץ וזמן נוספים בסיוע עם המטען.

ובמילים אחרות, נהג המונית לא רשאי לדרוש תשלום עבור תיק בנשיאת יד של הנוסעים וכמו כן, במידה ונהג המונית לא סייע לנוסעים, קרי לא נדרש למאמץ בהכנסת התיקים אל תא המטען של המונית, הוא אינו רשאי לדרוש תוספת תשלום של 4.2 שקל לכל תיק.

עוד צרכנות בוואלה! רכב

ממשיכים לדבר על תחבורה ציבורית בפורום הרכב של וואלה!

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully