וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרייד-אין? עוד עשר שנים

שמונה מתוך עשרה אמריקנים יחזיקו את הרכב הפרטי עשר שנים לפני שיבצעו עסקאות טרייד-אין או ימכרו. "המכוניות היום עמידות יותר בפני תקלות"

נהגים בארה"ב מחזיקים את הרכב תקופה ממושכת יותר בשנים האחרונות ולא מבצעים עסקאות טרייד-אין (החזר ישן וקנה חדש) לפחות במשך עשר שנים, או אפילו אחרי שצברו 300 אלף קילומטרים על מד המרחק. כך מפי כמה סקרים שנערכו לאחרונה בצפון ארה"ב.

בתקופה כלכלית יציבה יותר החליפו הנהגים באמריקה את המכונית מידי שנתיים-שלוש, ואף העניקו יותר משקל לעיצוב על פני אמינות או טיב המוצר. אולם, ככל שנושא האחזקה החמיר את מצב העו"ש, בחרו בעלי רכב פרטי במכוניות אמינות על פני הופעה חיצונית מושכת ולכן כיום לא נפרדים מהרכב במרווחי זמן קצרים, כפי שנהוג להניח.

על פי נתוני סקר של חברת 'אוטו-MD', שמונה מתוך עשרה ישתמשו במכונית הפרטית 10 שנים עד שימכרו אותה. עוד עולה כי אלה לא חושבים על טרייד-אין עד שהמכונית תצבור 125 עד 150 אלף מיילים (עד כ-300 אלף קילומטרים). "אין בזה שום דבר מפתיע. הכלכלה גורמת לאנשים לא להכנס לעסקאות בחופזה – וכך זה כבר שלוש שנים" אומר בריאן הפר מנהל הסקר בחברה. "במקביל, נראה שאנשים מאמינים יותר באיכות של המכונית גם בלי קשר למצב הפיננסי שלהם. כלומר, חל שיפור באמינות הדגמים".

הסקר הקיף 4,000 משתתפים, ומתוך המספרים ניתן להבחין שהתופעה מתחזקת: 78 אחוזים למשל, מתכוננים להחזיק את הרכב יותר מ-10 שנים, 15 אחוזים יחליפו בטרייד-אין כשהוא בין 8 ל-10 שנים, וארבעה אחוזים יעשו כך כשהוא רושם על הכביש 6-7 שנים. רק שלושה אחוזים מבין הנסקרים העידו שעדיין מחליפים רכב כל שלוש שנים או פחות מכך.

על אף שיצרניות משקיעות מאמצים גדולים בעיצוב חיצוני, רק 21 אחוזים מהנשאלים אמרו שיבחרו את הרכב הבא שלהם לפי פרמטר זה. 52 אחוזים הודו שהסעיף החשוב ביותר עבורם כיום הוא שימושיות. "זה לא רק הנושא של הפרקטיות. המכוניות היום פחות רגישות לתקלות, היבואנים נותנים שירות מקיף והאחריות המוצמדת ארוכה בהרבה מבעבר" מוסיף הפר.

כשנשאלו הנהגים מדוע הם מחזיקים את הרכב כל-כך הרבה שנים, 47 אחוזים האשימו את הכלכלה הרעועה, 37 אחוזים אמרו שכך הם חוסכים כסף, 28 אחוזים סיפרו שמבצעים את התיקונים בעצמם - ועל כן מקטינים הוצאות, ו-19 אחוזים אמרו שהמכונית המודרנית פשוט יותר חסינה בפני תקלות.

ומה אתכם, כמה זמן אתם מחזיקים את המכונית הפרטית?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully