וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרמונטנה XTR - העוקץ הספרדי

היא דומה למכונית פורמולה 1 ומייצרת כמעט 900 כ"ס. טרמוטנה XTR הספרדית היא הדבר האמיתי ולמרבה הצער גם עם תג מחיר שערורייתי

טרמונטנה, חברת המכוניות הפרטית מספרד, מציגה שלושה איורים ממוחשבים חדשים למכונית העל שלה XTR שתיחשף בתערוכת הרכב בשוויץ בעוד פחות משנה. זוהי הפעם הראשונה שהחברה מקטלוניה משפרת את הדגם היחיד שלה בשם R שנחשף בתערוכת ז'נבה לפני כחמש שנים והחל להימכר ב-2009. מה הצליחו להשיג הצוותים אחרי כל-כך הרבה שנים? לא מעט בכלל.

ראשית, קצת רקע. הטרמונטנה היא מכונית דו-מושבית בסידור טאנדם (הנוסע מוגבה מאחרי הנהג) ושעוצבה בהשראת מכוניות הפורמולה (או סינגל-סיטרים). היא תוכננה על ידי מספר מהנדסים שעבדו בעבר בקבוצת המירוצים של AMG במרצדס ולכן, לא מפתיע לגלות שאלה בחרו במנוע של דיימלר כדי להפוך אותה למכונית תחרותית לכל דבר.

מנוע ה-5.5 ל' V12 של ה-XTR מותקן במרכזה, ובגרסה הראשונה סיפק "רק" 720 כ"ס על ידי כיול מחודש לכלל המערכות. עתה, הוזנק ההספק ל-890 כ"ס בסיועם של שני מגדשי טורבו קומפקטיים ונתון המומנט עומד על 96.5 קג"מ. את התאוצה ל-100 קמ"ש היא שיפרה במעט ל-3.5 שניות (3.6 ש') והמהירות המרבית הוגדלה מ-200 מיילים לשעה (328 קמ"ש) ל-211 מיילים לשעה (338 קמ"ש).

הכוח עובר כמובן לגלגלים בסרן האחורי על ידי תיבה שנקראת בפי מפתחיה ultra rapid competition gearbox - גיר עם יחסי העברה קצרים מאוד משולב עם תגובת מצערת חדה כדי לשמור על שטף מומנטום על המסלול. בנוסף לאלה, טרמונטנה ביצעה כמה שינויים במעטפת החיצונית כמו שימוש נרחב יותר בסיבי פחם, כך שמשקלה הכללי עם נהג עומד על כ-1.3 טון, כולל לוגו עשוי זהב שמתנוסס בחזיתה.

מכסת הייצור של ה-XTR מוגבלת, כמו בפעם הקודמת, ל-12 עותקים בלבד. המחיר לכל דגם עומד על קצת יותר מחצי מיליון דולרים שהם כ-2 מיליון שקלים לפני מס. השמפניה וההדרכה עליהם.

עוד הרבה סדנאות ושיפורים בוואלה! רכב

הצטרפו לקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טראמונטנה R. אתר יצרן
טרמונטנה R קופה מ-2009/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully