וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירוצי דראג, דריפט וראלי חוקיים לראשונה בישראל

9.8.2012 / 8:34

הם יתחרו בהאצה מעמידה ל-402 מטר, יסחפו את המכוניות בהחלקות כוח ויעלו ענני אבק בסדרת המירוצים החוקית הראשונה בישראל

נפתחה עונת המירוצים בישראל? שלושה מירוצי רכב יערכו בישראל - ובפעם הראשונה מאז חוקק החוק לנהיגה ספורטיבית כמעט לפני שש שנים, באופן חוקי למהדרין. את שלושת המירוצים מפיקה חברת 'קרוס קאונטרי' והם יערכו ב-30 באוגוסט במתחם התעופה שדה תימן הסמוך לבאר שבע, בסיור מועצה אזורית בני שמעון. באירוע זה יתקיימו שלושה מירוצי ניסיון והרצה (פיילוט) תחת שלוש קטגוריות - דראג, דריפט וראלי.

אירוע זה יאפשר לראשונה לנהגים בישראל (כחלק מספורט עממי) להתחרות בתחרויות מיאוץ - מעמידה למרחק של 402 מטר, כמקובל בעולם ובשלוש קטגוריות - הנעה קדמית, הנעה אחורית והנעה כפולה, במירוצי דריפט אשר יבחנו את כושר הנהיגה של המתחרים ביכולתם ליצור ולשמר החלקה קבועה של מכוניותיהם במסלול מוגדר ואחרון, מירוץ ראלי במסלול שאורכו כ-10 קילומטרים אליו יוזנקו המתחרים שלוש פעמים לתחרות נגד השעון זה אחר זה בהפרש זמן קבוע.

קיום אירועים אלה התאפשר הודות לסיום תהליך התקנת התקנות ותשלום הביטוח, וכך בעצם נפתחה הדרך לקיום אירועים חוקיים כאשר בהם גם המתחרים וגם המארגן מקבלים כיסוי ביטוחי כנדרש. המטרה באירוע זה היא לאפשר תהליך למידה עבור כל המערכות השותפות לרישוי וקיום אירוע חוקי, על פי חוק הספורט המוטורי והתקנות הנלוות אליו. כל גורמי הרישוי, משטרה, מועצה, כיבוי אש וכדומה חברו יחד על מנת ללמוד את הנושא מקרוב ויחד להבין מה הצרכים והדרישות שאירוע מסוג זה צריך לעמוד בהם. ולכן, משום שמדובר באירוע פיילוט, לא תותר כניסת קהל למקום בשלב זה.

מבחינת המתחרים שישתתפו במירוצים אלה, כל אחד מהם מחויב ברישיון נהיגה ספורטיבית בתוקף, רישיון כלי תחרותי וביטוח מתאים. כלי הרכב שלהם אשר ייקחו חלק באירוע מוגדרים ככלים תחרותיים. קטגורית הספורט העממי - אלה הן מכוניות בעלות רישוי וטסט בתחבורה (מספר צהוב) המורשות לנוע בכבישי הארץ, אשר עברו תהליך רישוי כלי תחרותי ספורט עממי וקיבלו רישוי גם ככלים תחרותיים. עם הגעתן למתחם האירוע מוחלפים המספרים למספרים כסופים – רישוי ספורטיבי. בסיום האירוע, לאחר בדיקת כשירות נסיעה על ידי בוחן טכני מוסמך ע"י הרשות לנהיגה ספורטיבית, מוחלפים המספרים חזרה למספרים צהובים. זאת לעומת כלי תחרותי - רכב מרוץ הבנוי על פי כללי הבטיחות הבינלאומיים אשר משמש לפעילות ספורטיבית בלבד (מרוצים).

עוד על ספורט מוטורי בוואלה! רכב

"לייק" אחד ותקבלו גם עדכוני רכב וספורט מוטורי גם בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully