וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיה או יונדאי? תאומות לא זהות. מי עדיפה?

קיה גייסה לשורותיה מחלקת עיצוב מיומנת ומהנדסים שמייצרים מכוניות מגובשות, יפות, עמידות, אמינות ואפילו מהנות לנהיגה. המלפפון עוד יכה את הגנן?

קיה או יונדאי, מי יותר אטרקטיבית? שאלה שבטח נתקלתם בה כשהמליצו לכם לבחור אחת מבין הדרום קוריאניות. שתי היצרניות מוכרות הרבה מאוד מכוניות בישראל. כמה זה הרבה? בערימות. לפי הנתונים האחרונים, אלה מסרו עד כה במצטבר כמעט 34 אלף מכוניות - רבע מכלל כלי-הרכב החדשים שעלו על הכבישים מתחילת השנה, כאשר קיה רחוקה מיונדאי ב-8,000 יחידות בלבד.

נתונים אלה חשובים כמובן, אך הם פרט נזיל. בסופו של דבר אם המכונית מאכזבת אי אפשר לעבוד על הלקוחות. קחו למשל את נהגי המוניות בארץ: אם אלה נשבעו פעם אמונים לסקודה, הרי שהיום כולם נוהרים אל קיה ריו ואל קיה סול. מדוע? לא בזכות הופעתן החיצונית לדברם, אלא משום שאחרי מאות אלפי קילומטרים יכול הנהג - ורק הוא, לפתור לכם את שאלת השימושיות וחידת האמינות החמקמקה. בתחום הזה, כנראה שהיא הוכיחה את עצמה.

העימות האמיתי איפוא בין יונדאי לקיה נסוב סביב השאלה מי מפיקה יותר תועלת מאותה הפלטפורמה. יונדאי i30 וקיה סיד הן למעשה אותה הגברת, כנ"ל קיה אופטימה ויונדאי i40, יונדאי i10 וקיה פיקנטו וכן ספורטז' והתאום IX35. אולם נכון להיום, האס של קיה הוא מעצב העל פיטר שרייר (אודי לשעבר) שמנסח מכוניות מנקרות עיניים, ומתוגבר על ידי הקדמה של היצרנית ברמת הגימור ומחלקת הפרסום שעובדת בקדחתנות. אלה הזניקו אותה קדימה עד שהיא נושפת לכולם בעורף וקוראת תגר על מובילות באירופה ובארה"ב.

לא כמו להסתכל במראה

היצע הדגמים של קיה הוא לא העתק ישיר של נבחרת המכוניות ביונדאי. ההנהגה בתאגיד מפוצלת משום שיונדאי מחזיקה בפחות מ-50 אחוזים בקיה והאסטרטגיה נקבעת לפי הצרכים בשוק הרלוונטי. לשתיהן חובה לומר, אין מיניוואן משפחתי עד לחשיפת קיה קרניבל וקרנס החדשים (יונדאי קיבלו החלטה להשאיר את המגרש המשפחתי לקיה) ולכן בסגמנט מובילי הנוסעים לא בטוח שתפתח עוד חזית. רוב העוצמה מכל מקום מרוכזת אצל יונדאי מכוון שהיא מעזה יותר (ולוסטר) ונותנת תחושה של חברה מבוססת. קיה מצידה מגיבה עם יותר שנות אחריות (7) ומצליחה ללקט קהל מקשת רחבה יותר של גילאים - ובעיקר מצליחה לכבוש את הצעירים. לאחרונה היא גם נכנסה רשמית לשוק מכוניות היוקרה.

במבחני דרכים זה עוד יותר מפתיע. תחשבו על הגרוטאות המביכות של קיה כמו הספיה והשומה (ששרידים שלהן עוד נראים פה ושם). לא זוועת עולם, אלא מכוניות עם תכונות מבישות שסימלו נחיתות טכנולוגית של החברה באותה התקופה ושדדו ממנה כל סיכוי להצליח לכבוש את השוק הישראלי. עשר שנים קדימה, בערך, וקיה סיד - המכונית הכי חשובה של המותג, אפילו הצליחה להעלות לכם חיוך על הפרצוף (גם אם הוא נדיר) וזה הישג עצום מבחינתה. כנ"ל יונדאי i30.


יונדאי צברה הרבה ניסיון, היא חברה חזקה וגדולה, ויש לה יתרונות בהרבה תחומים טכנולוגיים ורעיוניים. מצד שני, אין ספק שקיה פורחת בזכות עיצובים יוצאים מהכלל (ולא במקרה זוכה בפרסים על תכנון וסגנון). אלא מה, כפי שציינו קודם לכן, פרצוף מושך יכול לצבור נקודות חשובות בדייט הראשון אבל אינו מבטיח חתונה. כדי לסגור עסקה צריך להביא הביתה סל מצרכים עמוק, מגוון ושלא נופל באיכותו מאף מתחרה ואת זה, לעניות דעתנו, היא עושה היום בצורה מצוינת - במיוחד מול הדרום קוריאנית הבכירה. בין אם הן תשארנה תחת קורת גג אחת או לא, אנחנו הנהגים והצרכנים רק נרוויח מדו-קרב מותח שמתנהל ביניהן.

קחו אתם חלק בדיון: הצביעו מי לדעתכם טובה יותר - יונדאי או קיה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully