וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ראשון: הונדה CRF 250 L

ה-CRF250L החדש של הונדה שייך לאותם אופנועים שתמיד כיף להיות איתם. תמורת 36,400 שקל, הוא מחבר נפלא בין הכביש לשטח

לפני כ-25 שנים, לא מעט בגלל הפופולאריות של מרוצי הפריס דקאר בשנים ההן, החלו להימכר בכמויות עצומות אופנועים דו שימושיים. אופנועים אלו היו מצוידים במנועי ארבע פעימות בנפחים של 500-750 סמ''ק והיוו "רפליקות" של אותם אופנועים, שחצו את מדבר סהרה במהירות של 200 קמ''ש. ההתנעה הבעייתית של מנועי ארבע פעימות גדולים ללא מתנע חשמלי, גובה המושב הנגזר ממהלך המתלים הארוך והעדר מיגון רוח גרמו מהר מאוד ללקוחות להבין, שזה אומנם נראה טוב מחוץ לבית הקפה ועולה לווילי בקלות, אבל לא מספיק נוח כדי לחיות איתו. כך גרמו כוחות השוק ליצרנים לכוון את אופנועי הדו''ש יותר ויותר לכיוון הכביש ובכך הפכו אותם ליותר נוחים ופחות פופולאריים. כיום שוק אופנועי הדו''ש נשלט על ידי אופנועים בנפחים של 1,000 סמ''ק ויותר, בעלי מסה העולה על 200 ק''ג ומימדים עצומים ולכן לא מתאימים לכל אחד.

בשנים האחרונות, יחד עם התפתחות הטכנולוגיה, החלו היצרנים להרכיב על מנועי ארבע פעימות בכל הנפחים מערכות ממוחשבות לניהול המנוע, הזרקת דלק ומתנעים חשמליים. מערכות אלו מקלות מאוד על הרוכב וגורמות לאופנוע להיות כלי ידידותי וקל לשימוש הרבה יותר מבעבר. בעקבות כך החלו להופיע אופנועים, שנראים ושוקלים כמעט כמו אופנועי שטח אמיתיים, אך נוחים מאוד וגם מאפשרים שימוש יום יומי בצורה נוחה. לקטגוריית אופנועים אלו שייך ה-CRF250L החדש של הונדה. ההגעה של הדגם החדש הקפיצה אותנו מרביצת הקיץ על שפת הבריכה והוציאה אותנו למבחן ראשון בישראל.

מבחן הונדה CRF250L. קובי ליאני
מבחן הונדה CRF250L/קובי ליאני

אתה בטוח שקוראים לך CRF?

עיצוב ה-CRF250L מזכיר מאוד ולא במקרה את עיצובם של דגמי ה-CRF המקצועיים של הונדה. ציפוי האנודייז המוזהב של המזלג הקדמי והצבע הכסוף של השלדה יחד עם הפלסטיקה, עלולים להטעות גם אופנוענים מנוסים לגבי זהותו של האופנוע. אין ספק שאנשי השיווק בהונדה הקפידו ליצור שייכות בין דגם ה-L לבין דגמי ה-CRF R ו-X המקצועיים. ה-CRF250L הוא אופנוע יפה ומעוצב בקפידה וכתוצאה מכך מצליח למשוך אחריו לא מעט מבטי פליאה, גם מצדם של אופנוענים מנוסים. מבט יותר מעמיק יגלה כי השלדה אומנם צבועה בצבע כסף המזכיר אלומיניום, אך בשונה מאחיו המקצועיים, השלדה במקרה זה עשויה מברזל. מכל הדלק צבוע בצבע שחור, שוב כמו בדגמים המקצועיים, אך במקרה זה עשוי מברזל ולא מפלסטיק.

מערכת החשמל והמתגים השונים פועלים ללא דופי ומהווים דוגמה להקפדה על הפרטים ולאיכות הייצור המוכרת מאופנועי הונדה אחרים. הרכיבה בלילה מזמנת הפתעה נוספת בדמותו של פנס חזית עוצמתי ובעל אלומת אור רחבה במיוחד, המאפשרת גם רכיבת שטח לילית ללא צורך באמצעי תאורה נוספים. לוח המחוונים קריא וברור ומכיל בתוכו נתונים רבים כולל שעון זמן.

תנוחת הרכיבה היא של אופנוע שטח מקצועי, פרט לכידון העשוי מברזל ובעל קצוות משוכות לאחור בשונה מאופנועי השטח המקצועיים. הרגליות השונות נוחות לתפעול גם עם מגפי שטח וגם עם נעלי התעמלות, עובדה המעידה על תכנון קפדני של מכלולי האופנוע. המושב הוא פשוט יצירת מופת בכל הקשור לנוחות הרכיבה באופנוע שטח וגם לאחר רכיבה של כמה שעות כולל רכיבה בזוג, עדיין לא הרגשתי צורך לעמוד או להזיז את הטוסיק. קוטר הגלגלים, 21 אינטש מלפנים ו-18 אינטש מאחור זהה לזה של אופנועי השטח המקצועיים ובזכות כך ניתן להשיג בקלות אין ספור צמיגי שטח ודו''ש על מנת לענות על כל דרישה של רוכבים הרפתקנים.

מבחן הונדה CRF250L. קובי ליאני
מבחן הונדה CRF250L/קובי ליאני

שקט, שקט מאוד

התנעת האופנוע היא תמיד מיידית ומאופיינת בהעדר רעשים מכאניים צורמים ומסתיימת בצליל שקט במיוחד הנפלט מהמשתיק המאסיבי. השקט ממשיך עם השילוב להילוך ראשון, גם עם מנוע קר. פעולה זו שקטה כל כך שבהתחלה חשבתי שההילוך לא השתלב, אל לשמחתי ולזכותו של האופנוע טעיתי. פתיחה של המצערת נענית מייד בתגובה מצידו של המנוע וגם פתיחה אגרסיבית לא מצליחה לגרום למנוע להתבלבל. מערכת ניהול המנוע מאפשרת גם להאיץ בהילוכים הגבוהים ממהירות נמוכה ללא גמגומים מצידו של המנוע. כמובן לא מדובר בתאוצה שתולשת את הרוכב מהכידון ואם זה מה שהרוכב מחפש, אז כדאי לו להוריד הילוך אחד או שניים.

ההילוך הראשון קצר מאוד וגרם לי למצוא את עצמי מחליף שני הילוכים מייד לאחר הזינוק עדיין בתוך הצומת. לאחר בדיקה התברר לי, שברוב המקרים עדיף להתחיל בשני וכך להימנע מהחלפת הילוכים מיותרת. ההילוך השישי מאפשר שיוט במהירות של 110 קמ''ש ללא תלונות מצידו של האופנוע ועדיין להאיץ לקצת יותר מזה לצורך עקיפה, או מעבר נטיב בכביש מהיר. החלפת ההילוכים החלקה בשילוב עם המנוע הצייתן והחלק גורמים לרוכב לשייט בהנאה בין המכוניות ובפניות ולהאיץ בצורה מרשימה יחסית לנפח המנוע.

המתלים הרכים יחד עם המהלך הארוך מצליחים להעלים את מרבית הבורות והמכשולים בכבישי הארץ וגם עלייה וירידה של מדרגות מתבצעת ללא שום מאמץ ובנוחות מרבית. עובדה זו מוסיפה רבות בתחום הבטיחות לעומת הקטנועים ואופנועי הכביש השונים, שבהם כניסה לבור במהלך ביצוע פנייה עלול להוציא את האופנוע מהקו המתוכנן. ה-CRF250L מתאים מאוד לרכיבה בתנאים עירוניים מגוונים ומאפשרת לרוכב לתמרן בקלות בין המכשולים והמכוניות בזכות מימדיו הצרים וגובהו של הכידון והמראות המורכבות עליו. מראות אלו הן פנוראמיות ומשקרות לגבי מיקומו של העצם הנצפה בהם ולכן דורשות תקופת הסתגלות.

לסיכום פרק הכביש ניתן בהחלט לקבוע שה-CRF250L מהווה שותף נאמן לנסיעות בין עירוניות וקלף מנצח בתוך העיר.

מבחן הונדה CRF250L. קובי ליאני
מבחן הונדה CRF250L/קובי ליאני

מחליפים בגדים ויוצאים לשטח

מהרגע שצמיגי ה-IRC נוגעים בשבילים המפוררים של הקיץ, מתחילים לשלם את המחיר על אחיזתם המעולה בכביש. משקלו של האופנוע, שלא הורגש בכביש מתחיל לתת סימנים כאשר צריך ליישר את האופנוע תוך כדי החלקות של הצמיגים בשטח. גם כאן המנוע הצייתן והמתלים הרכים מסייעים רבות ומאפשרים ל-CRF250L להיחלץ בהצלחה ממצבים לא פשוטים. נחיתות מקפיצות וממדרגות סלע מצריכות תכנון מדויק של אופן הנחיתה ולא מומלצות לביצוע עבור רוכבים לא מנוסים.

רכיבה בסינגלים המפוררים של חודש אוגוסט עם הצמיגים המקוריים היא חוויה מהנה ומאתגרת במיוחד ומחייבת רכיבה חלקה ומדויקת על מנת לשמור על הכיוון הרצוי. יכולת הבלימה המעולה שחוויתי בכביש מחייבת התייחסות מיוחדת בשטח, בגלל שבקלות ניתן לנעול את הגלגלים תוך כדי בלימה ובכך להגדיל משמעותית את הסיכוי לנפילות. ללא ספק החלפת הצמיגים לצמיגי שטח אמיתיים תשפר את יכולתו בשטח, אך לפי דעתי המחיר ברכיבת הכביש יהיה גדול יותר לעומת התועלת שתתקבל בשטח.

במצבו המקורי ה-CRF250L מאפשר רכיבה מהנה מאוד בשטח, בתנאי שלא מאתגרים אותו בשינויי כיוון מהירים ובהתגברות על מכשולי סלעים במהירות גבוהה. כמו בכביש, גם בשטח מתקבלת בברכה הנוחות הכללית של האופנוע והעדר הרעידות של המנוע בשילוב עם רכות המתלים מאפשרים רכיבה ממושכת בשטח בהנאה מרובה גם בהרכבה. יכולת ההרכבה של ה-CRF250L גבוהה מאוד בזכות רגליות רוכב ומושב ארוך ורך. בנוסף לכך קיימת אפשרות לחיבור של תיק מעל הכנף האחורית בעזרת ארבעה ווי אלומיניום מעוצבים היטב, שאליהם ניתן לחבר גומיות מטען או רשת אלסטית.

המגבלות העיקריות של ה-CRF250L בשטח הם העדר מיגון על המנוע והשלדה בגחון, הצמיגים המקוריים והכידון העשוי מברזל. הוספת מגן גחון וכידון אלומיניום שטוח עם מגני ידיים סגורים כבר תקפיץ את יכולת האופנוע משמעותית. לגבי הצמיגים, ניתן להרכיב צמיגים כגון מישלין T63 או פירלי MT21 ודומיהם ובכך לשפר את יכולת השטח ולפגוע רק במקצת מיכולת הכביש. המנוע לפי דעתי צריך להישאר כמו שהוא, כי ההספק בהחלט מספיק כדי ליהנות בשטח וללמוד מהי רכיבת שטח נכונה. בנוסף לכך, שיפור המנוע יפגע באחריות, באמינות ובנוחות של האופנוע.

מבחן הונדה CRF250L. קובי ליאני
מבחן הונדה CRF250L/קובי ליאני

מתאהבים מחדש ברכיבה

הונדה הצליחו ליצור אופנוע המאפשר לרוכב ליהנות בבטחה ובקלות מרכיבה בכביש ובשטח וכל זה בנוחות, שטרם חוויתי על גבי אופנוע מסוגו. רוכבים מתחילים יכולים בזכות ה-CRF250L להגיע למקומות ולחוות חוויות שיגרמו להם להתאהב ברכיבה על אופנוע. את כל זה הם יעשו ללא צורך במיומנות טכניות, או ביכולת אלתור ותושייה של חייל סיירת. האופנוע מתניע, נוסע ומצליח להתמודד בקלות על מרבית המכשולים והמצבים שבהם עשוי רוכב מתחיל ללא יומרות תחרותיות להיתקל. עכשיו רק נותר לברר אם תג מחיר של 36,400 שקל מתאים לכיס שלכם. אם כן, יש כאן אופנוע מצוין למתחילים ואו ליומיום.

חדשות דו-גלגלי בוואלה! רכב

כאן תמצאו מבחן לקטנוע או האופנוע הבאים שלכם

אל הקהילה המוטורית הגדולה כבר הצטרפתם?

על הצד הטכני:

מנוע: צילינדר יחיד, ארבע פעימות, קירור מים, גל זיזים עליון כפול
נפח: 250 סמ''ק
הספק ומומנט מוצהרים: 23 כ''ס ב-8,500 סל''ד, 2.3 קג''מ ב-7,000 סל''ד
מערכת הזנה: מערכת הזרקה PGM-FI
התנעה: חשמלית
מצמד: תפעול מכאני
גיר: 6 הילוכים
שלדה: פלדה מפרופילים משתנים
מתלים: קדמי: 43 מ''מ מהלך 250 מ''מ, אחורי: בולם יחיד PRO LINK מהלך 240 מ''מ
בלמים: קדמי: 256 מ''מ, אחורי: 220 מ''מ
צמיגים: קדמי: 3.00-21, אחורי: 120/80-18
מיכל דלק: 7.7 ליטרים כולל רזרווי
בסיס גלגלים: 1,445 מ''מ
מרווח גחון: 255 מ''מ
גובה מושב: 875 מ''מ
משקל: 144 ק''ג

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully