וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וולוו V40 שוברת שיאי בטיחות

29.8.2012 / 15:35

ארגון הבטיחות האירופי יורו NCAP מפרסם את תוצאותיו של מבחן בטיחות וריסוק חדש לשישה כלי רכב - כולם יגנו טוב יותר על הנוסעים

אתר יצרן

מבחני הריסוק ממשיכים לגלות עד כמה בטוחים נעשים כלי הרכב הפרטיים. עם פרסום תוצאותיו של מבחן הריסוק האחרון של ארגון הבטיחות האירופי, יורו NCAP בו נבחנו שישה כלי רכב חדשים – איסוזו D-מקס, אודי A3, וולוו V40, קיה סיד, רנו קליאו ופורד B-מקס, ניתל להבחין בקלות בשיפור העצום שעברו כלי רכב אלה בזכות תשומת הלב הרבה שנותנות יצרניות הרכב לתכנון הבטיחות.

מיכאל ואן רטינגן, המזכיר הכללי של ארגון הבטיחות האירופי מציים במיוחד את ההגנה על הולכי הרגל במקרה של דריסה: "באירופה, 14 אחוזים מכל ההרוגים בדרכים הנם הולכי רגל. בזמן שבשלוש השנים האחרונות ארגון הבטיחות האירופי החמיר את הדרישות, יצרניות הרכב נרתמו לאתגר. התוצאות שהושגו במבחן שנערך היו דימיוניות כמעט עד לפני שנים אחדות, כשהוולוו V40 החדשה קובעת סטנדרט חדש

איסוזו D-מקס - 4 כוכבים

רכב העבודה של איסוזו השיג אמנם ציון של 4 כוכבים מתוך חמישה אפשריים, אך זוכה לשבחים הזכות השיפור אותו עבר בדורו החדש. הדור היוצא התקשה להציע רמה הוגנת של בטיחות עם 2 כוכבים בלבד, אך זה החדש מראה שיפור עצום. המבחנים גילו כי הוא מציע הגנה טובה על הנוסעים הכל סוגי הפגיעות - חזיתית וצד, למעט בהגנה על על הולכי רגל במקרה של דריסה.

המבנה הקשיח סביב הנוסעים וכן בזכות כריות האוויר, מאפשרים הגנה גבוהה על נוסעי הרכב כולל ילדים, אך מאחר ולא ניתן לבטל את פעולת כרית האוויר הקדמית, לא ניתן למקם ילד במושב בטיחות כשגבו אל כיוון הנסיעה (אזהרה ברורה לכך מצוינת על גבי סוכך השמש מלפנים). בסך הכל, משיג האיסוזו ציון של 83 אחוזים בהגנה על הנהג, 67 אחוזים בהגנה על ילדים, 51 אחוזים בהגנה על הולכי רגל ו-71 אחוזים על ציודו בבקרת יציבות אלקטרונית והתרעה על אי חגירת חגורות מלפנים (אך לא מאחור).

פורד B-מקס - 5 כוכבים

מוביל המשפחות החדש של פורד מצטיין במבחני הריסוק. הבחינה המדוקדקת של ארגון הבטיחות האירופי חשפה כי למרות שפורד שינו את מבנה תא הנוסעים עם התקנת דלתות הזזה בצדי הרכב, המבנה הקשיח מסביבן הבטיח תגנה מעולה על הנוסעים המבוגרים והילדים כאחד.

המבנה הקשיח של גוף הרכב יחד עם כריות האוויר אפשרו לו להשיג ציון מקסימלי במבחני הגנה על הנוסעים בתאונות חזית וצד, עם הגנה מצוינת על כל חלקי הגוף. רק בתאונות בהן ישנה פגיעה בעמוד בצד הרכב, ישנה הגנה בינונית על חזה הנהג. גם הילדים זוכים להגנה מלאה ולשביעות רצון הבודקים במבחני הריסוק. הילדים נשארים מעוגנים היטב במושבי הבטיחות ורחוקים מכל סכנת פגיעה בעצמים מסביב. יש אפשרות לנתק את כרית האוויר הקדמית ויש חיווי ברור לשימוש בעוגני בטיחות והתרעה על אי חגירת חגורות בטיחות.

גם ההגנה על הולכי רגל טובה בסך הכל, כאשר מלבד הגנה לא מספקת על ראשו של מבוגר במקרה של דריסה (פגיעה בקצה מכסה המנוע), ישנה הגנה מצוינת גם על ילדים. בסך הכל השיב הפורד B-מקס 92 אחוזים בהגנה על מבוגרים, 84 אחוזים בהגנה על ילדים, 67 אחוזים בהגנה על הולכי רגל ו-71 אחוזים בסעיף אבזור הבטיחות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

וולוו V40 - 5 כוכבים, שוברת שיאים

וולוו שוב מוכיחים שתשומת לב רבה לתכנון הבטיחות משתלם - ה-V40 יוצאת ממבחני הריסוק עם מדליות. מכונית זו לא רק זוכה בציון של חמישה כוכבים במבחני הריסוק, אלא ממש מצליחה להשיג שיא בטיחות בקבוצתה. היא מצליחה לבלוט ביחס למתחרותיה גם בהגנה על הולכי הרגל. במכונית זו הותקנה כרית אוויר חדשה כסטנדרט בכל דגמיה שהגנה על הולכי הרגל במהלך דריסה.

בכל הקשור להגנה על נוסעים מבוגרים, הוולוו הזו שוברת את כל המוסכמות ומשיגה ציון כמעט מושלם. הנוסעים המבוגרים, ללא קשר לממדי גופם, זכו להגנה מלאה ומוחלטת בכל סוגי המבחנים - ריסוק חזית, צד, פגיעה בעמוד ואפילו בבחינת המושב לעמידות בפני הצלפת שוט. גם ילדים זכו להגנה מושלמת, כאשר הושבו במושבי הבטיחות הייעודיים של וולוו - כשגבם אל כיוון הנסיעה.

ה-V40 כאמור מצוידת בכרית אוויר ייחודית המותקנת מתחת למכסה המנוע וברגע תאונת דריסה, היא נפתחת בשבריר שניה ומספקת הגנה מצוינת לראש הנדרס מפני הגנה בחלקי הרכב הקשיחים - חלון החזית, קורות הצד ועוד. עצם ציודה של מכונית זו בכרית באופן סטנדרטי, אפשר לה להשיג את הציון המרבי בסעיף זה. בסך הכל, הוולוו V40 הציגה 98 אחוזי הגנה על מבוגרים, 75 אחוזי הגנה על ילדים, 88 אחוזים בהגנה על הולכי רגל ו-100 אחוזים בציוד במערכות בטיחות אלקטרוניות.

רנו קליאו - 5 כוכבים

הסופר מיני החדשה של רנו - הקליאו ממשיכה לצבור 5 כוכבים במבחני הריסוק, תוך שהיא משפרת את הניקוד לעומת הדור היוצא. המבחנים גם בה חשפו כי המבנה הקשיח שלה מסביב לנוסעים שרד את הריסוקים השונים והציע הגנה טובה על הנוסעים, אם כי במבחן הפגיעה בעמוד, נרשמה הגנה נמוכה מאוד על בית החזה של הנהג. גם ההגנה על הילדים טובה מאוד כאשר תנועת הגוף רוסנה כראוי, עוגני הבטיחות שמרו על מושבי הבטיחות במקומם ועצמים קשיחים בתא הנוסעים לא סיכנו את הזאטוטים שמאחור. כמו כן, יש ציון ברור לשימוש בעוגני הבטיחות וישנה אפשרות לבטל את כרית האוויר הקדמית.

ההגנה על הולכי הרגל גם השתפרה ובפגיעה ברגלי מבוגר נרשם ציון מצוין. אם כי, ההגנה לראשי הנפגעים סבירה בלבד או אינה מספקת כאשר מדובר בילדים. בסך הכל השיגה הקליאו החדשה ציון של 88 אחוזים בהגנה על מבוגרים, 89 אחוזים בהגנה על ילדים, 66 אחוזים בהגנה על הולכי רגל ו-99 אחוז באבזור הבטיחות האלקטרוני.

קיה סיד - 5 כוכבים

גם קיה, האורחת מקוריאה הוכיחה שהחברה עשתה את שיעורי הבית שלה בכל הקשור להגנה על הנוסעים. מבחני הריסוק הראו שתא הנוסעים של הסיד החדשה נותר קשיח ועמיד בפני כל סוגי הפגיעות וההגנה על הנוסעים גבוהה מאוד. רק במבחן הפגיעה צדית בעמוד, נרשמה הגנה נמוכה על חזה הנהג והגנה בינונית על חלל הבטן של הנהג.

במבחן ההגנה על ילדים (שנה וחצי ושלוש), הסיד ממשיכה להצטיין. מושבי הבטיחות מעוגנים כהלכה למקומם ולא נרשמו שום פגיעות מסוכנות בילדים. אביזרי הבטיחות מצוינים כהלכה וגם הסכנה שבהסעת ילד במושב הקדמי כנגד כיוון הנסיעה, כאשר כרית האוויר אינה מנותקת. גם ההגנה על הולכי רגל במקרה של דריסה התגלתה כטובה בסך הכל ] מלבד הערה אודות הגנה בינונית על ראשו של מבוגר מפני פגיעה בקצוות מכסה המנוע.

בסך הכל השיגה הסיד החדשה 89 אחוזים בהגנה על מבוגרים, 88 אחוזים בהגנה על ילדים, 61 אחוזים בהגנה על הולכי רגל ו-86 אחוזים באבזור הבטיחות האלקטרוני.

אודי A3 - 5 כוכבים

הקומפקטית החדשה של אודי היא האחרונה ברשימת המכוניות המתרסקות, אך לא הפחות מגנה שבהן. להיפך, ציוני הבטיחות שהיא משיגה במבחנים האחרונים מציגים שיפור משמעותי ביחס לדור הקודם. ברוב סוגי המבחנים, השיגה הגרמניה ציונים מצוינים, מלבד במבחן הפגיעה בעמוד בו השיגה ציון טוב.

גם ההגנה הפיזית על ילדים גבוהה מאוד מלפנים ומאחור. מושבי הבטיחות שהותקנו עם הגב לכיוון הנסיעה שמרו על הילדים הייטב, אך את ההערה היחידה סופגת ה-A3 על כך שהנהג לא מקבל חיווי ברור מספיק אודות מצבה של כרית הנוסע שלידו - אם היא מופעלת או כבויה במקרה של הושבת ילד כשגבו אל כיון הנסיעה מלפנים. גם בהגנה על הולכי רגל אודי A3 עושה עבודה טובה, אך ישנה הגנה נמוכה מדי על ראשו של מבוגר מפני פגיעה בקצוות מכסה המנוע. בסך הכל משיגה אודי A3 95 אחוזי הגנה על מבוגרים, 87 אחוזי הגנה על ילדים, 74 אחוזי הגנה על הולכי רגל ו-86 אחוזים על אביזרי בטיחות אלקטרוניים.

עוד מבחני ריסוק למכוניות שלכם

כאן תמצאו מבחן דרכים למכונית הבאה שלכם

"לייק" אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

מבחני ריסוק אודי A3. אתר יצרן
מבחני ריסוק אודי A3/אתר יצרן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully