וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיבר: רכב שטח ישראלי בלאס ווגאס

עידו כהן שולח את רכב השטח זיבר לתערוכת המכוניות המשופרות בלאס-ווגאס שתתקיים באוקטובר. 430 כ"ס ועבירות שתגמד סלעי ענק

בפעם הראשונה בענף הרכב המקומי תהיה לישראל נציגות רשמית בתערוכת השיפורים המסורתית SEMA שנערכת מידי שנה בלאס-ווגאס בחודש אוקטובר. עידו כהן, מקים סדנת 'עידו שיפורי רכב 4X4' ונהג ראלי עתיר ניסיון, שולח את רכב השטח המשודרג והעילאי שלו ה'זיבר' (ZIBAR) לארה"ב ויוצא לחפש אתגרים נוספים.

על אף שהזיבר חולק דמיון חיצוני מסויים עם האמר האמריקני, אין ביניהם שום קשר טכנולוגי ממשי. הזיבר הוא יצירה עצמית של עידו כהן שהורכבה מהיסוד על בסיס שלדת צינורות ופלטפורמה מוכשרת וגמישה. זו מאפשרת לרכב השטח הקשוח לחצות כמעט כל מעבר אפשרי בתנאים בלתי סבירים בעליל, ולחזור משם בדילוגים פנתריים.

גודלו של הזיבר מרשים, תחשבו דינוזאור ג'וניור. אורכו כמעט חמישה מטרים, רוחבו קצת מעל שני מטרים, בסיס הגלגלים 3.2 מ', הוא נישא ל-1.9 מ' והמשקל 2.7 טון. מרווח הגחון שלו כפול מכל קרוסאובר ממוצע עם מרחק 37 ס"מ מהקרקע, זווית גישה של 90 מעלות ונטישה של 30 מעלות. כושר הנשיאה "מוגבל" ל-1.5 טון ומיכל הדלק גודלו 190 ל'. צריכת דלק? אל תשאלו.

משודך לגורס הדיונות והסלעים מנוע תוצרת ג'נרל מוטורס בנפח 6.2 ל', וכן, זה המנוע של שברולט קורבט מאחד הדורות הקודמים. התפוקה המרבית עומדת על 430 כ"ס ב-5,900 סל"ד ו-58 קג"מ ב-4,600 סל"ד. תיבת הילוכים לה שלוש מהירויות שולחת את הכוח לארבעה גלגלים ואלה מאיצים את הזיבר ל-100 קמ"ש ב-8 שניות ול-180 קמ"ש מרביים.

כהן הקים את הסדנה ב-1982 כדי להגשים חלומות מוטוריים. מאז המשיך לעסוק באינטנסיביות בספורט המוטורי כאשר בין הישגיו הרבים השתתף בראלי פריז-דקאר ב-2002-2001 וב-2004 זכה במקום הראשון בקטגוריה של הדגם. בין לקוחותיו של כהן גופים רבים ביניהם צה"ל כמובן, משרד הביטחון וחברות טכנולוגיות משלל ענפי ההיי-טק. שליחת הזיבר האחרון מתוצרתו לארה"ב נועדה לפתות מורעלי עבירות ואף כוחות ביטחון לרכוש את הרכב הישראלי. לנו לא נותר אלא לאחל לו הצלחה.

עוד שטח ופנאי בוואלה! רכב

עוד על הזיבר של עידו כהן בתוכנית הרכב טסט ראשון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully